ترفندهایی فوق العاده برای پاک سازی پوست صورت که نمی دانستید!

atoosamirzavandi
پاکسازی پوست صورت را خودتان در منزل با ساده ترین روش ها و بدون هزینه و صرف وقت انجام دهید.

داشتن پوستی سالم، شفاف و بدون هرگونه جای جوش و لک در صورت آرزویهر خانمی است. گاهی عده ای از خانم ها مدت زمان زیادی از وقت و پول خود را در  سالن های زیبایی و مطب های دکتر برای پاکسازی پوست هزینه می کنند. با ترفندهای خانگی نیز می توان پاکسازی پوست را در خانه انجام داد. هدف ما معرفی ترفندهایی فوق العاده برای پاک سازی پوست صورت در خانه است. این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست به منظور لایه برداری و تخلیه ی جوش ها و دانه های سرسیاه یا سرسفید بدون التهاب است که به آن تخلیه کومودون ها نیز گفته می شود.

پاکسازی می تواند به بهترین روش مکانیکی یا با محصولات تاثیر گذار انجام گیرد که این متد کمک بسیار زیادی در مراقبت های حرفه ای زیبایی پوست می تواند داشته باشد.

البته امروزه با وجود محصولات پاکسازی پوست شرکت تالگو فرانسه و استفاده از دوره های آموزشی تخصصی بین المللی پاکسازی پوست به روش تالگو نیاز به استفاده از روش های مکانیکی و دستگاه کمتر شده است ، چون این کار بدون تهاجم و حداقل آسیب به بهترین روش کار پاکسازی عمیق روی پوست انجام می گیرد.

با توجه به اینکه پوست شما از چه نوعی باشد در هر صورت پاکسازی پوست باید حداقل ماهی یکبار روی صورت انجام پذیرد. تا علاوه بر تمیز کردن منافذ پوست، لایه ی شاخی و مرده که بر اثر نشستن آلودگی ها روی صورت قرار گرفته را بزداید و شادابی و سلامت طبیعی پوست بازیابی شود. پاکسازی پوست در آرایشگاهها یا پاکسازی پوست عروس خانمها قبل از مراسم در لایه برداری و رفع لایه شاخی پوست خلاصه می شود. اما در پاکسازی به روش تالگو میتواند به همراه کرم ماسک های آبرسان ، اکسیژن رسان و مغذی همراه باشد که کمک بسیار زیادی در زیبا جلوه دادن پوست میتواند داشته باشد.

پاکسازی صورت در منزل نیز می تواند به وسیله ی محصولات مربوطه آن مانند جلبک دریایی تالگو به راحتی انجام گیرد تا پوست آمادگی لازم برای دریافت محصولات تخصصی تر همانند محصولات ضدپیری (کلاژن، هیالورونیک ، سیلیسیوم و اکسپشنال ) را داشته باشد.

روش های خانگی پاکسازی پوست

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل رطوبت بالا و تسکین دهنده بودن یکی از روش های خانگی موثر برای پاکسازی پوست صورت است همچنین به کاهش التهاب، خارش و تحریک نیزکمک می کند.

برگهای آلوئه ورا را از وسط برش زده و ژل آن را جدا کنید.

دو قاشق چایخوری از ژل را به مقدار کمی از روغن ویتامین E اضافه کنید.

محلول را روی پوست قرار دهید.

سپس با آب بشویید.

بخور بابونه

برای رهایی از آکنه و جوش‌های سرسیاه، می‌توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده به آب جوش اضافه کنید. بعد از تمام شدن بخور گل های بابونه را خارج کنید و به مدت زمان 5 بر روی پوست قرار دهید.

سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه این روش را دو یا سه بار در هفته جهت پاکسازی پوست تان انجام دهید.

ماسک جوانه گندم

یکی دیگر از روش‌های موثر در پاکسازی و جوانسازی پوست استفاده از ماسک خانگی جوانه گندم است. برای این منظور می‌توانید یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای‌خوری پودر جوانه گندم مخلوط کنید و به آرامی برای 5 دقیقه روی پوست به‌صورت دورانی ماساژ دهید.

سپس اجازه دهید این ترکیب 15دقیقه دیگر روی پوست باقی بماند و خشک شود. بعد از آن صورت را با آب سرد شست‌وشو داده و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر از این روش باید قبل از استفاده از ماسک حداقل 5دقیقه پوست‌تان را با آب داغ بخور دهید.

ماسک انگور

این میوه دارای اسید آلفا هیدروکسیل است که به سلول های مرده پوست کمک می کند. به جای استفاده از محصولات شیمیایی موجود در بازار، می توانید از مزایای ماسک انگور استفاده کنید.

  • مقداری انگور را داخل مخلوط کن ریخته و له کنید.
  • خمیر به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.
  • صورت خود را با آب تمیز بشویید.

ماسک خیار و گلاب

 یک عدد خیار با پوست را ریز رنده کنید یک قاشق مربا خوری گلاب به آن اضافه کنید و بر روی پوست خود بمالید و 10 دقیقه اجازه دهید بر روی پوست صورت بماند، سپس با آب سرد بشویید. این کار باعث جوانی، شادابی و شفافیت پوست می شود.

روغن زیتون

 روغن زیتون به عنوان یکی از مواد شگفت انگیز خانگی برای پاکسازی پوست صورت، به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع، به کار می رود. روغن زیتون روی پوست می تواند رطوبت را در خود نگه دارد. علاوه بر این، ویتامین E موجود در روغن زیتون می تواند بدن را در برابر رادیکال های آزاد حفظ کند و تا حدی به جلوگیری از پیری پوست نیز کمک نمایید.

  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کرده و روی پوست قرار بمالید.
  • صورت را به آرامی با آن ماساژ دهید تا به پوست نفوذ کند.

شیر

اگر می خواهید چهره ای زیبا و جوان داشته باشید، شیر را فراموش نکنید. پروتئین موجود در شیر حاوی اسید لاکتیک بوده، اثر آرام بخش داشته و تحریک را کاهش می دهد.

  • یک پارچه را به شیر سرد آغشته کنید.
  • حدود ۱۰ دقیقه پارچه را روی صورت قرار دهید.
  • صورت را با آب تمیز بشویید.

 پاکسازی کامل صورت در منزل با روش طبیعی

 پاکسازی پوست با شمع!

 پاکسازی ساده پوست

 ۱۰ درمان طبیعی و عالی برای پاکسازی پوست

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ