خواص جادویی فلفل که نمی دانستید!

فلفل از جمله مواد غذایی است که خواص جادویی بسیاری دارد که ممکن است کسی آن ها را نشناسد.

فلفل انواع مختلفی دارد که طرفداران مختلفی را در سراسر جهان دارد. بسیاری از افرادی که فلفل مصرف می کنند با خواص آن آشنا نیستند و اگر با خواص جادویی فلفل آشنا شوند بیش از پیش آن را مصرف می کنند. از بین خواص جادویی فلفل که نمی دانستید،3 خاصیت را در اینجا بخوانید.

کاهش وزن و سوزاننده چربی ( کپسایسین )

تحقیقات اخیر نشان داده است که فلفل قرمز شیرین می‌تواند حرارت را فعال کرده و سرعت سوخت‌ و‌ساز بدن را افزایش دهد. فلفل دلمه‌ای قرمز و فلفل قرمز(تند) حاوی کپسایسین است، که باعث تندی فلفل می‌شود و باعث می‌شود ما احساس مطلوبی داشته باشیم ، اما آن‌ها دارای یک عمل حرارتی ملایم  هستند که بدون افزایش ضربان قلب و فشارخون ،سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهند.

کاهش ریسک سرطان پستان

اضافه کردن فلفل به یک سالاد 3/1 از کاروتنوئید موردنیاز روزانه شمارا برطرف می‌کند. پژوهشی در مجله بین‌المللی سرطان در سال 2009 نشان داد ، زنانی که قبل از یائسگی روزانه دو وعده یا بیشتر از مواد غذایی غنی از کاروتنوئید خوردند، خطر ابتلا به سرطان پستان در آن‌ها 17 درصد کمتر است زیرا کاروتنوئیدها می‌توانند با سیگنالینگ استروژن تداخل کنند.

تغذیه قلب و پیشگیری از سکته قلبی

هر نوعی از فلفل چه فلفل تند و چه شیرین ، حاوی میزان زیادی ویتامین‌های گروه B است.یک فنجان موز خوردشده با فلفل حاوی 36% ویتامین  B6 و 10% فولات( نوعی ویتامین B ) موردنیاز روزانه است.تحقیقات نشان داده است که فولات و ویتامین B6 خطر مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب و بیماری‌های قلبی عروقی را در زنان کاهش می‌دهد

خواص شگفت انگیز فلفل که باور نمی کنید!

خواص جالبی از فلفل که نمی دانستید… 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ