با این ماسک ویژه، دستهای برفی داشته باشید!

faateme1366
داشتن دستهای سفید و شفاف یکی از علائم زیبایی و جوان بودن است. البته داشتن دستهای زیبا و سفید کار آسانی نیست و باید از ماسک های خانگی استفاده کنید. در این مطلب با یک ماسک ویژه برای داشتن دستهای برفی آشنا می شوید.

 

یک ماسک ویژه برای داشتن دستهای سفید

به گزارش سایت الودکتر، تهیه این اسکراب تنها 5 دقیقه و با وسایلی که احتمالا در منزل دارید انجام می شود ولی تاثیر آن در عین سادگی بسیار شگفت انگیز خواهد بود:

 1. 4/1 فنجان شکر دانه درشت . اگر شکر دانه درشت نداشتید ، می توانید از انواع دیگر یا نمک نیز استفاده کنید ولی شکر دانه درشت تاثیر بهتری خواهد داشت.

 2. نصف یک لیمو

3. دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل 4. مقداری روغن مفید برای پوست ، این روغن می تواند کمی روغن زیتون، جوجوبا، ویتامین E و… باشد. از این نوع روغن ها زیاد است و هر کدام خواص مختلفی دارند.

تمام مواد را داخل یک کاسه کوچک ریخته و مخلوط کنید تا زمانی که روغن نارگیل کاملا در آن محو شود. وقتی به شکل کرم درآمد اسکراب شما حاضر شده است. دستان خود را با این اسکراب، 2 دقیقه لایه برداری کرده و سپس با آب ولرم بشویید. از صابون استفاده نکنید، بگذارید روغن های باقی مانده روی دستانتان مانده و جذب شود. با حوله دستانتان را خشک کنید. شما می توانید علاوه بر دستها ، پاهایتان را نیز با این اسکراب لایه برداری کنید. اگر مواد تان اضافه آمد می توانید یک سرپوش پلاستیکی روی آن قرار داده و آن را داخل یخچال به مدت چند روز نگاه دارید.

 

ماسک لایه بردار فوق العاده

مواد مورد نیاز :

۱ فنجان روغن نارگیل

۱/۵ فنجان شکر

نصف فنجان پودر دارچین

۱ عدد سیب متوسط

سیب را به خوبی له و پوره کنید. تمام مواد را در یک کاسه بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید. اسکراب شما آماده است. این اسکراپ باید سرد شود، پس آن را در یخچال بگذارید. به مدت دو هفته می‌توانید این ماسک را در یخچال سالم نگهداری کنید ولی بیشتر از این نباید بماند. برای زیباتر شدن پوستتان از روغن نارگیل استفاده کنید، زیرا نرم‌کننده و مرطوب‌کننده طبیعی است و  پوست دسترا شفاف و روشن می‌کند. دارچین به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی سطح پوست و کاهش چین و چروک کمک می‌کند و همچنین یک ضدعفونی کننده می‌باشد. این ماسک را برای دست، آرنج، زانو و هر قسمت دیگری از بدن که فکر می‌کنید احتیاج به لایه برداری دارد، استفاده کنید.

 

از گلیسرین برای لایه برداری دستاستفاده کنید

شکر، چند قطره گلیسیرین و یک‌چهارم فنجان آبلیمو را مخلوط کنید. این اسکراب را روی نواحی برنزه شده پوست دستخود بمالید. شکر پوست شما را به خوبی لایه‌برداری کرده و گلیسیرین آن را نرم خواهد کرد این لایه بردار خانگی در طولانی مدت تمام مشکلات پوستی شما را از بین می برد.

 

لایه برداری پوست دست با چای سبز

تهیه‌ی ماسک لایه بردار خانگی دست خیلی راحت و کم هزینه است. چای سبز دارای آنتی اکسیدان می‌باشد و برای پوست خاصیت آنتی باکتریال دارد. شکر برای لایه برداری از سطح پوست بسیار کارایی دارد و همچنین سبب نفوذ رطوبت به عمق پوست می‌گردد. در این ماسک فقط سه نوع مواد اولیه لازم است، که در ادامه با طرز تهیه‌ی آن آشنا می‌شوید.

مواد مورد نیاز :

۱ فنجان شکر

8/1 فنجان روغن هسته‌ی انگور

8/1 فنجان چای سبز دم شده

۱ عدد چای سبز کیسه‌ای (دم نشده)

اگر دانه‌های شکر درشت باشند، برای درست کردن ماسک لایه بردار بهتر است. به جای روغن هسته‌ی انگور از روغن زیتون و یا روغن نارگیل هم می‌توانید استفاده کنید.شکر و روغن را در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود، سپس چای کیسه‌ای را باز کرده و به محتویات کاسه اضافه کنید. حالا چای را که خوب دم کشیده و سرد شده، به این مواد اضافه کرده و خیلی خوب هم بزنید، تا یک بافت شن مانند یک دست پیدا کند.

 

روغن زیتون و زیبایی دستها

یکی دیگر از مواد طبیعی برای حذف سلول‌های مرده‌ی پوست از صورت و بدن که دوست داریم در این مقاله معرفی کنیم، روغن زیتون است.

– مقداری روغن زیتون بردارید.

– آن را روی پوست‌تان استعمال کنید و سپس پوست را به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

روغن زیتون حاوی خواص مرطوب‌کننده شگفت‌آور است. بنابراین، عجیب نیست که این روغن به طور گسترده‌ای برای اهداف درمانی و آرایشی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید تولید سلول‌های جدید پوست را تقویت کنید و پوستی نرم داشته باشید، باید روغن زیتون را به جای محصولات شیمیایی انتخاب کنید.

لکه های قرمز پوست، نشانه این بیماری های خطرناک است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ