چاقی زیاد با خوردن آبمیوه بعد از شام!

mahdie.mohtashami
به خوردن به موقع آب میوه ها از خواص آن ها بیشتر بهره ببرید.

خوردن مواد غذایی سالم هیچ گونه محدودیتی ندارد اما این که این ماده چه زمانی خورده شود که بیشترین جذب را داشته باشد بسیار مهم است. خوردن میوه ها و آب میوه ها یکی از مواردی هستند که با شناخت خواص آن ها می توان به سلامت بدن بیشتر کمک کرد.

بهترین و مفیدترین آب‌میوه‌ها

آب انبه: انبه از منابع بسیار عالی بتاکاروتن محسوب می‌شود؛ بنابراین کسانی که دچار کمبود ویتامین A هستند، و زود به زود سرما می‌خورند، بهتر است آب این میوه را میل کنند.

آب سیب: آنتی‌اکسیدان موجود در آب سیب به نام «کوئرستین» باعث کاهش کلسترول خون و کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود؛ بنابراین بیماران قلبی و افرادی که در میان سایر افراد خانواده‌شان سابقه بیماری قلبی وجود دارد، بهتر است آب سیب بنوشند.

آب هندوانه: آب هندوانه سرشار از لیکوپن است. لیکوپن نوعی آنتی‌اکسیدان می‌باشد که از بروز سرطان پروستات در آقایان جلوگیری می‌کند.

آب آناناس: آناناس سرشار از ویتامین C است. این میوه آنزیمی به نام «بروملین» دارد که باعث می‌شود زخم‌ها و کبودی‌ها سریع‌تر بهبود یابند.

آب انگور: آب انگور سرشار از پتاسیم است و مصرف آن باعث تنظیم فشار خون می‌شود.

زمان استفاده

صبح: صبح‌ زود بهترین زمان برای نوشیدن آب‌میوه است؛ به‌خصوص اگر از آب سیب، گلابی و یا انگور استفاده کنید، چرا که باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش، جذب مواد مغذی و شادابی می‌شود. شیرینی و طعم دلچسب آب‌میوه‌ها به شما سر زندگی می‌دهد و این احساس در طول روز با شما خواهد بود.

قبل از هر وعده غذایی: توصیه می‌شود که قبل از وعده‌های غذایی از آب‌میوه‌ها و سبزیجاتی مثل پرتقال، گوجه‌فرنگی، استفاده نکنید؛ زیرا آنها حاوی مواد تند و تیزی هستند که با اسید معده ترکیب شده، روی دیواره معده فشار می‌آورند و باعث معده درد می‌شوند. پرتقال اسید زیادی دارد و اگر با معده خالی مصرف شود، باعث استفراغ و مشکلاتی از قبیل ریفلاکس معده می‌گردد.

شب هنگام: نوشیدن آب‌میوه بعد از شام اصلاً توصیه نمی‌شود، چرا که معده در حال استراحت است. در ضمن قند موجود در آب‌میوه‌ها بالا است و باعث جذب کالری بیشتر و در نتیجه چاقی می‌شود. از طرفی، فیبر بالای موجود در آب‌میوه‌ها باعث پر شدن معده و روده شده و گوارش شبانه را کندتر می‌کند و خواب را بر هم می‌زند.

زیاده روی در خوردن آب میوه

آبمیوه و دیگر نوشیدنی‌های شیرین نسبت به غذاهای جامد اثرات بیشتری بر اضافه وزن انسان‌ها دارند. اگر شما فقط یک نوشیدنی شیرین را در طول روز از رژیم غذایی خود حذف کنید، بعد از 6 ماه نیم کیلو گرم از وزن بدنتان کاسته می‌شود. هر چه کاهش نوشیدنی‌های شیرین بیشتر باشد، به همان اندازه نتیجه بهتر خواهد بود.

 

آب میوه برای لاغرها

افراد لاغر باید برای افزایش اشتها و میل به غذا، حدود نیم ساعت پیش از وعده اصلی، یک لیوان آبمیوه طبیعی بنوشند. این کار به افزایش اشتها و جذب بهتر ریزمغذی های موجود در مواد غذایی کمک می کند. اگر شما هم کمبود وزن دارید، مراقب باشید با مصرف زیاد آب و نوشیدنی های دیگر در بین غذا باعث پر شدن حجم معده و از بین رفتن اشتهای خود به غذا نشوید.

توصیه هایی در مورد آب میوه

  • افزودن جعفری به آب پرتقال نیز می تواند به افزایش ویتامین C کمک کند.
  • درهنگام گرمازدگی میتوان از نوشیدنی های مثل آب هندوانه و آب طالبی استفاده کرد .
  • از آنجایی که در هنگام تعریق پتاسیم بالایی از بدن خارج می شود در روزهای گرم تابستان بدن ما احتیاج بیشتری به آب و مایعات دارد و آب میوۀ خنک منبع خوبی برای جبران ذخیره از دست رفته پتاسیم باشد.
  • قبل از خواب از نوشیدنی های سبکی مثل لیمو کرفس،سیب کرفس، آب پرتقال هویچ بهتر است استفاده شود.
  • آب میوهایی همچون آب زرشک و شاتوت ،منابع خوبی برای کاهش فشار و چربی خون هستند.
  • آب هندوانه نیز ازجمله آب میوه های سبک مناسب برای قبل از خواب است.
  • ترکیب آب هویج و انبه ترکیب خوبی برای تقویت چشم، به خاطر بتا کاروتن بالا است.

 آیا آب میوه های بسته بندی شده ، طبیعی هستند؟

 آشنایی با رژیم «آبمیوه و سبزیجات» برای سم‌زدایی

 میوه های چاق کننده صورت/ آیا میوه ها هم باعث

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ