کاهش وزن موثر با بهترین و بدترین خوراکی‌ها

mousavi
وزن کم کردن باید همراه با مصرف سبزیجات بیشتر باشد. اسفناج، کلم، بروکلی و... همگی باید به لیست خریدتان اضافه شوند. سبزیجات با کالری و کربو هیدرات کم و فیبر بالایی که دارند در زمینه کم کردن وزن بالاترین کمک را به شما می کنند، چون هم مغذی اند و هم زودتر احساس سیری ایجاد می کنند.

زمانیکه در حال وزن کم کردن هستید، رژیم شما به نوعی یک عمل متعادلکننده محسوب میشود، به این معنا که از یکسری غذاها باید پرهیز کنید و برعکس یکسری از غذاها را باید بیشتر بخورید. فقط باید حواستان باشد که بعضی غذاها به کم شدن وزن کمک میکنند و بعضی از آنها چاقکنندهاند. خوب اول به غذاهایی نگاه میاندازیم که باید بیشتر بخوریم:

تخممرغ

خوردن تخممرغ بیشتر، باعث کم شدن وزن شما میشود. چون تخممرغ سرشار از پروتئین و چربیهای مفید است و در رسیدن به احساس سیری زودتر و طولانیتر کمک میکند. پس با این ماده غذایی دوست باشید و به هر شکل که دوست دارید مصرفش کنید!

برگهای سبزیجات

وزن کم کردن باید همراه با مصرف سبزیجات بیشتر باشد. اسفناج، کلم، بروکلی و… همگی باید به لیست خریدتان اضافه شوند. سبزیجات با کالری و کربوهیدرات کم و فیبر بالایی که دارند در زمینه کمکردن وزن بالاترین کمک را به شما می‌کنند، چون هم مغذیاند و هم زودتر احساس سیری ایجاد میکنند.

ماهی تن

خوردن این ماهی به کم شدن وزنتان کمک می‌کند به شرط اینکه آن را با مایونز مصرف نکنید. پروتئین این ماهی بالا و چربی و کالری آن کم است.

حبوبات

در بین حبوبات عدس، لوبیا قرمز و لوبیا سیاه بیشترین اثر را در کم کردن وزن دارند. این حبوبات سرشار از فیبر و پروتئیناند و احساس سیری طولانیتری ایجاد میکنند.

و اما غذاهای خوشمزهای که باید از آنها پرهیز کنید:

سیبزمینی سرخکرده

از همین الان این خوراکی باید از لیست شما حذف شود. اگر علیرغم تلاش برای وزن کم کردن، نتوانستهاید نتیجه قابل توجهی به دست بیاورید دلیلش همین سیب‌زمینی سرخکرده است. با وجود اینکه این خوراکی از سیبزمینی درست میشود، ولی خواص مفید چندانی ندارد. چون پر از روغن است و احتمالا حاوی مادهای به نام آکریلامید که به سرطان مربوط است.

سوپ کنسروی

اگر به یک دلیل بتوانیم این محصول را رد کنیم آن دلیل ایناست که این غذای کنسروی محتوی سدیم فراوان است که عامل بیچونوچرای چاقی است.

غذاهای یخ‌زده

این غذاها بهخاطر استفاده آسانی که دارند خیلی محبوباند، ولی چون حاوی مواد محافظتی از جمله نمک هستند چاقکنندهاند. پس تا جایی که ممکن است از مصرف آنها خودداری کنید و به غذاهای خانگی رو بیاورید.

سودا

مطمئن باشید چیزی به نام سودای رژیمی وجود ندارد. سودا دشمن واقعی نقشه شما برای وزن کم کردن است. گرچه سودا کالری زیادی ندارد ولی همان کالری اندک و شکر فراوانش اشتهای شما را برای پرخوری زیاد میکند.

نان سفید

ظاهرا نانی که باید از خوردنش اجتناب کنید، رایجترین نان است. اما چارهای نیست، برای وزن کم کردن شاید لازم باشد از خیلی از چیزهایی که عمری با آنها دوست بودهاید دست بکشید و نان سفید یکی از آنهاست. چون مقدار گلوکز این نان بالاست، معلوم است که قند اضافی دارد که باعث چاقی میشود. پس از هم اکنون نان سبوسدار مثل نان آرد بادام مصرف کنید و دور نانهای سفید را خط بکشید.

منبع: سلامتیسم

 همه چیز درباره کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ