شکلات تلخ بخورید و رمانتیک شوید!

atoosamirzavandi
خوردن شکلات تلخ خلق و خوی رمانتیک زنان را تشدید می کند.

شکلات یکی از تنقلات مورد علاقه ی همه  افراد می باشد. درست است که مصرف زیاد شکلات باعث آسیب زدن به دندان ها و ایجاد بیماری قند می کند اما خوردن متعادل آن نه تنها مضر نیست بلکه فواید بسیاری خواهد داشت. در این مقاله به فواید بی نظیر شکلات اشاره خواهیم کرد.

شکلات سرشار از مواد معدنی است

شکلات سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه ب است. شکلات رژیم غذایی را متعادل می کند که البته باید آن را به خوبی انتخاب کرد. بنابراین شکلات تلخ را انتخاب کنید و از انتخاب بیسکویت های شکلاتی یا دسرهای شکلاتی شیرین که ارزش غذایی چندانی ندارند، اجتناب کنید.
 
شکلات یک ضد افسردگی طبیعی است

شکلات برای تقویت روحیه بسیار عالی است. زیرا اولا دارای منیزیم است  که این ماده معدنی به علت اثرات آرامش بخش و کمک به ارسال تکانه های عصبی از طریق مغز شناخته شده است ؛ از طرف دیگر سرشار از تئوبرومین، محرک شناخته شده و همچنین تیرامین و فنیل اتیل آمین، دو ماده مشابه آمفتامین است که با افزایش اثرات ناقل های عصبی در مغز عمل می کنند. شکلات یک ضد افسردگی طبیعی است که برخی اثرات آن حتی مشابه حشیش است.
 
جلوگیری از خطر ابتلا به دیابت

ممکن است باور نکردنی به نظر برسد، اما شکلات برای بهبود حساسیت به انسولین تایید شده است. بنابراین شکلات تلخ در حالت معمول ممکن است در تاخیر یا جلوگیری از خطر ابتلا به دیابت مفید باشد.

مفید و موثر برای سلامت پوست

فلاونول‌های موجود در شکلات می‌توانند پوست را در مقابل آسیب‌های خورشیدی محافظت نمایند و از اینرو شما را در داشتن پوستی شاداب، زنده و جوان یاری کنند.

برای مغز شما مفید می‌باشد

تصور می‌شود که میزان فلاونوئیدها با کم شدن حافظه در افراد مسن کاهش می‌یابند و از اینرو ویژگی‌های ضد التهابی شکلات تلخ در درمان آسیب‌های مغزی مانند ضربه مغزی نیز مفید است.

خشکی لب را برطرف می کند

مخلوطی شامل پودر کاکائو، روغن جوجوبا و نخل را باهم مخلوط کنید و به لب تان بزنید تا خشکی لب برطرف شود. بسیاری از محصولات آرایشی نرم کننده لب این مواد را دارند.

 

علائم آکنهرا درمان می کند

شکلات تیره برای روشن کردن لکه های پوست و علائم آکنه نیز کمک می کند برای این کار، بهتر است به عنوان یک اسکراب صورت بر روی پوست زده شود. در مرحله اول، شما باید صورت خود را تمیز کنید. سپس شکر قهوه ای و دانه های کاکائو را خرد کرده یا آسیاب کنید و مخلوط کرده و بعد از ده دقیقه هم زدن این مخلوط به شکل خمیر شکلات در می آید. صورت تان را با این کرم حدود 20 دقیقه ماساژ دهید سپس با آب سرد بشوئید.

لاغری با شکلات تلخ  

ترکیبات پلی فنیلی موجود در کاکائو تلخ باعث بهبود روند خون رسانی بدن به ویژه بهبود خون رسانی به مغز و در نتیجه عملکرد مغز می‌شود به علاوه کافئین موجود در آن برای افزایش تمرکز نیز مفید است.

کاکائو تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیر کننده نور خورشید محافظت می‌کند. و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می‌دهد.

کاکائو تلخ در افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی مانند یک مرهم عمل می‌کند و مصرف آن در کنار دارو می‌تواند در تسریع روند درمان این بیماری موثر باشد.

شکلات خطر سکته مغزی در زنان را کاهش می دهد

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف حدوداً دو قطعه شکلات در هفته می‌تواند به زنان در کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی کمک کند.
این تحقیقات که بر روی حدود 33500 زن با گروه سنی 49 تا 83 سال و در مدت 10 سال انجام شده نشان می‌دهد که مصرف 45 گرم شکلات در هفته از زنان در برابر سکته مغزی حفاظت می‌کند. یافته‌های این پژوهش حاکی از آن است که مصرف شکلات تا 20 درصد خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد. در این پژوهش آمده است که میزان مصرف شکلات با نوع سکته و آسیب‌های حاصل از آن کاملاً ارتباط دارد و حتی کسانی که شکلات بیشتری در برنامه تغذیه‌ای خود داشته‌اند از صدمات ناشی از سکته مغزی نظیر انسداد و لخته خون بیشتر در امان بوده‌اند. همچنین این تحقیقات نشان داده که غلظت کاکائو در میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی موثر است.

شکلات تلخ به کاهش درد قاعدگی کمک می کند

افسردگی و خستگی غیرعادی و بدخلقی‌های ناگهانی تنها بخشی از اثراتی است که تغییرات هورمونی در روزهای قبل از قاعدگی روی روان و بدن زن‌ها می‌گذراند؛ و اگر چه اغلب زنان فکر می‌کنند هیچ راهی برای خلاص شدن از این روزهای ناخوشایند نیست، محققان به این گروه، خوردن شکلات تلخ را پیشنهاد می‌دهند.

 

اکثر زنان به دلیل افت ماهانه ترشح استروژن و پروژسترون، علائم ناخوشایند و آشفته کننده سندروم پیش از قاعدگی را تجربه می‌کنند که این تغییرات هورمونی موجب پیامدهای دیگری مثل افت موقتی میزان ترشح هورمون شادی‌آفرین سروتونین و همچنین سایر هورمون‌های آرام‌بخش می‌شود. حاصل این تغییرات هورمونی ایجاد احساس تحریک‌پذیری است که همگی از شایع‌ترین علائم سندروم پیش از قاعدگی هستند و ۳ تا ۷ روز ادامه پیدا می‌کند.
تحقیقات نشان داده است برخی از مواد غذایی مثل توت‌ها، کلسیم، ویتامین E و B6 و منیزیم می‌توانند علائم سندرم پیش از قاعدگی را به حداقل برسانند.


جالب‌تر اینکه بر مبنای این تحقیقات، شکلات تلخ نیز حاوی منیزیم، اسیدهای چرب، مفید، امگا ۳، امگا ۶ و مقادیر بسیار کمتری قند و همچنین فاقد شیر است که در کاهش علائم این سندرم نقش مفید دارد. البته ورزش کردن و حذف قند، نمک و کافئین از رژیم غذایی هم در کاهش علائم این سندرم موثر است.

شکلات سبب تقویت خلق‌وخوی رمانتیک زنان می‌گردد
دانشمندان دو دانشگاه آمریکایی تأکید کردند که خلق‌وخوی رمانتیک زنان پس از خوردن شکلات تشدید می‌شود. محققان دانشگاه درکسل و پنسیلوانیا در آمریکا ثابت کردند که خوردن شکلات سبب تقویت خلق‌وخوی رمانتیک زنان می‌گردد و به مردان پیشنهاد دادند که از این واقعیت برای جلب توجه زنان استفاده کنند.


دانشمندان پس از انجام تصویربرداری مقطعی از مغز زنان، قبل و بعد از غذا، به این نتیجه دست یافتند. در حالت نخست، زنان غیرچاق در طول هشت ساعت از خوردن غذا خودداری کردند، پس از آن تصاویری با ماهیت خنثی مانند توپ‌های بولینگ و نیز تصاویری رمانتیک مانند تصویر اشخاصی که همدیگر را در آغوش کشیدند و یا دست همدیگر را گرفتند، به آن‌ها نشان دادند، واکنش مغز زنان به این دو نوع تصویر، کاملاً مشابه بود.


به گزارش العالم، اما در حالت دوم، پژوهشگران قبل از نمایش تصاویر، قطعه‌ای شکلات حاوی 500 کالری به آن‌ها دادند؛ این امر سبب تشدید واکنش‌های مغز زنان در هنگام مشاهده تصاویر رمانتیک گشت؛ بدین معنا که خلق‌وخوی رمانتیک زنان پس از خوردن شکلات تشدید شد.

تمام فواید تلخ شکلات تلخ

 کدام بهتر است شکلات تلخ یا شیرین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ