تسکین درد دندان با گیاه معجزه گر آویشن

atoosamirzavandi
آویشن به دلیل دارا بودن آنتی بیوتیک طبیعی برای دردهای بسیار ازجمله دندان درد بسیار موثر است.

درد دندان از جمله دردهای طاقت فرسایی است که هر شخص حداقل یک بار در طول زندگی آن را تجربه کرده است. قطعا بهترین راه درمان دندان درد مراجعه به دندان پزشک می باشد اما گاهی درد دندان آنقدر شدید می باشد که فرد طاقت تحمل درد آن تا رسیدن به مطب دکتر را ندارد. برای قابل تحمل تر کردن درد دندان می توان از روش های خانگی استفاده کرد. در این مقاله به تاثیر آویشن و دیگر راه های دیگر در درمان درد دندان اشاره خواهیم کرد.

راه های خانگی تسکین درد دندان

گیاه آویشن یا به زبان محلی اوریشوم یا حاشا شبیه درختچه‌ای همیشه سبزو کوتاه است و برگ‌ها به رنگ خاکستری روشن و با بوی بسیار نافذ و دارای دم برگ‌های کوچکی نیز است و اجتماع گل‌های صورتی آن در نوک شاخه‌هاست و برگ‌هایی شبیه کرک دارد.

این گیاه حاوی اسانس تیمول و آنتی بیوتیک طبیعی بوده و دمنوش و جوشانده آن برای افرادی که مبتلا به بیماریهائی نظیر: درد معده، سرطان، کلسترول، ورم روده، اختلال‌های مغزی و کلیوی، مسمومیت ، دندان درد، ناراحتی کبدی ، چاقی، ورم کلیه، ناتوانی جسمی، آسم، درد سیاتیک، سنگ کلیه، ترشخات رحم ، زکام سوءهاضمه، آرتروز، واریس وبرفک دهان می باشند، مفید است و مصرف خوراکی آویشن دارای اثر خلط آوری و ضد سرفه‌ی خوبی است آویشن گیاه محبوب زنبورعسل است و عسل آویشن نیز تمام خواص خود گیاه را دارد.

روغن یا تکه های میخک

میخک درمان سنتی برای بی‌حس کردن اعصاب است؛ اوژنول (ترکیب شیمایی اصلی میخک) یک بی‌حس کننده‌ی طبیعی است.

نحوه‌ی استفاده: یک یا دو قطره از روغن میخک را روی پنبه بریزید و روی دندانی که درد می‌کند بگذارید. در شرایط حاد می‌توانید از میخک پودر‌شده یا تکه‌های پودر نشده‌‌ی میخک هم استفاده کنید. میخک را کمی بجوید تا روغنش بیرون بیاید و حداکثر تا نیم ساعت روی دندانی که درد می‌کند نگاه دارید تا درد فروکش کند.

احتیاط: نباید این روغن را مستقیما در دهان‌تان بریزید. ریختن مستقیم روغن میخک می‌تواند لثه‌ی حساس را تحریک و درد بیشتری ایجاد کند. همچنین مراقب باشید روغن روی زبان‌ یا سایر بخش‌های دهان‌تان نریزد.

چای نعناع یا چای سیاه

نحوه‌ی استفاده: چای نعناع همراه با طعم مطبوعش تا اندازه‌ای خاصیت‌ بی‌حس‌کنندگی نیز دارد. یک قاشق چایخوری نعناع را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت بیست دقیقه دم کنید. بعد از اینکه چای سرد شد آن را در دهان‌تان بگردانید، می‌توانید آن را قورت بدهید یا بیرون بریزید.

چای سیاه پررنگ هم به دلیل دارا بودن تانین که ماده‌ای قابض است با کاهش التهاب می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند. می‌توانید چای کیسه‌ای را که در کمی آب جوش خیسانده‌اید روی دندانی که درد می‌کند بگذارید.

سیر

یکی دیگر از درمان های خانگی که برای تسکین دندان درد به کار می آید سیر است. برای این کار بهتر است یک یا دو حبه کوچک سیر را در دهانتان گذاشته و آن ها را به آرامی بجوید.
اگر از این کار خوشتان نمی آید، یک کار دیگر هم می توانید انجام دهید. یک حبه سیر را برداشته و آن را خرد کنید و با نمک مخلوط کنید. برای این کار حتی از مخلوط پودر سیر و نمک هم می توانید استفاده کنید. سپس این مخلوط را بر روی دندانی که درد می کند بگذارید. البته این رویه را برای چند روز متوالی انجام دهید.

لیموترش

بنابر تحقیقات، لیموترش به دلیل اینکه حاوی ویتامین ث و اسید سیتریک قوی است می تواند در تسکین دندان درد موثر باشد. یک لایه لیموترش را روی محل دردناک قرار دهید و با آب آن را گرفته و با نمک مخلوط کرده و در دهان بچرخانید.

زنجبیل

استفاده از ریشه زنجبیل یکی از رایج ترین درمان های گیاهی برای دندان درد است که از دیرباز از آنها استفاده می شود. ابتدا پوست آن را جدا کنید سپس روی دندان دردناک قرار داده و آن را به آرامی گاز بگیرید. به تدریجی از درد دندان کاسته می شود.

روغن نعناع

 زمانی که صحبت از بی حس کنندگی دندان‌ها به میان می‌آید می‌تواند گزینه مناسب و عالی باشد.از مواد طبیعی تشکیل دهنده نعناع، سالانه برای ساخت ژل‌ها، کرم‌ها و اسپری‌های بی حس کننده و تسکین دهنده درد استفاده می‌شود. این ماده یکی از مسکن‌های عالی است که در طبیعت یافت می‌شود. مولکولی به نام لیگند که در منتول یافت می‌شود، خود را به پروتئینی به نام k-opioid receptor (KOR) متصل می‌کند.KOR ها یکی از چهار گیرنده‌ای هستند که به ترکیبات تسکین دهنده متصل می‌شوند.برای اینکه بتوانید از این روغن استفاده کنید، ۱۰ الی ۱۵ قطره از آن را با دو قاشق غذاخوری روغن خنثی(همچون روغن دانه انگور یا روغن زیتون) ترکیب نمایید. این روغن باید قبل از مصرف رقیق شود تا باعث تحریک دهان و ناحیه دندان نشود. یک پنبه تمیز بردارید و در محلول فرو ببرید. سپس آن را در اطراف دندان مورد نظر قرار دهید

درمان خانگی و سریع دندان درد شدید

سریعترین روش تسکین دندان درد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ