از بین بردن خط خنده در دو هفته + عکس

sahar.d
خط لبخند ازنگرانی های خانم ها با کمی بالا رفتن سن است. خط لبخند از سنین کم در صورت ایجاد می شود و رفته رفته به مرور زمان عمیق تر می شود که نیاز است برای پیشگیری از عمیق تر شدن خط لبخند مراقبت های لازم را انجام دهیم.

خط لبخند ازنگرانی های خانم ها با کمی بالا رفتن سن است. خط لبخند از سنین کم در صورت ایجاد می شود و رفته رفته به مرور زمان عمیق تر می شود که نیاز است برای پیشگیری از عمیق تر شدن خط لبخند مراقبت های لازم را انجام دهیم. در این مطلب راهکار های بسیار ساده برای از بین بردن خط خنده در دو هفته را به شما آموزش می شود.

تقویت ماهیچه های اطراف لب با ورزش

بهترین کار برای از بین بردن خط لبخند ورزش دادن ماهیچه های صورت است. با اینکار نه تنها از خط لبخند خلاص می شوید بلکه با تقویت ماهیچه های صورت چین و چروک های کوچک صورت را نیز از بین می برید.

حرکت های ورزشی زیر را طی 2 هفته هر روز تکرارا کنید. هر حرکت را 20 بار در روز انجام دهید و هر بار بین 10-15 ثانیه در همان حالت بمانید.

سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ یکی از بهترین ماسک ها برای سفت شدن پوست اطراف دهان است. برای این کار می توانید سفیده تخم مرغ را با روغن نارگیل به صورت بمالید و بگذارید روی صورت خشک شود و تا حدود 20 دقیقه بماند. این ماسک کمک می کند پوست قابلیت ارتجاعی خودش را حفظ کرده و از چین و چروک و افتادگی پوست اطراف دهان پیشگیری کند.

در این ماسک روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و از بی آب شدن پوست جلوگیری می کند. اگر روغن نارگیل در اختیار نداشتید می توانید سفیده تخم مرغ را به تنهایی روی صورت بمالید و بعد از خشک شدن با آب نیم ولرم بشویید. سفیده تخم مرغ را همچنین می توانید با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و 15 تا 20 دقیقه روی صورت بمالید و بعد با آب گرم شست وشو دهید. پس از استفاده 2 هفتگی از این ماسک، خط خنده شما تا 80 درصد محو می شود.

ماسک لیمو

از میوه ها هم می توانید برای از بین بردن خط خنده استفاده کنید. یک لیمو را نصف کنید و روی اطراف دهان بمالید. حتی می توانید به جای لیمو آبلیمو را برای برطرف کردن خطوط خنده خود به کار ببرید. این کار یکی از بهترین راه های خلاصی ازخطوط عمیق خنده است.

اسیدی که در آبلیمو وجود دارد، به سفت شدن پوست کمک کرده و می تواند چین و چروک اطراف دهان را که به مرور زمان اتفاق می افتد، از بین ببرد. در واقع غلظت بالای ویتامین C در لیمو به خنثی شدن رادیکال های آزاد کمک می کند.

حتی می توانید آبلیمو را با آب پرتقال مخلوط کرده و روی نواحی که چروک دارد، ماساژ دهید. این دو میوه به اندازه کافی ویتامین تولید می کنند که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

ماسک روغن زیتون و دانه کدو تنبل

ماسک روغن زیتون و دانه کدو تنبل را حتما امتحان کنید. کافی است دانه کدو تنبل را در روغن زیتون بریزید و له کنید. بعد این مخلوط را روی خط خنده بمالید. این ماسک یکی از بهترین درمان ها برای از بین بردن خطوط اطراف دهان است.

کار ساده تری که می توانید انجام دهید این است که فقط روغن زیتون را روی لب ها و اطراف دهان استفاده کنید و شب تا صبح بگذارید روی پوست و لب های تان باقی بماند تا چین و چروک های عمیق اطراف دهان را بپوشاند.

از بین بردن خط خنده و خط افتادگی صورت و چروک های گردن یا پشت دست

درمان خط خنده و خط اندوه

همه نسخه های خداحافظی با خط های عمیق صورت

 روش های طبیعی برای حذف خطوط خنده

خطوط لبخند که برخی اوقات خطوط خنده نیز نامیده می شوند شامل انواع چین و چروک هایی است که به طور عمده در اطراف دهان ایجاد می شوند. گاهی چین و چروک ناشی از لبخند نیز به سمت اطراف چشم نیز گسترش می یابند زیرا هنگام لبخند بیشتر به چشم فشار وارد می شود.

با افزایش سن فرار از این نوع چین و چروک ها اجتناب ناپذیر است. با این حال، گزینه های زیادی برای کمک به خلاص شدن از شر آنها وجود دارد. زندگی سرشار از شادی و خنده خوشایند و دوست داشتنی است، اما امثر افراد از افشای سن یا بزرگ تر به نظر رسیدن بر اساس چین و چروک های موجود روی صورت خود فراری هستند.

در صورت تمایل برای حذف خطوط خنده و لبخند از اطراف دهان و چشم خود همیشه هم نیازی به استفاده از روش های تهاجمی نیست. داروهای طبیعی زیادی برای خلاص شدن از شر خطوط لبخند وجود دارد.

علت بروز خطوط لبخند چیست؟

دلایل اصلی ایجاد خطوط لبخند عبارتند از:

از دست دادن خاصیت ارتجاعی (کلاژن)

خشکی پوست

ژنتیک

سیگار کشیدن

آسیب ناشی از آفتاب

درمان های خانگی برای حذف خطوط لبخند

در ادامه برخی از درمان های خانگی برای از بین بردن خطوط خنده توضیح داده می شود.

روغن ها

برای لذت بردن از یک خنده خوب باید عضله های صورت خود را شل کنید، بنابراین به نظر می رسد کمی روغن ترفند جالبی برای پنهان کردن خطوط لبخند باشد. استفاده از تقریبا هر نوع روغنی روی پوست به مرطوب شدن و جوان ماندن آن کمک می کند.

برخی از محبوب ترین گزینه ها روغن ها نارگیل، هسته انگور و زیتون هستند. به سادگی کمی روی نوک انگشتان خود بمالید و آن را اطراف دهان و خطوط خنده ماساژ دهید. اگر روغن یک شب روی صورت بماند نتایج بهتری مشاهده خواهید کرد. از دیگر ورغن های مفید برای حذف خطوط خنده عبارتند از:

چای سفید

تنتور گل رز

چای سبز

گل رز آبی

گلپر

رازیانه

انار

مرطوب کننده های شبانه

اگر تمایل به استفاده از کرم ها دارید کرم مرطوب کننده شب بیشترین تاثیر را در پاک شدن خطوط لبخند خواهد داشت. مرطوب کننده های شبانه به طور معمول کمی سنگین تر هستند و تقریبا هشت ساعت زمان برای تاثیر جادویی آنها وجود دارد. به دنبال مرطوب کننده های ضدپیری دارای مواد طبیعی مانند کلاژن، آنتی اکسیدان ها، روغن های آجیل و ویتامین E باشید.

آب میوه ها

خوردن میوه برای سلامتی بسیار مفید است، اما استفاده از آن روی پوست به لایه برداری و سفت شدن آن کمک می کند. با مصرف آب لیمو یا آناناس روی چین و چروک ها خطوط خنده خود را از بین می برید. این اسید ضمن کمک به سفت شدن پوست شل، آنتی اکسیدان های موجود در آنها با رادیکال های آزاد نیز مبارزه می کنند، همچنین نوشیدن آب هویج برای داشتن پوستی شاداب، جوان و بدون چین و چروک توصیه می شود.

ادویه ها

ماسک تهیه شده از دارچین یا زردچوبه را به برنامه روتین مراقبت از پوست و روند ضدپیری اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری ادویه پودر شده را با سه قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه یا حتی یک شب روی پوست بماند سپس آن را با آب گرم بشویید. استفاده از ماسک هایی مانند این موارد می تواند خطوط خنده را در اطراف دهان و چشم کاهش دهند.

تمرینات صورت

ورزش کردن صورت ضمن تقویت ماهیچه ها از افتادگی و چین و چروک جلوگیری می کند. در اینجا یک تمرین ساده وجود دارد: نوک انگشتان خود را محکم روی خطوط خنده قرار دهید سپس تا جایی که می توانید لبخند بزنید و لب های خود را از هم جدا کنید. پنج تا 10 ثانیه در این حالت بمانید، استراحت کنید و این کار را دوباره تکرار کنید. روزی 30 بار این حرکت را انجام دهید.

آب

به احتمال زیاد هزار بار شنیده اید آب فراوان بنوشید. آب برای پوست گزینه عالی محسوب می شود و هیدراته ماندن باعث می شود سلول های پوست شاداب و جوان به نظر برسند، بنابراین نوشیدن آب فراوان را بین برنامه استفاده از مرطوب کننده، ماسک و تمرینات صورت قرار دهید.

سفیده تخم مرغ

کدام اول آمده، خنده یا خط خنده؟ در هر صورت سفیده تخم مرغ گزینه عالی برای سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک شناخته می شود. اکثر درمان های خانگی پیشنهاد می کنند سفیده تخم مرغ را به طور مستقیم روی پوست اطراف دهان و چشم خود بمالید، سپس اجازه دهید30 دقیقه خشک شود. آن را با آب گرم بشویید و اثرات آن را مشاهده کنید.

مکمل های آلوئه ورا

آیا می دانید آلوئه ورا چیزی فراتر از بهبود سطح پوست است؟ مطالعه ای در سال 2008 در کره نشان داد مصرف مکمل های غذایی ژل آلوئه ورا باعث بهبود چشمگیر چین و چروک هاو حالت ارتجاعی صورت می شود.

به مدت 90 روز، شرکت کنندگان در مطالعه پودر ژل آلوورا غلیظ حل شده در آب مقطر را نوشیدند. نتایج نشان داد سطح کلاژن آنها افزایش چشمگیری داشته و خطوط صورت کاهش یافته است.

پچ صورت

پچ صورت را می توان برای انواع چین و چروک ها مانند خطوط خنده در اطراف چشم و دهان استفاده کرد. به سادگی می توان وصله را روی صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند تا سلول های پوست تقویت و صاف شوند. مارک های مختلفی وجود دارد، بنابراین شاید لازم باشد برای انتخاب گزینه مناسب پوست خود چندین مارک را امتحان کنید.

چگونه می توان از ایجاد خطوط لبخند جلوگیری کرد؟

برخی از علل ایجاد خطوط خنده با عادات خوب زندگی در بزرگسالی جلوگیری می شود. به عنوان مثال، می توان هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده کرد تا از ایجاد چین و چروک های مرتبط با آسیب ناشی از نور خورشید جلوگیری شود.

هیدراته نگه داشتن پوست نیز تا حد زیادی موثر واقع می شود، خواه خطوط لبخند داشته باشید یا نداشته باشید. روزانه مقدار زیادی آب بنوشید و از نوشیدن زیاد کافئین یا الکل خودداری کنید، هر دو گزینه دارای اثر ادرار آور هستند.

صورت خود را یک یا دو بار در روز بشویید و با مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود آن را ماساژ دهید.

ورزش و رژیم غذایی گیاهی نیز می تواند به سلامت پوست شما کمک کند.

ترک سیگار می تواند از بروز چین و چروک های آینده از جمله خطوط لبخند جلوگیری کند. در صورت وجود مشکل برای ترک از یک پزشک کمک بگیرید.

در پایان

خطوط لبخند بخشی عادی از روند پیری محسوب می شوند. با افزایش سن تعداد خط یا چین و چروکی می تواند افزایش یابد یا عمق آنها چندین برابر شود. با این وجود، گام هایی برای به حداقل رساندن این روند وجود دارد.

گزینه های درمانی خطوط خنده فراوان است، بنابراین با پزشک خود در مورد گزینه های مناسب بر اساس نیازهای خاص خود مشورت کنید. جراحی هم یک گزینه برای حذف خطوط خنده در نظر گرفته می شود، اما همیشه هم لازم نیست.

با انجام برخی کارهای ساده می توان با افزایش سن از بدتر شدن خطوط لبخند جلوگیری کرد. هیدراته نگه داشتن پوست و مراقبت از سلامت کلی تا حد زیادی از بروز این خطوط جلوگیری می کند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ