با این گیاهان آسوده و راحت بخوابید!

faateme1366
خواب آسوده و راحت می خواهید؟ این مطلب را بخوانید. با این گیاهان آسوده و راحت بخوابید.

 

یک گیاه ویژه برای خواب راحت

به گزارش سایت الودکتر، افرادی که به خشکی مغز مبتلا هستند، باید دمای اتاقی را که می خواهد در آن بخوابند متعادل کنند چون گرما و سرمای زیاد باعث بی خوابی در این دسته از افراد می شود. افراد سوداوی مزاج در زمستان و سرما بیشتر با مشکل بی خوابی مواجه می شوند در حالی که بی خوابی در تابستان و هوای گرم مختص افراد صفراوی مزاج است.

پرخوری و یائسگی می تواند بی خوابی این دسته از افراد را تشدید کند. برای رفع بی خوابی می توان یک نوع سوپ درست کرد؛ برای درست کردن این سوپ باید از جو، لپه و برنج استفاده کرد. هم چنین می توان در این سوپ، کدو حلوایی و یکی، دو برگ کاهو ریخت و به محتوایت سوپ باید گشنیز، هویج و شیر نیز اضافه کرد. خوردن این سوپ که روش پخت آن مانند سایر سوپ هاست، می تواند به درمان بی خوابی کمک کند.

استفاده از سبزی ترخون در درمان بی خوابی افرادی سوداوی مزاج موثر است. این دسته از افراد می توانند ترخون را خشک کنند و روی غذاهای خود بریزند و بخورند.

سنبل الطیب یکی از گیاهانی است که در درمان بی خوابی می توان از آن کمک گرفت. این گیاه تاثیر فوق العاده ای در درمان بی خوابی می تواند داشته باشد، به شرط آن که از نوع تازه گیاه استفاده شود. برای این منظور باید تکه های ریشه سنبل الطیب را در قوری، به همراه 2 لیوان آّب جوش ریخت و پس از 2-3 دقیقه جوشیدن آن را دم کرد. جوشیدن یک جرعه از این دم نوش خواب عمیقی را برای فرد ایجاد می کند. اکثر ریشه های سنبل الطیب که در عطاری ها به فروش می رسند، تازه نیستند و به همین دلیل تاثیر چندانی در درمان بی خوابی ندارند. برای بهره گیری از خاصیت خواب آلور این گیاه، باید آن را به صورت مستقیم و تازه مصرف کرد. سنبل الطیب برای افراد سوداوی که با مشکل بی خوابی مواجه هستند، گزینه بسیار خوبی محسوب می شود. درمانی گیاهی می توانند جایگزین بهتری برای داروهای شیمیایی باشند چون بیشتر داروهای شیمیای که برای خواب استفاده می شود، می تواند باعث وابستگی فرد شود، ضمن این که مشکلاتی چون اختلالات حافظه، عدم تمرکز و گیجی در طول روز را ایجاد می کند. البته ممکن است روند درمان با گیاهان دارویی در افراد سوداوی مزاج، کمی طولانی تر باشد به همین دلیل افراد سوداوی مزاج باید برای درمان صبور باشند.دمنوش سنبل الطیب از ریشه ی گیاه سنبل الطیب درست می شود و آرام بخشی نسبتاً قوی است. از این گیاه برای درمان مشکلات مختلفی همچون اختلالات خواب و اضطراب استفاده می شود. دمنوش سنبل الطیب عطر و طعم نسبتاً تندی دارد که خواص کلی این نوشیدنی ناشی از آن هاست. اگر شب ها نمی توانید بخوابید، دمنوش سنبل الطیب می تواند راه حل مشکل شما باشد.

 

دمنوش رازیانه برای خواب بهتر

دمنوش رازیانه اغلب از دانه های این گیاه تهیه می شود و فواید مختلفی برای دستگاه گوارش دارد. نوشیدن دمنوش رازیانه قبل از خواب می تواند معده را آرام کند، اشتهای آخر شب را کاهش می دهد و به طور کلی، بدن را آرام می کند. دمنوش رازیانه به عنوان کاهش دهنده ی اشتها عمل می کند و نوشیدن آن، راه خوبی برای جلوگیری از پرخوری آخر شب است.

 

گل ساعتی=خواب آسوده

آزمایشات بالینی نشان داده اند، مصرف دمنوش گل ساعتی به شما کمک می کند بهتر به خواب بروید، ثابت شده است که این گیاه، اعصاب و اضطراب را آرام می کند؛ این دو عامل از اصلی ترین دلایل ناتوانی در به خواب رفتن هستند. گل ساعتی به غیر از تسکین اعصاب و روان، بدنتان را هم آرام می نماید. عصاره گل ساعتی، اعصاب افرادی را که از سندرم پای بیقرار رنج می برند، آرام می کند؛ بیماری که بیشتر شب ها روی می دهد.

 

بی خوابی را با رازک شکست دهید

رازک، گیاهی است که با همان تلخی اش می تواند به خواب شبتان کمک کند و برای مبارزه با اضطراب و بی قراری بسیار مفید است. اگر مدام از خواب می پرید، رازک گیاهی است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید آن قدر در خواب بمانید تا زمانی که به خوبی استراحت نمایید. رازک چون تلخ است، نمی توانید مقدار زیادی از آن را با چایتان ترکیب کنید. اما همان مقدار کم هم می تواند بیخوابی تان را کاهش دهد.

 

تمیز بخوابیــد تا چین نخوریــد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ