روش لاغری بهاره رهنما و نعیمه نظام دوست

faateme1366
لابد از دیدن این همه کاهش وزن در دو بازگیر محبوب یعنی بهاره رهنما و نعیمه نظام دوست تعجب کرده اید و می خواهید راز این لاغری را بدانید. این مطلب همه چیز را برای شما فاش می کند.

خیلی لاغر بودم

به گزارش الودکتر بهاره رهنما در گفتگویی درباره اضافه وزن خود می گوید: من در دوران نوجوانی و دبیرستان چاق نبودم. حتی آنقدر لاغر بودم که گاهی باعث نگرانی خانواده می‌شدم. تا اینکه در ۲۵ سالگی معلوم شد کم‌کاری تیرویید دارم. البته اضافه وزن بیمار در کم‌کاری تیرویید جزیی است و باعث ۳۰-۲۰ کیلوگرم اضافه وزن نمی‌شود ولی افرادی که اضافه وزن دارند، زمانی که معلوم می‌شود به کم‌کاری تیرویید هم مبتلا هستند، سعی می‌کنند برای آرام کردن ذهن این ۲ را به‌هم ربط بدهند. سابقه چاقی در خانواده ما وجود دارد. وزن من مدام در حال افزایش بود و من هم در حال مبارزه با آن بودم. سعی می‌کردم با رژیم‌های مختلف وزنم را کم کنم. بعد از تولد پریا طی یک سال ۳۰ کیلوگرم وزنم را کم کردم. ورزش و پیاده‌روی را هم فراموش نمی‌کردم ولی این کارها موثر نبود تا اینکه به فکر گذاشتن بالون معده افتادم. بالون گذاشتم ولی این کار باعث شد مسیر کاهش وزن دشوارتر شود. ۱۰ کیلوگرم با گذاشتن بالون وزن کم کردم ولی با خروج بالون دچار ۱۸ کیلوگرم اضافه وزن شدم. این روش نه‌تنها موثر نبود، بلکه در طول مدتی که بالون داخل معده من بود، درد زیادی داشتم. از آنجا که آدم صبوری هستم، سعی می‌کردم تحمل کنم.

 

چرا به فکر جراحی افتادم

بهاره رهنما می گوید: حدود ۲ سال قبل از طریق یکی از دوستانم که او هم تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته بود با دکتر فرهمند آشنا شدم، ولی باز هم به‌دلیل اخبار بدی که از عمل جراحی چاقی شنیده بودم، تمایلی به عمل جراحی نداشتم. حتی مادر و دخترم هم با عمل جراحی مخالف بودند، اما چاقی واقعا مشکلات زیادی برای من ایجاد کرده بود. نفس‌نفس می‌زدم، حملات شبه‌آسمی داشتم و حتی سال قبل چند بار به متخصص قلب و عروق مراجعه کردم که خوشبختانه مشکلی نبود، ولی امسال مشکل دیگری به مشکلاتم اضافه شد. درد معده بسیار شدید و مشکلات گوارشی پیدا کردم. آنقدر که بعد از خوردن یکی- دو لقمه غذا باید دراز می‌کشیدم. مشکل اصلی این بود که معده بیش از اندازه بزرگ شده بود.

 

عمل اسلیو معده چیست؟

یکی از روش‌هایی که می‌شود با آن لاغر شد، عمل‌هایی‌ است که معده کوچک می‌شوند و در بین این عمل‌ها اسلیوگاسترکتومی یا همان اسلیو معده به دلیل کاهش اشتها و نداشتن عوارض زیاد از محبوبیت خاصی در بین افراد چاق برخوردار است و به دلیل سادگی عمل تعداد زیادی از جراحان این عمل را به راحتی انجام می‌دهند و عمل اسلیو را معمولا از طریق لاپاروسکوپی انجام می گیرد و قسمت عمده انبار معده بیمار برداشته می شود و معده به شکل لوله باریکی (شبیه موز) درآمده و باعث کاهش حجم معده می‌شود. در این روش به دلیل برداشتن قسمتی از معده که مواد اشتهازا تولید می‌کند، بیمار به مدت چندین ماه بی اشتها می‌شود و لاغری بیشتری را تجربه می‌کند، ولی پس از این که اشتها بهتر شده چون کاهش چشم گیری در حجم معده صورت گرفته است، بیمار با مصرف مقدار کم غذا احساس سیری می کند و درنتیجه کالری مصرفی کاهش یافته و کاهش وزن و کاهش سایز بروز می‌کند و تا ۲ سال ادامه می‌یابد. در این روش بیمار پس از ۶ ماه نصف اضافه وزن خود را از دست داده و ظرف ۲ سال به وزن نرمال خواهد رسید.

همه می توانند اسلیو معده انجام بدهند؟

این روش را به بیمارانی که ضریب چربی بین ۴۰ تا ۴۵ دارند توصیه می‌کنیم. (بی ام آی ۴۰ تا ۴۵)

کسانی که دچار عارضه چاقی مثل فشار خون یا کبد چرب و یا سایر عوارض هستند و BMI 35 و بالاتر دارند هم میتوانند از این عمل سود ببرند.

بیمارانی که از قسمت پایین بدن چاق هستن و پایین تنه آن‌ها شبیه گلابی است، از این عمل بیشتر سود می‌بینند.

 

چرا نعیمه نظام دوست دوباره جراحی کرد؟

نعیمه نظام دوست که سالها پیش با عمل جراحی بالون معده برای لاغری تلاش کرده بود و نتیجه خوبی نگرفته بود، این بار دنبال روش بهتری می گشت! او قبلا درباره عمل بالون گفته بود: عمل بالون معده را امتحان کردم که واقعا تجربه بدی بود. در حالت طبیعی و استاندارد بالون باید تا شش ماه در بدن باقی بماند اما متاسفانه دکتر من با بی تفاوتی و بی دقتی خارج کردن بالون از داخل بدنم را فراموش کرده بود! بعد از هشت ماه خودم با او تماس گرفتم و در مورد خارج کردن بالون از معده‌ام سوال کردم که پزشکم در کمال تعجب گفت: من این موضوع را فراموش کرده بودم! شما باید زودتر برای خارج کردن بالون اقدام می‌کردی! اکنون احتمالا معده و روده‌ات با مشکل مواجه شده است. این بازیگر کمدی ادامه داد: این بی احتیاطی باعث شده بود در اثر حضور بیش از حد استاندارد بالون در معده‌ام، حجم آن افزایش پیدا کرده و در نهایت نه تنها این عمل به کاهش وزنم کمکی نکرد، بلکه چند ماه بعد 20 کیلو دیگر هم به وزنم اضافه شد.

میوه های چربی سوز برای لاغری شکم و پهلو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ