با این کارها سلامت قلبتان را تضمین کنید

sahar.d
اگر میخواهید قلبی سالم داشته باشید، فعالیتتان را زیاد کنید. با این مطلب همراه شوید تا کلیدهای سلامتی قلب را به شما معرفی کنیم.

عشق بورزید، مهربان باشید، خوب تغذیه کنید و ورزش منظم داشته باشید تا قلبی سالم داشته باشید و از زندگی لذت بیشتری ببرید. قلب سالم نشان از زندگی سالم و روزهای خوش آینده است. شما با انجام کارهای ساده در طول روز می توانید هم با انرژی تر باشید و هم قلبتان را تقویت کنید. با این مطلب همراه شوید تا با کارهای مفید برای قلبتان آشنا شوید.

ورزش کنید

بهترین ورزش برای قلب ورزشهای هوازی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، یا هر نوع فعالیت ریتمیک مانند ایروبیک که ضربان قلب شما را بالا می‌برد است. اکثر افراد با یک برنامه‌ی پیاده روی پایه شروع می‌کنند، اما شما باید چیزهایی را انتخاب کنید که از آنها لذت می‌برید و می‌توانید خودتان را در حال انجام آن بطور منظم ببینید. 

برای بهبود سلامت کلی قلبی عروقی، انجمن قلب آمریکا ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در هفته (یا ترکیبی از فعالیت متوسط و شدید) را توصیه می‌کند.

رژیم غذایی برای سلامت قلب

میوه و سبزیجات

تحقیقات می‌گوید، خوردن حداقل ۵ وعده میوه و سبزی‌جات در روز، احتمال خطر مرگ بر اثر بیماری‌های حاد مانند بیماری‌های قلبی، سکته قلبی و سرطان را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

برای حداکثر استفاده از مواد مغذی موجود در میوه و سبزی‌جات،‌ سعی کنید در روز به جای استفاده از یک نوع میوه و سبزی از انواع مختلف آن‌ها استفاده کنید.

کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای

مصرف غلات کامل از خطر پیشرفت بیماری‌های قلبی پیشگیری کرده و باعث کاهش سطح کلسترول خون نیز می‌شود. حدود یک سوم از غذای ما باید بر اساس کربوهیدرات‌ها باشد که نیمی از آن را غلات کامل تشکیل دهند.

ماهی 

تحقیقات نشان داده مصرف منظم اسیدهای چرب امگا ۳ ، خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش داده و شانس زنده ماندن پس از حمله قلبی را افزایش می‌دهد و از تشکیل لخته خون در عروق کرونر نیز پیشگیری می‌کند.

سعی کنید در هفته دوبار ماهی بخورید که یک بار آن ماهی سفید و بار دیگر آن ماهی چرب مانند سالمون و تن تازه باشد.

سایر مواد غذایی مفید برای قلب

 کلم برگ، کلم قرمز، گل کلم، کلم بروکسل، کلم بروکلی، شلغم، چغندر، اسفناج، مارچوبه ، لوبیا سبز، نخود سبز، لویبا قرمز، لویبا چشم بلبلی ، نخود خشک وعصاره مخمر دارای ویتامین های گروه ب خصوصا” اسید فولیک هستند. تحقیقات متعددی نشان داده اند که اسید فولیکی که به طورطبیعی درموادغذایی یافت می شود، می تواند سبب کاهش ماده ای درخون به نام ” هموسیستئین “ شود و به این ترتیب از ابتلا به تصلب شرایین پیشگیری می کند.

مواد غذایی که به سلامت قلب آسیب می رساند

سلامت قلب با 2راهکار ساده!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ