راهکارهای موفقیت در محیط کار

sahar.d
موفق بودن در محیط کار هدف اصلی هر کارمندی است. پس اگر شما نیز کارمند هستید با این مطلب همراه شوید تا شما را با راهکارهای ساده ی موفقیت در محیط کار آشنا کنیم.

اصلی ترین هدف هر کارمند، موفقیت و درخشش در کار است. اینکه شما را به عنوان فردی موفق بشناسند و الگویی برای دیگران باشید بسیار لذت بخش است و سبب احساس رضایت از خود و مفید واقع شدن به انسان می دهد. موفقیت در محیط کار به عوامل متفاوتی از جمله تخصص، تسلط بر کار، برخورد متقابل و … بستگی دارد. در این مطلب شما را با راهکارهای موفقیت در محیط کار آشنا می کنیم.

مدیریت زمان داشته باشید


قبل از شروع روز کاری، فهرستی از تمامی کار‌ها، وظایف و اموری که باید انجام شوند، تهیه کنید، فعالیت‌های خود را اولویت‌بندی کنید و مشخص نمایید کدام کارها واقعاً مهم هستند و باید انجام شوند، کدام‌یک از کار‌ها را باید موقتاً کنار بگذارید. برای مکالمات تلفنی خود از قبل برنامه‌ریزی کنید و برنامه تماس داشته باشید. بهتر است مکالمات خودمانی با خانواده و دوستان که خارج از کارهای شرکت است را به بعد از ساعت کاری انتقال دهید و یا در زمان استراحت به آن رسیدگی کنید. ابتدا کمی دشوار است ولی به تدریج ذهن و عملکرد شما منظم‌تر پیش خواهد رفت.

مرتب و شیک‌پوش باشید

بله شیک پوشی یک راه موفقیت در محیط کار است. خیلی تعجب می‌کنید اگر یک روز ببینید که رئیس هیات مدیره لباس مناسب بر تن نکرده است. اگر مقررات اداره، شما را ملزم به پوشیدن لباس فرم می‌کند، سعی کنید همواره مرتب و تمیز باشید.  همیشه طوری لباس بپوشید که اگر یک روز به دفتر مدیریت فراخوانده شدید، ظاهری مناسب داشته باشید. موهای‌تان را مرتب کنید و کفش‌ها را نیز واکس بزنید.

با همکارانتان ارتباط خوبی داشته باشید

قرار نیست همه را دوست داشته باشید اما در عین حال لازم نیست کسی از این موضوع اطلاع پیدا کند. سعی کنید همیشه مودب، محتاط و باملاحظه باشید. در کارهای گروهی به طور برجسته ظاهر شوید. با قدردانی از زحمات دیگران، به راحتی می‌توانید در بین آنها محبوبیت و مقبولیت پیدا کنید. باید مراقب شهرت خود نیز باشید. مسائل خصوصی زندگی را برای خودتان نگه دارید و کاری در اداره، دفتر یا سفر شغلی انجام ندهید که بعدها باعث پشیمانی شما شود.

کارتان را به بهترین نحو انجام دهید

حتی اگر هیچ‌گونه علاقه‌ای به انجام دادن شغل فعلی‌تان ندارید، سعی کنید آن را به بهترین نحو انجام دهید. راه‌هایی پیدا کنید تا از آن طریق بتوانید خلاقیت خود را افزایش دهید. از روش‌هایی استفاده کنید تا هزینه‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید. انتقادهای سازنده را بپذیرید. همواره آماده رویارویی با موقعیت‌های پیش‌بینی نشده باشید تا شکست نخورید، دیگران را سرزنش نکنید و وجهه شغلی‌تان را به خطر نیندازید.

انعطاف پذیر باشید

سازگاری به معنای نقش بازی کردن، تبدیل شدن به شخص دیگری نیست بلکه مقصود این است که انعطاف داشته باشید و با همه رفتار محترمانه ای داشته باشید به تک تک همکارانتان جدا از موقعیت شغلی شان، سطح اجتماعی و ارتباطاتشان احترام بگذارید.

شاداب باشید

امروزه همه مدیران موفق بر سر این موضوع توافق دارند که موتور محرکه سازمان و ادارات نیروی انسانی است و بدون نیروی انسانی ورزیده و شاداب و با انگیزه، نمی‌توان از سرمایه‌های مادی سازمان به خوبی بهره‌برداری کرد.زمانی که بتوان کار و شادابی را در کنار یکدیگر جمع کنیم آنگاه می‌توانیم شاهد شکوفایی همه توان و استعداد نیروی انسانی در سازمان باشیم.

حس شوخ طبعی را درمحیط کار نهادینه کنیم و درعین حال که احترام یکدیگر را حفظ می‌کنیم لبخند را برلب همکاران خود بنشانیم در واقع ساعتی را به‌عنوان ساعت شوخی و استراحت در اختیارکارمندان قرار دهیم.

مسئولیت های جدید بپذیرید

همان طور که گفتیم شما مسئول سرنوشت خود هستید، برای پیدا کردن راه‌های ارتقاء و پیشرفت باید به کارتان توجه کنید، برای گرفتن مسئولیت جدید داوطلب شوید، فرصت‌ها را برای پیشرفت پیدا کنید، مطالعه کنید، مهارت تازه یاد بگیرید و به همکارانتان کمک کنید. دنبال توجه بالادستی و دیگران نباشید، کار خودتان را از سر عشق انجام دهید. نتایجش برایتان آشکار خواهد شد.

وارد فضای شایعات نشوید

هرچند، شاید گاهی وسوسه شوید که به شایعات گوش کنید و آنها را برای دیگران تعریف کنید. امّا این کار باعث می‌شود در نظر دیگران برای حفظ اطلاعات محرمانه، غیر‌قابل‌اعتماد جلوه کنید. شایعه‌پراکنی باعث خواهد شد دیگران فکر کنند شما از شرحِ بد‌اقبالی‌های دیگران لذت ببرید که این راه خوبی برای کسب احترام نیست.

الو دکتر ، با این ترفندها رییس تان را عاشق خود کنید!

الو دکتر ، چطور در محل کار جذاب به نظر برسیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ