عوارض قرص لوراتادین

عوارض قرص لوراتادین را در اینجا برای شما فراهم کرده ایم، بخوانید و از مصرف زیاد آن خودداری کنید.

قرص لوراتادین از جمله قرص های ضدحساسیت می باشد که این روزها در بین افرادی که آلرژی دارند استفاده می شوند اما این قرص عوارضی هم دارد که اگر به مقدار زیاد مصرف شود می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. در این مطلب با عوارض قرص لوراتادین آشنا شوید.

عوارض جانبی قرص لوراتادین

داروهاى شیمیایى بدون عوارض نیستند و از این رو باید احتمال بروز واکنش هاى عجیب و غریب را در هر فردى داد. اما پاره اى از این واکنش ها از احتمال بیشترى برخوردارند از این رو آن ها را به عنوان عوارض اصلى یک دارو در نظر مى گیرند اما در مورد لوراتادین مى توان به عوارض جانبى زیر اشاره کرد.

عوارض عصبى

این دسته از عوارض معمولا کمتر در مورد لوراتادین صادق است چرا که یکى از مهم ترین مزیت هاى لوراتادین به عنوان نسل جدید داروهاى ضدآلرژیک، این است که این دارو عوارض عصبى کمترى نسبت به سایر داروهاى این رده دارد.

در هر صورت واکنش هایى همچون سردرد، سرگیجه، خواب آلودگى بسیار خفیف، احساس خستگى و کسالت در پاره اى از افراد که حساسیت بیش از اندازه به این دارو دارند دیده شده است.

عوارض گوارشى

اگر بخواهیم در مورد عوارض گوارشى صحبت کنیم مى توانیم به مواردى همچون تهوع، استفراغ، نفخ شکمى، یبوست، اسهال و مواردى از این قبیل اشاره کرد که البته این عوارض همچون عوارض عصبى زیاد نگران کننده نیستند و پس از مدتى برطرف مى شوند.

عوارض کبدی

کسانى که از بیمارى کبدى رنج مى برند احتمال دارد در مصرف این دارو دچار مشکل شوند چرا که متابولیسم این دارو کبدى است و بیماران کبدى دچار عوارض نامطلوب از جمله خواب آلودگى هاى شدیدى مى شوند که در این خصوص باید با پزشک شان مشورت کنند.

شایع ترین عوارض جانبی لوراتادین

سردرد
احساس خستگی و خواب آلودگی
درد معده و استفراغ
خشکی دهان
احساس عصبانیت و یا بیش فعالی
با توجه به مطالب بیان شده, قرص لوراتادین از جمله داروهای تجویز شده در درمان سرماخوردگی می باشد. با این حال استفاده از این دارو بدون نظر پزشک ممکن است علائم بیماری را تشدید و سلامتی را به خطر اندازد.

قرص لوراتادین برای چیست

شربت لوراتادین برای چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ساناز

ساناز

1399-03-17 - 20:13 پاسخ

واقعا قرص لوراتادین واسه آلرژی فصلی عالیه واسه من که اینطور بوده حتی قرص تلفست که خارجی هس هم مصرف کردم 12 ساله آلرژی دارم فقط این قرص هم خیلی خوب جواب داده هم عوارض خواب آلودگی خیلی کمی داره.