به سادگی کودکی باهوش داشته باشید

faateme1366
برای داشتن کودکی باهوش از زمان بارداری می توانید تاثیرگذار باشید. در این مطلب برای شما از خوراکی هایی که باعث باهوش شدن کودکتان می شود صحبت کرده ایم.

جادوی انار در بارداری

آب انار، در حفظ تعادل مایعات بدن به خصوص خون، نقش مهمی دارد؛ چون املاح آب انار با مواد آلی ترکیب شده، زود جذب می‌شود و در بیماری راشیتیسم، کم‌خونی ، ضعف اعصاب و تقویت عمومی بدن بسیار موثر است.

اگر خانم‌های باردار در این دوران انار مصرف کنند، بزرگترین خدمت را به فرزند آینده‌ خود کرده‌اند؛ چرا که علاوه بر تقویت مادر، به رشد آینده‌ کودک هم کمک می‌کند. انار خون‌ساز است. در موقع مصرف، افزودن کمی گلپر علاوه بر بوی مطبوع ، به هضم آن نیز کمک می‌کند. ناگفته نماند انار مقوی روح و ذهن است.

 

تخم مرغ در بارداری

تخم مرغ ماده بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه است؛ به ویژه اینکه مادران باردار هنگام بارداری و زمانی که جنینی را در رحم دارند، تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است. فراموش نکنید که تخم مرغ را حتما به صورت کاملا پخته مصرف کنید و اینکه از مصرف تخم مرغ های رسمی در این دوران بپرهیزید.

 

بازهم رد پای امگا3!

اسیدهای چرب امگا۳ می‌توانند به تکامل بهتر مغز، افزایش هوش و عملکرد مغز و تقویت حافظه در افراد مختلف کمک کنند. میگو و ماهی‌های چرب مانند سالمون، قزل‌آلا، کیلکا، خال مخالی و ساردین و روغن‌های گیاهی مغذی مثل روغن زیتون، بذر کتان و کانولا، سرشار از امگا۳ هستند. گردو هم جزو منابع امگا۳ محسوب می‌شود.

 

معجزه قرآن

گوش سپردن به قرائت قرآن در تقویت هوش جنین را مهم است. بوییدن عطرهای طبیعی مانند گل محمدی و بهارنارنج نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

بوییدن لیمو علاوه بر افزایش هوش جنین، بر رفع ویار بارداری هم تاثیرگذار است. هِل را هم می توان در افزایش هوش جنین مهم دانست.

قرار داشتن مادر در حالت آرامش و به دور از تنش و اضطراف را در افزایش هوش جنین قابل اهمیت است و بخش زیادی از هوش پس از تولد جنین شکل می گیرد. بر این اساس باید تقویت هوش پس از تولد هم مدنظر مادر قرار داشته باشد.

 

شیر مادر بخور باهوش باش!

شیر مادر اولین غذای مغز کودک است. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که شیر مادر از ۲ جهت برای کودک مفید است؛ یکی اینکه از خطر احتمالی ابتلای کودک به بیماری جلوگیری می‌کند و دیگر اینکه به تنهایی یک غذای کامل برای نوزاد است. دانشمندان دانمارکی به این نتیجه رسیده‌اند که تغذیه نوزاد از سینه مادر، کودک را هم سالم‌تر و هم باهوش‌تر می‌کند.

مطالعات ایشان نشان داده کودکانی که در دوران نوزادی ۹ ماه از سینه مادرشان تغذیه شده‌اند، به نسبت آنهایی که یک ماه یا کمتر شیر مادرشان را خورده‌اند، بسیار باهوش‌ترند. پس اهمیت شیر مادر باید از ابتدا مورد توجه قرار گیرد چرا که علاوه بر تضمین سلامتی نوزاد، برای آینده او و رشد مهارت‌های ذهنی‌اش هم مفید خواهد بود.

 

آهن را دست کم نگیرید

غذاهای سرشار از آهن نیز به بهبود عملکرد ذهن کمک می‌کنند. اغلب کودکان دچار کمبود آهن هستند. وقتی آهن در بدن کم باشد سطح عملکرد ذهن آنها پایین می‌آید و زود خسته می‌شوند. گوشت قرمز بدون چربی، حبوبات، غلات کامل و میوه‌های خشک سرشار از آهن هستند که باعث می‌شوند سطح هوشیاری و انرژی افزایش پیدا کنند. این مواد خصوصا حبوبات به افزایش گلوکز خون کمک می‌کنند که سوخت اصلی مغز هستند

 

سبزیجات باهوش کننده را بشناسید

مصرف فراوان میوه و سبزی تازه از دوران کودکی تا ۳۰سالگی نیز باعث می شود میانگین هوش حداقل ۵ نمره بالاتر برود. فلفل تند هم سرشار از ویتامینC است و اگر در برنامه غذایی مادر باردار و شیرده جای بگیرد، می تواند کمک زیادی به رشد مغزی و افزایش هوش فرزندشان بکند.

 

بذر کتان هم یکی دیگر از منابع بسیار غنی از امگا۳ محسوب می شود که مادران باردار می توانند روزی یک مشت بسته از آن را در برنامه غذایی خود جای بدهند و از زمانی که فرزندشان توانایی خوردن خوراکی های سفره خانواده را داشت، روزی ۵ عدد تخم کتان آسیاب شده را داخل غذاهای او بریزند.

 

گوجه فرنگی، جزو دیگر خوراکی هایی است که به دلیل داشتن لیکوپن، با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کند و جلوی تخریب سلول های مغزی را می گیرد. بهتر است گوجه فرنگی تازه در رژیم غذایی تمام مادران باردار و شیرده جای بگیرد.

 

کلم بروکلی، جزو سبزی های برگ سبز تیره طبقه بندی می شود و سرشار از ویتامین K، و ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان هاست. ویتامین K در بهبود عملکرد مغز و افزایش هوش جنین و کودکان خردسال، نقش بسزایی دارد.

روشهای صحیح شستن و پختن کلم بروکلی برای حفظ ارزش غذایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ