این دود گردنتان را می‌گیرد!

mahdie.mohtashami
اگر شما جز افرادی هستید که دخانیت مصرف می‌کنید باید بدانید که هزاران بیماری در انتظار شما می‌باشد. در این خبر همراه ما باشید!

 

توده گردنی در ردیف سرطان‌های سر و گردن

رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد‌ در آستانه برگزاری چهارمین سمینار سر و گردن اظهار داشت: بحث اصلی در سمینار امسال موضوع درگیری گردن و در واقع توده‌های گردنی بوده که در ردیف سرطان‌های سر و گردن قرار دارد.

در توده‌های گردنی منشا اصلی درگیری سر و گردن، حنجره، تیروئید، حفره دهان، زبان و حلق است که اگر گسترده شوند گردن را آلوده می‌کنند، همچنین این توده‌ها به دو صورت عمده نسج نرم و غدد لنفاوی بوده که اگر به آنها توجه نشود اندازه خیلی بزرگ را به خود اختصاص می‌دهند.

 راه‌های تشخیصی و درمانی سرطان‌های سر و گردن

 راه‌های تشخیصی و درمانی سرطان‌های سر و گردن، پیشرفت‌های درمانی، جراحی، رادیوتراپی و درمان‌های سیستمیک مثل شیمی‌درمانی همچنین موضوع ایمونوتراپی در این سمینار مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد، همچنین جدیدترین دستاوردها در این سمینار ارائه خواهد شد و مرور پایه‌ای درمان‌های متداول و پیشرفت‌های تشخیصی نیز مطرح خواهد شد.
 مصرف دخانیات و استفاده همزمان از الکل ریسک ابتلا به سرطان‌های سر‌ و گردن را به شدت افزایش می‌دهد، بنابراین پیشگیری از مصرف دخانیات الکل باید مد نظر افراد به ویژه جوانان قرار گیرد.

سرطان های سر و گردن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ