قرص های چربی سوز

mohammadghasemi
اگر برای لاغری و چربی سوزی می خواهید از قرص های چربی سوز استفاده کنید قبل از خرید این قرص ها این مطلب را بخوانید. تمام انواع قرص های چربی سوز، اثرات و عوارض جانبی انواع قرص های چربی سوز را برای شما آماده کرده ایم.

انواع قرص های چربی سوز

برخی از این داروهای به‌اصطلاح قرص چربی‌سوز، داروهایی هستند که موجب تجزیه‌نشدن چربی‌ها در روده شده و باعث تولید اسهال چرب می‌شوند. البته این داروها در طولانی مدت باعث دفع ویتامین‌های محلول در چربی شده و فرد را با سوء تغذیه روبه‌رو می‌کند. گروه دیگری از داروهای چربی‌سوز هم هستند که مهار‌کننده جذب چربی دارند و باعث می‌شوند چربی وارد چرخه سوخت بدن نشود اما به‌طور کلی داروهای چربی‌سوزی که سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند چند مشکل ایجاد می‌کنند که بی‌احتیاطی و ناآگاهانه مصرف کردن آنها می‌تواند موجب مرگ شود.

قرص چربی سوز

قرص یعنی چربی سوزی صددرصد؟

چربی سوزها به طور خاصی طراحی شده اند تا به شما دوز مناسب از مواد مختلف برای کمک به چربی سوزی را بدهند. اما این بدان معنا نیست که  با استفاده بیشتر، نتایج بهتری خواهید دید. تولید کنندگان مکمل، دستورالعمل و طرز استفاده را ارائه می دهند تا شما بتوانید از این طریق میزان دوزی که برای شما مفید است را اندازه گیری کنید. همیشه بهتر است با کمترین دوز ذکر شده در بسته شروع کنید و حداقل دو هفته از آن دوز استفاده کنید. پس از آن، می توانید تعیین کنید که آیا شما می خواهید دوزهای بالاتری را ، در صورت وجود در دستورالعمل استفاده کنید یا نه. باید بر طبق دستورالعملهای محصول عمل کنید.

ال کارنیتین چیست؟

کارنیتین در واقع مواد مغذی ضروری موجود در بدن است که در حمل و نقل چربی به میتوکندری سلول ،جایی که چربی ها میتواند به انرژی تبدیل بشوند به شما کمک می کند تا در بدن به شکل انرژی آزاد بشوند .ال – کارنیتین می تواند به افزایش سوختن چربی در بدن شما کمک کند ، سطح انرژی شما را بالا ببرد ، وسلامت قلب شما ارتقاء ببخشد.

ال – کارنیتین به طور گسترده ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن استفاده می شود چون قادر است چربی را در سرعت های بسیار بالاتر بسوزاند. همچنین می تواند هوس های شما را کاهش دهد و باعث افزایش انرژی شما در طول ورزش و افزایش متابولیسم در بدن شما گردد. همچنین کارنیتین برای بالا بردن سلامت قلب و در درمان و مدیریت آنژین ، آریتمی قلبی و بیماری های دیگر استفاده می شود. همچنین توسط ورزشکاران برای ارتقاء استقامت درورزش ها استفاده می شود. برای هر سه حالت ،یک دوز۱۰۰۰- ۵۰۰ میلی گرم سه مرتبه در روز (با غذا) معمولا توصیه می شود. مکمل ال – کارنیتین در حال حاضر به عنوان کپسول ، قرص، پودر و مایع به بازار عرضه می شود.

عوارض مصرف کارنیتین

مصرف سطوح طبیعی کارنیتین برای شما عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه نخواهد داشت . با این وجود ، شما ممکن است زمانی که آن را مصرف میکنید انرژی بیش از حدداشته باشید ، و اگر شما آن را بعد از ساعت ۴ عصر مصرف کنید ممکن است به اختلال درخواب شب دچار شوید. این اثرات جانبی واقعا دلایل مهمی برای نگرانی در افراد نیستند ، چون آنها اغلب خفیف تا متوسط ، و آسان برای مقابله می باشند. برخی از عوارض جانبی ال- کارنیتین که تا کنون گزارش شده شامل: استفراغ ، حالت تهوع ، سردرد ، اسهال ، آبریزش بینی ، بی قراری و مشکل خواب می باشند . برخی از عوارض جانبی جدی ممکن است بالا رفتن میزان سرعت ضربان قلب ، افزایش فشار خون و تب باشند.

Alli قرص چربی سوز و کاهش وزن

اورلیستات یک داروی داروخانه‌ای است که می‌توانید با نام Alli در داروخانه‌ها آن را پیدا کنید. پزشک‌ها با نام زیناکال (Xenical) آن را به شما تجویز می‌کنند.
چطور کار می‌کند: این قرص کاهش وزن با شکستن چربی درون معده باعث خواهد شد تا کالری کمتری از چربی‌ها دریافت کنید.
میزان اثربخشی: برطبق مطالعه‌ای که ۱۱ تحقیق را مورد بررسی قرار داده است اورلیستات می‌تواند تا ۲.۷ کیلوگرم نسبت به قرص‌های بی‌اثر سبب کاهش وزن شود. 
همچنین اورلیستات سبب کاهش فشار خون و کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ تا ۳۷٪ می‌شود.
اثرات جانبی: این دارو مشکلات عدیده‌ای را برای سیستم گوارشی شامل: اسهال، نفخ شکم، تکرر عمل دفع ایجاد می‌کند. همچنین در عمل جذب ویتامین‌هایی مثل: A، D، E و K اختلال ایجاد می‌کند.
توصیه می‌شود تا موقع مصرف اورلیستات رژیم کم چرب را اتخاذ کنید تا اثرات جانبی‌اش را کمتر کنید. جالب اینجاست که در یک تحقیق مشخص شد یک رژیم کم کربوهیدرات بدون دارو می‌تواند به همان اندازه رژیم کم چرب همراه با مصرف اورلیستات موثر باشد. البته توصیه ما زیاده‌روی در رژیم کم کربوهیدرات نیست.
نظر تمرینو: اورلیستات می‌تواند میزان چربی دریافتی شما از رژیم غذایی را کاهش دهد و به کاهش وزن کمک کند. البته عوارض جانبی فراوانی دارد که بعضی از آنها خوشایند نیستند.

حتما نام Cla را شنیده اید

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) یکمکمل کاهش وزن بسیار محبوب است. این اسید یکی از چربی‌ های سالم است که در پنیر و کره پیدا می‌شود.
چطور کار می‌کند: اسید لینولئیک مزدوج (CLA) باعث کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز می‌شود. 
نحوه اثرگذاری: در یک مطالعه که نتیجه بررسی ۱۸ تحقیق است مشخص شده اسید لینولئیک مزدوج (CLA) باعث کاهش وزن ۰.۱ کیلوگرم در هفته خواهد شد. 
یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد که اسید لینولئیک مزدوج (CLA) می‌تواند تا ۱.۳ کیلوگرم نسبت به قرص‌های بی‌اثر وزن شما را بیشتر کاهش دهد. 
اثرات جانبی: اسید لینولئیک مزدوج (CLA) باعث ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود که در طولانی مدت مشکل‌زا خواهند بود. یکی از آنها ایجاد کبد چرب، مقاومت به انسولین و افزایش التهاب در بدن است.
نظر تمرینو: اسید لینولئیک مزدوج (CLA) یک مکمل کاهش وزن موثر است اما می‌تواند در طولانی مدت اثرات مضری داشته باشد. شاید ارزشش را نداشته باشد.

تحقیقات درباره Cla چه می گوید؟

✅ گروه مصرف کننده ى قرص کمى LDL “کلسترول بد”  بیشترى داشتند.
✅ گروه مصرف کننده ى شربت مقدار کمی HDL “کلسترول خوب” کم داشتند.
✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى دارای سطوح لیپوپروتئین بالا ( نشانه ى التهاب و بیماری قلبی ) بودند.
✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى سطوح بالاتری از لپتین داشتند ( هورمونى که نشانه اى  از بیماری قلبی است ) .
✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى دارای تعداد گلبول های سفید خون بالاتری بودند که می تواند موجب التهاب عروق خونی شود.
✅ گروه های مصرف کننده ى سى ال اى تنها تغییرات معکوسى در سطح قند خون (  نشانگر دیابت ) داشتند.
✅ داوطلبان کمى از مطالعه خارج شدند، که نشان می دهد مکمل های سى ال اى هیچ عارضه جانبی را نداشته اند.

نتایج این تحقیق ، نتایج یافته های مطالعات کوتاه مدت قبلى را تأکید می کند . نتایج نشان می دهد که  اثر آن در افرادی که بالاترین شاخص توده ى بدنی را دارند به خصوص زنان با  شاخص توده ى بدنی بین ۲۵ تا ۳۰  بیشتر است .  تغییرات دیده شده در گروه های مصرف کننده ىسى ال اى در محدوده ى طبیعی فیزیولوژیکی  بود. افزایش گلبول های سفید ممکن است منعکس کننده ى پاسخ ایمنی بالایی باشد که در مطالعات دیگر ذکر کرده شده است . در مطالعاتى در هلند، سى ال اى برای جلوگیری از عفونت های ویروسی مصرف مى شود .
  همچنین در مطالعات حیوانی این موضوع تشان داده شده است که در پیشگیری از آترواسکلروز [سخت شدن شریان ها] تاثیر دارد . افزایش سطوح لیپوپروتئین ممکن است یک محصول جانبی از دست دادن چربی باشد. بدن التهاب را ناشی از فرآیند حذف چربی نمایان مى کند .
مکانیسم هایى که سى ال اى توده ى چربی بدن را کاهش می دهد و توده عضلانی را افزایش می دهد به طور کامل درک نمی شوند. سى ال اى در بافت حیوانات و انسانهایی که در آن به راحتی متابولیزه می شود، تجمع پیدا می کند. سى ال اى  باعث مرگ سلول چربی، کاهش اندازه ى سلول های چربی یا افزایش سرعت متابولیسم می شود تا باعث کاهش وزن شود.

چربی سوزی

قرص ادیوس چیست؟

قرص ادیوس (Adios) از طریق کاهش اشتها بدن را وادار می‌کند تا از چربی‌های خود برای مصرف روزانه استفاده کند. سرگیجه و حالت تهوع از عوارض مصرف این قرص می‌باشد. با اینکه این قرص‌ها میزان اشتهای فرد را پایین می‌آورد اما باید از عوارض این داروها قبل از مصرف آگاهی کامل داشته و در صورت داشتن بیماری خاص از مصرف آن‌ها پرهیز کنید. توجه داشته باشید که از دست دادن بیش از ۵ کیلو وزن در ماه می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. همچنین به دلیل ورود داروهای تقلبی به بازار بهتر است در هنگام تهیه این قرص‌ها دقت لازم را داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت، قرص آدیوسنیو گلد اصلی 60 عددی و دارای جعبه سبز رنگ و بروشور انگلیسی می‌باشند.
عوارض: عوارض قرص لاغری ادیوس شامل سرگیجه، حالت تهوع، خشکی دهان و یبوست می‌باشد. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. 

اگر بدنسازی کار می کنید لابد ونوستات را می شناسید

ونوستات محصولی ایرانی میباشد که برای چربی سوزی هم استفاده می شود .در کپسول های 120 میلی گرمی و بسته بندی های 84 عددی میتوان از داروخانه های کشور تهیه کرد . ونوستات جزء گروه داروهای مهار کننده لیپاز می باشد که با مهار این آنزیم از جذب یک سوم چربی های موجود در غذا جلو گیری می کند با این کار به تدریج ورود چربی به بدن کمتر شده و بدن از ذخایر موجود در خود استفاده نموده و پدیده کاهش وزن رخ می دهد. در هر صورت باید دقت شود که مصرف ونوستات به تنهایی سبب کاهش وزن نمی گردد و مصرف آن باید به صورت سه بار در روز همراه غذا و به همراه رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد. داروی  لاغری ارلیستات  با نام های مختلفی مانند زنیکال ( نام اصلی دارو و ساخت روشه آلمان ) و در ایران با نام ونوستات توسط شرکت دارو سازی ابوریحان تولید می شود. این دارو روی نیمی از مصرف کنندگان ممکن است اصلا اثر نکند و روی افرادی که اثر کرده ظرف 3 ماه 5% کاهش در BMIو ظرف 1 سال 16% کاهش وزن دیده شده است. پزشکی که برای افراد چاق (BMIبالاتر از 30) این داروها را به تنهایی یا به صورت ترکیبی تجویز می‌ کند، باید عملکرد داروها را توضیح دهد تا بیمار با آگاهی، مصرف چربی‌ سوزها را انتخاب کند.»این دارو به نسبت کم ضررتر بوده و مکانیسم کارشان نیز متفاوت است. با اشتها کاری ندارند و چربی هم نمی سوزانند، بلکه در سطح دستگاه گوارش مانع جذب یک سوم چربی غذا می شوند. البته این داروها با رژیم غذایی جواب می دهند. آن هم به صورت تدریجی و دراز مدت (یک کیلو در ماه از وزن کاسته می شود). مصرف این داروها نیز می تواند عوارضی به همراه داشته باشد همچون بی اختیاری دست و ممانعت از جذب چربی نیز می تواند کمبود ویتامین های محلول در چربی را به همراه آورد.
به علاوه خانمهای شیرده، باردار و بچه ها از مصرف این داروها منع می شوند.در 15 تا 30 درصد موارد اسهال چرب و در 7 درصد موارد دفع غیرارادی مدفوع و از دست دادن ویتامین‌ های حلال در چربی به ویژه A،D، Kو Eرا به همراه دارد. بیشتر مصرف ‌کنندگان آن نیز از خروج گاز شکمی همراه با ترشحات روده‌ای ناراحت‌‌اند. پزشکان به افرادی که از این دارو استفاده می ‌کنند، پیشنهاد می‌ کنند غذاهای چرب کمتری بخورند و در عوض میوه‌، سبزی‌ ها و ویتامین را در برنامه غذایی خود بگنجانند. از آن جا که دارو جذب چربی غذا را متوقف میکنه احتمالا” تغییراتی در روده ایجاد میکنه این تغییرات معمولا” در هفته اول درمان ایجاد میشه و برای بر خی افراد ممکنه تا 6 ماه یا بیشتر پس از مصرف دارو اتفاق بیفته این تغییرات شامل دفع روده ای با گاز یا افزایش تعداد حرکات روده ای و عدم کنترل آنها بخصوص بعد از غذاهایی که میزان بیشتری از چربی دارند اتفاق بیفتد

داروهایی چربی سوزی که فقط با نسخه پزشک ارائه می شوند

یک سری داروها وجود دارند که فقط با تجویز پزشک قابل دسترس‌اند. محبوب‌ترین آنها کنتراوه (Contrave)، بلویک (Belviq)، فن ترمین (Phentermine) و کیوسیمیا (Qsymia) هستند. برطبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفته شاید این داروها آنچنان که باید اثرگذار نباشند. به طور متوسط آنها می‌توانند باعث کاهش وزن ۳-۹٪ شوند. به یاد داشته باشید این اثرات نیازمند ترکیب با یک رژیم غذایی سالم است. به تنهایی از دست این قرص‌ها کاری برنمی‌آید. البته اثرات جانبی را نباید از یاد برد.

عوارض استفاده از قرص های چربی سوز

عوارض قرص‌های چربی‌سوز به‌ویژه آن دسته از قرص‌هایی که با بالا بردن ضربان قلب، گرما در بدن ایجاد کرده و باعث آب‌شدن چربی‌ها از این طریق می‌شوند برای سلامت قلب بسیار خطرناک است. چند سال است که در کشور ما این فرهنگ غلط و وارداتی جاافتاده است که با استفاده از هر شیوه‌ای حتی به‌طور مصنوعی می‌توان اقدام به لاغری کرد. در برخی از باشگاه‌های بدنسازی نیز افرادی که برای ورزش می‌روند تلاش می‌کنند تا با استفاده از داروهای نیروزایی که مورد تائید وزارت بهداشت و پزشکان نیستند، زودتر به اهداف خود در زمینه لاغری یا عضله‌سازی‌ یا به‌اصطلاح خود چربی‌سوزی دست پیدا کنند. البته استفاده از قرص‌های چربی‌سوز درصورت مشاوره و نظارت پزشک می‌تواند بلامانع باشد. همه قرص‌های چربی‌سوز خطرناک نیستند ولی باید با آگاهی آنها را مصرف کرد.

تعجب نکنید، این ۷ غذای چرب شکم‌تان را آب می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ