بدون دارو و شربت، با این معجون معده درد را درمان کنید

mahdie.mohtashami
معده درد مشکلی است که همه ما حتما یکبار آن را تجربه کرده‌ایم. معده درد از جمله مشکلات گوارشی است که برای زن یا مرد اتفاق می‎افتد و به رده سنی خاصی مرتبط نیست. زمانی که دستگاه گوارش بدن نمی‌تواند غذایی را هضم کند، فرآیند هضم غذا کامل نمی‌شود و در نتیجه درد معده بروز می‌کند. هرچند این قبیل معده دردها ممکن است مشکل جدی و مزمن نباشند اما در هر حال موجب ناراحتی می‌شوند و آزاردهنده هستند.

معده درد مشکلی است که همه ما حتما یکبار آن را تجربه کرده‌ایم. معده درد از جمله مشکلات گوارشی است که برای زن یا مرد اتفاق می‎افتد و به رده سنی خاصی مرتبط نیست. زمانی که دستگاه گوارش بدن نمی‌تواند غذایی را هضم کند، فرآیند هضم غذا کامل نمی‌شود و در نتیجه درد معده بروز می‌کند. هرچند این قبیل معده دردها ممکن است مشکل جدی و مزمن نباشند اما در هر حال موجب ناراحتی می‌شوند و آزاردهنده هستند.

شما را با راه حل‌های طبیعی برای درمان معده آشنا می‌کنیم

گزینه‌های طبیعی برای درمان معده درد بجای داروهای شیمیایی

 اگر درد معده شما ناشی از اسیدی شدن معده است، یک لیوان آب سودا دار بنوشید.-‌این نوشیدنی انرژی‌زا که درعین حال تاثیر شگفت‌انگیز در تسکین معده‌ درد دارد، 

مخلوط یک لیوان آب با نصف یک لیموترش و یک قاشق غذاخوری عسل است.و یا یک میان وعده سالم برای تسکین درد معده، مقداری دانه انار همراه با کمی نمک و فلفل است.

-‌ جویدن دانه رازیانه نیز در درمان معده درد موثر است. برای این که بهتر نتیجه بگیرید یک قاشق چای‌خوری تخم رازیانه را در یک لیوان آب ریخته و از شب تا صبح بگذارید تا خیس بخورد.صبح روز بعد تخم‌های رازیانه را بخورید و آب این شربت را نیز بنوشید.

معجون معجزه گر

یک راه‌ کار بسیارموثر و جادویی برای تسکین فوری و سریع معده درد ..البته این روش سالیان سال است که در خانواده ام استفاده میشود و درمانی بی خطر و بی نظیر است حتما امتحان کنید تا معجزه ان را ببیند 

طرز تهیه: ترکیبی از یک قاشق چایخوری پودر نعنا، یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل همراه بانصف قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب معدنی بریزید و نوش جان کنید. نوشیدن این شربت درد معده را به سرعت کاهش می‌دهد.و تکرار ان به مدت یکماه یک روز در میان قبل از خواب درمان قعطی معده درد میباشد..

این معجون علاوه بر اینکه درد معده را برطرف میکند تاثیر آن بر دردهای دستگاه گوارش شامل ،درد روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال هم موثر است.همچنین مسکن و آرامبخش خوبی است و ناراحتی اعصاب و تشنج را بر طرف می‌کند.برای رفع بوی نامطبوع دهان و پیش گیری از بروز بیماری لثه ای به کار برده می شود.در ضمن رفع سینه درد و سرفه، و سرماخوردگی و سرفه فصلی را نیز درمان می کند.وسیستم گوارشی را تسکین می دهد و در رفع گاز معده نیز کمک می کند.

موارد منع مصرف:
– مصرف آن در زمان بارداری و برای کودکان ممنوع است.با توجه به اینکه مصرف نعنا به مقدار زیاد سبب بالارفتن فشار خون می‌شود، خوردن مقدار زیادی از این معجون به افراد سالمند توصیه نمیشود .

در طب سنتی برخی خوردنی‌های دم دست هم برای شست‌وشوی معده یا دردهای مربوط به آن پیشنهاد شده است:

نعناع
روغن نعناع که عصاره‌ای از نعناع است، نیز برای درمان دردهای معده استفاده می‌شود، اما برای استفاده خانگی به کسانی که از معده درد رنج می‌برند، نوشیدن چای نعناع می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد. باید توجه داشته باشید که تمام گیاهان دارویی برای معده درد خوب نیست و ممکن است باعثسوزش معده و تشدید درد شود.

دارچین
دارچین یکی دیگر از دارو‌های پرطرفدار معده درد است. ادویه‌ای گرم و خوش طعم که معده درد و حالت تهوع را با ترکیبات فلاونوئید‌هایش کاهش می‌دهد. دکتر جیمز‌ ای در کتاب «داروخانه سبز»، بهترین حالت خوردن دارچین را عنوان کرده است، باید یک قاشق مرباخوری دارچین را به مدت ۱۰ دقیقه در آب به حجم یک لیوان جوشاند و بعد نوشید.

زنجبیل
خیلی از ما شنیده‌ایم که زنجبیل راه حل مطمئنی برای حالت تهوع است، اما بهترین حالت زنجبیل، استفاده از زنجبیل طبیعی است. بسیاری از محققان آناستازیا در مقالات خود اعلام کرده‌اند که زنجبیل می‌تواند مشکلات صبحگاهی را با سرعت درمان کند. زنجبیل را می‌توان به نوشیدنی خود اضافه کرده و آن را با چای نوشید.

موز
موز در مواقعی می‌توانند تسکین دهنده درد‌های معده باشد، بر طبق مقاله منتشر شده در مجله لانست، پودر موز می‌تواند ۷۵ درصد درد‌های معده را آرام کند. در طب سنتی، برای کسانی که رژیم‌های غذایی خاص تجویز می‌شود، از موز هم استفاده می‌شود تا بتوانند از مشکلات احتمالی معده، پیشگری نمایند.

بابونه
چای بابونه که همیشه بعنوان رایج‌ترین چای آرامش بخش شناخته شده است، می‌تواند به سهولت دستگاه گوارشی را تحت فشار قرار دهد. از آنجایی که بابونه ضد اسپاسم و ضد التهاب می‌باشد به حالت تهوع و سوزش‌های سرِ دل کمک کند. بابونه به ناراحتی‌های معده‌ای کسانی که، معده درد‌های عصبی دارند، کمک کند.

شیرین بیان
خوردن آب نبات‌های شیرین بیان، محبوبیت زیادی ندارند اما اثر محسوسی بر درد‌های معده دارد. تحقیقاتی در بریتانیا نشان می‌دهد شیرین بیان می‌تواند حالت تهوع را به سرعت درمان کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ