درمان سریع و بی ضرر دردهای قاعدگی

faateme1366
درد قاعدگی هرماه اتفاق می افتد و اگر بخواهید هر ماه برای این دردها قرص بخورید شاید ضررهای زیادی به بدنتان بزنید. این دردها را طبیعی درمان کنید.

درد قاعدگی چقدر طول می کشد؟

به گزارش سایت الودکتر، درد پریود احساسات دردناکی است که بر روی بسیاری از زنان قبل و بعد از قاعدگی تاثیر می گذارد.

درد پریود از درد شدید تا ضعیف متغیر است. زمانی که یک تخمک از تخمدانها آزاد می شود و به لوله فالوپی حرکت می کند، پس از تخمک گذاری، درد پریود آغاز می شود.

درد در قسمت پایین شکم و کمر رخ می دهد. این درد معمولا 1 تا 2 روز قبل از قاعدگی شروع می شود و 2 تا 4 روز طول می کشد.

دردی که فقط با روند پریود همراه است، به عنوان درد اولیه قاعدگی شناخته می شود.

اگردرد پریود ناشی از یک بیماری قابل شناسایی مانند اندومتریوز، فیبروئید رحم یا بیماری التهابی لگن باشد، درد ثانویه قاعدگی نامیده می شود.

اگر می توانید تحمل کنید

اگرچه معمولا تحمل درد سخت است و بسیاری از افراد طاقت آن را ندارند اما باید به میزان این دردها هم توجه داشت. به هرحال در دوران قاعدگی اتفاقاتی در بدن می افتد که همراه با طی شدن این سیکل، درد هم وجود دارد. اکثر خانم ها در دوران قاعدگی تا حدی درد دارند و این موضوع طبیعی است. تحمل درد زیاد توصیه نمی‏شود ولی گاه دیده شده که میزان درد در فرد زیاد نبوده اما برخی افراد با کمترین میزان درد سراغ مصرف انواع مسکن می‏روند. در صورت کم بودن درد بهتر است فرد تا رفع درد کمی صبور باشد و دارو را برای موارد شدیدتر مصرف کند.

توصیه های طب سنتی برای کاهش درد قاعدگی

مواد تشکیل دهنده در چای بابونه به آرام شدن رحم و کاهش درد پریود کمک می کنند.

برخی از گزینه های رژیم غذایی، از جمله گیاهان و مکمل های ویتامینی، ممکن است کمک کنند. بعضی از نمونه ها اسطوخودوس، رازیانه (خواص رازیانه دم کرده را بدانید) و پیکنوژنول هستند. این داروهای گیاهی کمی خطرناک هستند.

 مصرف پودر زنجبیل در 3 تا 4 روز اول قاعدگی به کاهش درد کمک می کند.

اگر تصمیم به استفاده از هر روش گیاهی یا مکملی دارید، احتیاط کنید. اداره غذا و داروی ایالات متحدهFDA) ) نظارتی بر کیفیت و خلوص گیاهان و مکمل ها ندارد.

استراحت و خواب راحت و ورزش منظم ممکن است کمک کند.

برخی چای ها باعث کاهش درد پریود می شوند. مطالعات بر روی چای های گیاهی نشان می دهد باعث کاهش درد پریود می شوند. بیشتر گیاهان نقش استروژن را بازی می کنند بنابراین پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید (به خصوص اگر سابقه سرطان هورمونی دارید یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید). چای با روغن نعناع مناسب می باشد. می توانید این چای را یک هفته پیش از شروع درد پریودی مصرف کنید. البته بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

ضددردهای طبیعی برای قاعدگی

گرچه دردهای قاعدگی اگر خیلی شدید نباشد، طبیعی محسوب می شود اما برخی خانم ها به دنبال تسکین این دردها هستند. بهتر است برای کاهش دردهای خود سراغ مواد طبیعی بروید. برای کاهش میزان درد قاعدگی استفاده از عرقیات گیاهی مانند رازیانه و بابونه کمک کننده است. البته باید توجه داشت که این داروهای گیاهی را باید مدتی قبل از شروع قاعدگی مثلا یک هفته تا 10 روز قبل شروع و روزی یک استکان مصرف کرد. در دوسه روز اول قاعدگی نیز می توان مصرف آنها را ادامه داد. این عرقیات می تواند دردهای شما را بهبود ببخشد.

منیزیم درمانی برای درد قاعدگی

افزایش مقدار منیزیم در رژیم غذایی باعث کاهش درد پریود می شود.  منیزیم در غذاهای زیادی وجود دارد. منیزیم باعث تنظیم عملکرد اعصاب و عضلات می شود. مطالعات نشان می دهد منیزیم باعث کاهش درد پریود می شود. مقدار مناسب منیزیم برای خانم های در سن باروری 320 میلی گرم در روز می باشد. یک اونس بادام یا نصف فنجان اسفناج جوشید 80 میلیگرم منیزیم دارد.  مقدار منیزیم مصرفی به شدت درد شما و عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

درمان نفخ دوران قاعدگی با چند ترفند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ