گیاهان و ادویه‌های مناسب دیابت

mahdie.mohtashami
اگر جز افرادی هستید که مشکل دیابت دارید به شما در این مقاله گیاهان و ادویه‌های مناسب برای دیابت را پیشنهاد می‌کنیم.

دیابت هفتمین عامل اصلی مرگ و میر در دنیا است.بیش از ۲۹٫۱ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند که ۸ میلیون آنها مبتلا به دیابت نوع یک هستند و نمی دانند که به این بیماری مبتلا هستند. بنابراین، عاقلانه است که همه افراد توجه بیشتری به شیوه زندگی خود به لحاظ رژیم غذایی و خوردن خوراکی هایی که به مبارزه با دیابت کمک می کنند، داشته باشند.

گیاهان و ادویه‌های مناسب برای دیابت

ریحان (Ocimum basilicum)

در یک پژوهش کوچک که شامل ۴۰ بیمار دیابتی نوع ۲ بود، مشخص شد افرادی که این گیاه را مصرف می کنند، می توانند میزان قند خون ناشتا خود را حدود ۱۷٫۶ درصد کاهش دهند. علاوه بر این، میزان قند خون آنها بعد از خوردن یک وعده ریحان به میزان ۷/۳ درصد کاهش یافت.

بیل بری (Vaccinium myrtillus)

رنگ آبی بیل بری ها که در داخل و خارج آنها وجود دارد، حاوی آنتی اکسیدان هایی موسوم به آنتوسیانین ها است. آنها برای کمک به مبارزه با دیابت و کاهش التهاب شناخته شده اند. در واقع، موسسه بهداشت عمومی و مطالعات تغذیه بالینی نشان داد که مصرف منظم آنها منجر به بهبود تحمل گلوکز می شود.
بابونه (Matricaria chamomilla)
بابونه از توانایی کمک به کاهش سطح قند خون برخوردار است و به درستی قند را از خون حذف می کند و آن را در کبد ذخیره می کند، و سبب میشود به انتخابی هوشمندانه در کنار سایر گیاهان و ادویه هایی که در این مقاله ذکر شده اند، تبدیل شود.

دارچین (Cinnamomum verum)

این درمان آروماتیک درمانی است که موجب تخریب در سطوح گلوکز نخواهد شد. کاملا برعکس.
مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ نشان داد که پس از ۴۰ روز، یک نوع دارچین به نام Cinnamomum aromaticum یا دارچین چینی (معمولا در مغازه های مواد غذایی موجود است) قند خون را حدود ۳۰ درصد کاهش میدهد.

زیره (Cuminin cyminum)

عطر و طعم تند و دودی زیره سبز طعم دیگری است که بیماران دیابتی یا کسانی که در معرض خطر دیابت هستند میتوانند از آن لذت ببرند. زیره نه تنها کلسترول و قند خون را کاهش میدهد، بلکه محصولات پیشرفته گلیکاسیون (AGE ها) را که می تواند برای افراد مبتلا به این بیماری نگران کننده باشد، نیز کاهش میدهد.

قاصدک (Taraxacum officinale)
این گیاه برگدار تلخ رویای افراد دیابتی است: گفته شده است که به بهبود عملکرد کبد، ایجاد عمل پاکسازی در بدن و تقویت کاهش وزن، کمک میکند.
آویشن (Thymus spp)
این گیاه طعم دار با تقریبا ۷۵ ماده فیتوشیمیایی فعال که برای مبارزه با دیابت عمل می کنند، وقتی که پای حفظ سلامتی به میان می آید، باید در رژیم غذایی گنجانده شود.

زنجبیل (Zingiber officinale)
مشخص شده است که زنجبیل بسیاری از شرایط که نگرانی بیماران دیابتی به شمار می روند، را بهبود می بخشد. زنجبیل دارای توانایی کاهش سطح کلسترول، چربی خون و قند خون است.


11 روش درمان خانگی جهت درمان دیابت دوران بارداری

آیا دیابت باعث سکته قلبی می شود؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ