علائم عجیبی که نشانه بیماری های خطرناک است

faateme1366
بیماری های خطرناک و کشنده معمولا از قبل علائمی دارند اما برخی از ما نسبت به این علائم بی توجه هستیم و آن ها را جدی نمی گیریم. علائمی که نشانه بیماری های خطرناک است را جدی بگیرید.

 

کاهش وزنی که خطرناک است

به گزارش سایت الودکتر، بیشتر افراد دوست دارند وزن متناسبی داشته باشند و به این دلیل رژیم‌های غذایی لاغری را رعایت می‌کنند، اما اگر فردی رژیم غذایی خاصی نداشته باشد و فعالیت ورزشی او مطابق همیشه باشد، اما به طور غیر معمول وزن او کم شود، نشانه جدی ابتلا به بیماری است. از جمله بیماری‌ هایی که با کاهش وزن خود را نشان می‌دهند می‌توان مشکل در دستگاه گوارش به ویژه روده ها، فعالیت بیش از حد غده تیروئید، دیابت، افسردگی و سرطان را نام برد. اگر کاهش وزن همراه با احساس خستگی و افسردگی در فرد باشد نیاز است برای بررسی دقیق‌تر به متخصص مراجعه کند.

 

یک علامت عجیب بیماری های خطرناک

اگر نیمه های شب از خواب پریدید و با علامت های خطرناک مواجه شدید و دیدید مهره های شطرنج دوروبرتان پراکنده اند، ممکن است تصور کنید دارید یک کابوس وحشتناک می بینید اما نه صبر کنید؛ این وضعیت می تواند نشانه یک مشکل حاد و جدی تر باشد. وقتی فردی چیزهای عجیب و غریب می بیند، ممکن است او در حال از دست دادن بینایی اش باشد. مهین، ۸۵ ساله شش سال پیش تا مرز نابینایی پیش رفت. او یک بار نیمه های شب از خواب بیدار شد و دید از سقف مهره های شطرنج به زمین می ریزند و عروسکی زیبا میان زمین و هوا معلق است. بدتر از همه چند مرد با صورت های تجزیه شده دید که حتی بعضی از آنها روی تخت تجزیه نشسته بودند. او می گوید: از این کابوس بسیار وحشت کردم و فوراً پیش پزشک رفتم. او گفت بهتر است آزمایش زوال عقل دهم. اما مهین مشکل ذهنی نداشت. او به سندروم چارلزبونت مبتلا شده بود؛ وضعیتی که موجب می شود افراد مبتلا به اختلال بینایی گرفتار توهم های پیچیده شوند و حتی در بیداری چیزهای عجیب ببینند. مبتلایان به این سندروم، بیماری های حاد بینایی مانند تخریب شبکیه چشم و آب مروارید دارند. متخصصان می گویند: دیدن علامت های خطرناک مانند تصاویر موهوم واکنش عادی مغز به فقدان ورودی اطلاعات از دریچه چشم است. توهم ها معمولاً پس از مدتی محو می شوند و از انجا که این مشکل درمان دارد، نیازی نیست فرد مبتلا در سکوت عذاب بکشد. به دلیل اقدام فوری، مهین از نابینایی نجات پیدا کرد.

 

دست های شما علامتی از بیماری هاست

پژوهش ها نشان داده اند علامت های خطرناک چون کلفتی و سفتی پوست می تواند علامت سرطان تخمدان باشد. محققان می گویند: هنوز مطمئن نیستیم آیا این وضعیت به دلیل ترشح ترکیبات زهردار از تومور است یا واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن علیه آن. اما پزشکان می دانند این سفت شدگی و التهاب کف دستی زمانی رخ می دهد که تومور در حالت کاملاً پیشرفته ای قرار دارد. وقتی تومور درمان شود، سفت شدگی پوست نیز برطرف می شود. این علامت های خطرناک می تواند هنگام ابتلا به سرطان های دیگر مانند پروستات، شش، سینه و… و همچنین بیماری های خوش خیمی مانند نوعی پسوریازیس یا داءالصدف (یک بیماری پوستی که منجر به پوسته ریزی و تورم می شود و سلول های پوست در عمق پوست رشد کرده و به آهستگی از سطح پوست بلند می شوند) نیز به وجود آید اما علائم دیگر سرطان تخمدان مانند درد لگنی غالباً بسیار مبهم است و تشخیص بیماری وقتی صورت می گیرد که خیلی دیر شده است. پژوهشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد این بیماری ۹ ماه پس از اینکه فرد به سفت شدگی پوست روی کف دستش مبتلا شد خود را کاملاً نشان می دهد. بنابراین، این علامت های خطرناک می تواند تشخیص زودهنگام سرطان، به ویژه تخمدان را امکان پذیر کند.

 

گوشتان را چک کنید

نتایج بعضی از پژوهش های اخیر محققان را به این نتیجه رسانده است که علائم دیگر بیماری های قلبی  داشتن علامت های خطرناک چون خطوط مورب در لاله گوش است. بعضی از متخصصان می گویند:‌ افراد مسن تر احتمالاً روی لاله گوش شان خطوط بیشتری دارند و ممکن است به دلیل سن بالا بیشتر از دیگران دچار بیماری قلبی شوند بنابراین، این ارتباط ممکن است چندان قوی نباشد اما اگر لاله گوش تان بسیار شیاردار است، آن را به حال خود رها نکنید، چنانچه بالاتر از ۵۰ سال دارید، فشارخون و کلسترول تان را به طور مرتب بررسی کنید.

درد مفاصل نشانه چند بیماری خطرناک است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ