خطرناک ترین مضرات امواج موبایل

faateme1366
موبایل اگرچه برای زندگی در دنیای امروز لازم است اما متاسفانه امواج موبایل مضراتی را به دنبال دارد. اگر همیشه موبایل به دست هستید و یا روی گوشی خوابتان می برد حتما این مطلب را بخوانید. خطرناک ترین مضرات امواج موبایل را برای شما آورده ایم.

 

لطفا رعایت کنید

به گزارش سایت الودکتر، در تازه‌ترین پژوهشی که توسط انجمن سلامت عمومی کالیفرنیا صورت گرفته، به کاربران هشدار داده شده است که گوشی همراه خود را حتی‌الامکان از خود دور نگه دارند. پژوهشگران در تشریح این موضوع عنوان کردند که کاربران هنگام خوابیدن بایستی موبایل را به اندازه حدود یک متر  از خود قرار دهند و یا به هنگام خروج از منزل، آن را در جیب شلوار یا لباس خود نگذاشته و بجای آن، داخل کیف خود قرار دهند. به عبارتی دیگر، کاربران به منظور جلوگیری از آسیب‌های وارده از سوی گوشی‌های موبایل و تاثیرات منفی بر سلامت جسمی باید همواره فاصله مناسبی را بین گوشی و بدن خود ایجاد کنند. بسیاری از اساتید دانشگاه در سراسرجهان همواره اعلام کرده اند که پژوهش های انجام شده تا به حال خطرات و تهدیدات موبایل بر سلامت جسمی کاربران و مردم را دست کم گرفته اند چراکه خطر و  تاثیرات منفی پرتوهای موبایل بر بدن شهروندان بسیار بیشتر از آن چیزی است که تابحال گفته شده است.

 

مضرات امواج موبایل

انجمن سلامت عمومی کالیفرنیا برای چندمین بار به آزمایش و تحقیقات خود ادامه داد و در آخرین اعلام نتایج خود، عنوان کرده است که استفاده از موبایل در نزدیکی بدن می تواند موجب بیماری های مختلفی همچون سردرد، رشد و ایجاد تومور در بدن، کاهش یا توقف عملکرد سیستم تولید مثل زنان و مردان، مشکل حافظه، ریزش مو و یا مشکل در خواب شود. البته لازم به ذکر است که همه این اتفاقات بسیار تدریجی و آهسته در درون بدن اتفاق می افتد به گونه ای که هیچ کس قادر نیست روند تاثیرات منفی را به وضوح در خود یا دیگران مشاهده کند و علت آنکه نتایج پژوهش های مختلف در سراسر جهان متفاوت است هم می تواند به خاطر همین موضوع باشد.

 

نتایج تازه ترین تحقیقات درباره امواج موبایل

سرطان زا بودن این امواج ثابت شده است. تحقیقات زیادی در این‌باره صورت گرفته است، البته گاهی هم بعضی از آنها به نتیجه خاصی نرسیده است. اما هیچ تحقیقی ثابت نکرده که این امواج سرطان‌زا نیستند.

موضوع این است که سود تجاری باعث می‌شود خیلی از این تحقیقات نادیده گرفته شوند. درست مثل سیگار که مدت‌ها طول کشید تا همه فهمیدند چه مضراتی دارد. تازه با این که فهمیده‌اند، می‌بینید که باز هم سیگار می‌کشند. موبایل هم مثل سیگار، علاوه بر سرطان زا بودن مشکلات عدیده دیگری برای انسان دارد.

ولی اگر بخواهیم چند خطر مهم آن را معرفی کنیم؛ اول اینکه سلول‌های بدن انسان در گستره 10 تا 1000 هرتز با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، اکثر موبایل‌ها نیز در گستره 270 تا 1800 هرتز ارتباط برقرار می‌کنند.

می‌بینید که گستره امواج الکترومغناطیسی موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان هم‌پوشانی دارد و این مسأله باعث ایجاد اختلالات جبران‌ناپذیری به بدن می‌شود، مانند ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن.

همچنین ثابت شده که این امواج تأثیر بدی در باروری مردان دارد، زیرا اسپرم‌ها را می‌کشد و باعث کاهش قوای جنسی آقایان می‌شود، مخصوصاً در کسانی که موبایل را به کمرشان می‌بندند.

تحقیقات جدید نشان داده اند که اگر شخصی 2 دقیقه با موبایل‌ صحبت کند، ساختار آنزیمی بزاق دهانش کلا تغییر می‌کند.

میدان‌های الکترومغناطیسی به ویژه آن‌هایی که در گستره فرکانس بدن هستند، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می‌شوند و سرعت گسترش تومورها را افزایش می‌دهند.

هر 004/0 ثانیه این امواج به بدن ما برخورد کرده و از آن عبور می‌کنند. حال شما اگر یک روز موبایل را با خود حمل کنید حساب کنید چند بار در معرض آن‌ها قرار می‌گیرید؟ این ها تحقیقات مستند است.

آژانس بین المللی تحقیقات درباره سرطان (IARC) وابسته به سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود هشدار داد که تلفن های همراه و در کل، میدان های الکترومغناطیسی بسامدهای رادیویی (بی سیم) در طبقه بندی «۲B» قرار دارند. طبقه بندی سطح ۲B به معنی «خطر ممکن سرطانزایی بر روی انسان» است بنابراین سرطانزایی «ممکن» است اما هنوز «متحمل» نشده است. هرچند تاکنون هیچ ارتباط روشنی میان ابتلا به سرطان و امواج رادیویی الکترومغناطیسی پیدا نشده است. باوجود این تاکنون تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است که همگی تایید کرده اند امواج الکترومغناطیسی بسامدهای رادیویی که از دستگاه های موبایل منتشر می شوند می توانند جذب بدن شوند.

کریستفر وایلد، مدیر IARC در این خصوص گفت: وقتی تحقیقات زیادی در این مورد انجام می شود بسیار مهم است که اندازه های واقع بینانه را برای کاهش اثرات این پرتوها در نظر بگیریم و برای مثال از دستگاه های هندزفری و یا ارسال پیامهای متنی استفاده کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ