علت‌های آرتروز را می‌دانید؟

mahdie.mohtashami
آیا جز آیا می‌دانید علت‌های آرتروز چیست؟ در این مقاله علت‌های اصلی آرتروز را به شما آموزش می‌دهیم.

 

آرتروز زانو!علت آن چیست؟

مهمترین علت که افراد را نیازمند به تعویض مفصل زانو می‌کنند، آرتروز و از بین رفتن غضروف مفصلی به دلایل مختلف است که برخی از افراد به دلایل نامشخص می‌توانند مستعد ابتلا به آرتروز باشند، همچنین با افزایش سن مفاصل دچار آرتروز می‌شود و زنان نسبت به مردان چندین برابر احتمال ابتلا به آرتروز زانو دارند.

 از علل دیگری که مفصل را خراب می‌کنند اختلال امتداد اندام به دلایل همچون زانو پرانتزی و ضربدری است که اگر شدت آن زیاد شود سبب آرتروز و نهایت منجر به تعویض مفصل زانو می‌شود.

شکستگی و تروما نیز سبب ارتروز می‌تواند شود چرا که به دلیل بد جوش خوردن مفصل و استخوان، این مشکل برای فرد ایجاد خواهد شد همچنین بیماری‌های روماتیسمی اگر درمان آن خوب نباشد می‌تواند منجر به ارتروز و در نهایت تعویض مفصل شود.

 عفونت نیز که مفصل را درگیر کند می‌تواند سبب آرتروز شود و تعویض مفصل در این موقع را با شرایط خاص به همراه داشته باشد همچنین بیماری نقرس می‌تواند سبب تخریب غضروف مفصلی و نیاز بیمار به عمل تعویض مفصل شود.

به گزارش انجمن جراحان ارتوپدی ایران، مرتضوی با بیان اینکه اختلالات مادرزادی نیز می‌تواند آسیب غضروف را به همراه داشته باشد و سبب ارتروز شود، گفت: ایجاد مشکل انحراف در امتداد اندام تا تشکیل غضروف یا برخی از تومورهای خوش‌خیم از مشکلات مادرزادی بوده که در نهایت می‌تواند سبب آرتروز شود.

 درمان همه این موارد که منجر به ارتروز و آسیب مفصل زانو شده است جراحی تعویض مفصل خواهد بود که امروزه این عمل در کشور با موفقیت‌های خوبی همراه است.

مراحل آرتروز زانو، پیشگیری و درمان آن-قسمت اول


آیا آرتروز درمان قطعی دارد؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ