میوه هایی که در دوران رژیم مجازید بخورید

این میوه ها را در دوران رژیم خود می توانید با خیال آسوده بخورید

لاغری صحیح با میوه ها

 اصولا در یک رژیم لاغری سریع و یا کم کربوهیدرات قند ها، خصوصا قند ساده محدود یا کاملا حذف میشود. در این مقاله برای شادی دل شما رژیم گیرنده های عزیز میخوام چند تا میوه ی کم کربوهیدرات رو معرفی کنم که در طول رژیم، در صورتیکه خیلی هوس میوه کردین، احساس کمبود یا محدودیت نکنین.

اول از همه باید بگم که اصولا میوه ی بدون کربوهیدرات وجود نداره و بنابراین میوه کالری منفی نداریم. اما با رعایت چند نکته ساده شما میتونین در طول یک رژیم کم کربوهیدرات سنگین هم مقداری میوه نوش جان بکنین. اولین قدم اینه که از بین میوه های زیر انتخاب کنین:

میوه های مجاز در دوران رژیم

    آووکادو: شما اسم آووکادو رو در مقالات ما زیاد میبینین. دلیلشم اینه که آووکادو یک میوه ی جادویی با خواص جادویی محسوب میشه. این میوه با اینکه چربی زیادی داره اما خوردن این چربی حتی در سخت ترین رژیم ها هم از نظر ما مشکلی نداره و برای شما مفید هم هست. علاوه بر اسیدهای چرب مفیدی که آووکادو داره، باید بدونین که در هر 100 گرم آووکادو فقط 1و83 گرم کربوهیدرات وجود داره.

پیشنهاد ما برای استفاده از آووکادو به عنوان سس هست. قطعا شما نمیتونین آووکادو رو مثل سیب پوست بکنین و همینجوری میل کنین. یکی از لذیذ ترین و ساده ترین مصارف آووکادو اینه که با مقداری نمک، فلفل و آبلیمو، با چنگال لهش کنین و لای ساندویچ یا کنار خوراک به عنوان سس نوش جان کنید.

    تمشک: بیشتر از نیمی از این میوه ی لذیذ از فیبر تشکیل شده و فقط 5% آن قند است (4.9 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم). تمشک بهترین میوه برای مخلوط کردن با کرن فلکس رژیمی صبحانه یا درست کردن ماست میوه ای رژیمی محسوب میشه (تمشک+ماست کم چرب+مقداری سوکرالوز یا استویا).

    توت فرنگی: کی گفته که یک رژیم لاغری سریع حتما باید محدود و بد مزه باشه؟ با اضافه کردن کمی توت فرنگی به برنامه غذاییتون (مثلا شیر توت فرنگی رقیق به همراه مقداری استویا) میتونین به رژیم لاغری که دارین رنگ و تنوع بدین. شما حتی میتونین از توت فرنگی به جای طعم دهنده یا شیرین کننده در دسرهای بدون کربوهیدرات و رژیمی خودتون استفاده کنین.

    لیمو ترش: حتما مقداری لیمو ترش روزانه مصرف کنند. با اینکه قند لیموترش نسبتا بالا هست (فقط کمی)، اما به علت خواص تغذیه ای زیاد و خصوصا محتوای ویتامین C که داره و مهم تر از همه تاثیری که روی سم زدایی کبد داره، در دوران رژیم خصوصا بسیار توصیه میشه. بنابراین از من میشنوین توی هر رژیم لاغری سریع یا معمولی که هستین حتما روزی یک نصف لیموترش میل کنین.

    گریپ فروت: این میوه علاوه بر محتوای قند پایینی که داره شدیدا چربی سوز هم هست و متابولیسم شما رو شدیدا بالا میبره. بنابراین به خودتون هفته ای 2-3 تا گریپ فروت حتی در سخت ترین و محدودترین مراحل رژیم لاغری هم جایزه بدین.

    زغال اخته: در هر 100 گرم از زغال اخته فقط حدود 4 گرم قند وجود داره و به علت محتوای بالای فیبری که داره قندش به مرور وارد خون میشه و بنابراین از ترشح ناگهانی انسولین جلوگیری میکنه. اگر شما هم از کاربران رژیم چاغری یا دوکان باشین احتمالا میدونین که زغال اخته تنها میوه ی مجاز در اپلیکیشن اعلام شده. بنابراین از خواص شگفت انگیز این میوه ی لذیذ نهایت لذت رو ببرین.

در آخر میخوام بهتون یادآوری کنم که با اینکه میوه های بالا قند پایینی دارند اما برای گرفتن بهترین نتیجه از رژیم کاهش وزن سریعتون در مصرف این میوه ها زیاده روی نکنین و همیشه سعی کنین میوه هارو در کنار یک منبع پر فیبر دیگه مصرف کنین.

با رژیم دوکان به سرعت لاغر شوید

منبع :چاغری

      

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ