پوست سیب زمینی را دور نریزید!

parya
شما هم پوست سیب زمینی را دور می ریزید؟ اگر این مقاله را بخوانید هرگز این کار را نخواهید کرد.

سیب زمینی از مواد غذایی است که می توان گفت همه روزه در اغلب منازل استفاده می شود و حتما شما هم همانند بقیه افرادی که سیب زمینی مصرف می کنند پوست آن را دور می ریزید. شاید اگر با خواص پوست سیب زمینی آشنا شوید هرگز این کار را نکنید. ما در اینجا به شما توصیه می کنیم که پوست سیب زمینی را دور نریزید!

خواص پوست سیب زمینی

پوست سیب زمینی حاوی پتاسیم، آهن، ویتامین B۳ و مواد مغذی بسیاری است که هر کدام برای بدن انسان مفید و کارسازند. ویتامین K برای کارکرد صحیح سیستم عصبی ضروری است و متابولیزم بدن را نیز تنظیم می کند. آهن آن برای خونسازی ضروری است و ویتامین B۳ (نیاسین) به عملکرد سلول‌ها در بدن کمک می‌کند. آنتی اکسیدان آن به از بین بردن  این مواد مغذی، برای سالم و شاد ماندن ما ضروری هستند. پس بهتر است خودتان و خانواده تان را به مصرف سیب زمینی با پوست عادت دهید. برای مثال شما می توانید سیب زمینی را با پوست نگینی خرد کرده و در سوپتان بریزید و یا در لای انواع پلو یا ماکارونی قرار دهید.

پوست سیب زمینی سرشار از فیبر است

امروزه متخصصان تغذیه روی مصرف مواد غذایی حاوی فیبر تاکید زیادی دارند. یکی دیگر از مزایای شایان ذکر پوست سیب زمینی برای سلامتی بدن، وجود فیبر زیاد در آن است. فیبر سبب می‌شود تا به مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. در نتیجه غیر مستقیم به کاهش وزن کمک می‌کند. فیبر دفع را راحت تر می کند و برای افراد مبتلا به یبوست یا مشکلات مقعدی مفید است. این ماده همچنین باعث کاهش سطح کلسترول بد خون و در نتیجه کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی یا سکته مغزی می‌شود.

پوست سیب زمینی دشمن سفیدی مو است

دمکرده پوست سیب زمینی بسیار مغذی است و مانند سبوس می تواند به سیاهی موها کمک کند.

برای کمک به سیاهی موهای سفید شده تان ، قبل از رفتن به حمام مقداری پوست زمینی بردارید و در ظرفی ریخته و آب اضافه کنید تا جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و بگذارید تا چند دقیقه ای بجوشد. بعد از خنک شدن آن را صاف کنید و در یک ظرف ریخته و با خودتان به حمام ببرید. پوست سرتان را چند دقیقه با این مایع ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. سپس مانند همیشه شامپو کرده و آبکشی نمائید.

پوست سیب زمینی دوست پوست شماست

برای از بین بردن لکه‌های پوستی و روشن کردن پوست خود چیزهای زیادی را امتحان کرده اید.این بار پوست سیب زمینی را امتحان کنید و ما تضمین می کنیم که شگفت زده خواهید شد.

مقداری پوست سیب زمینی را در یک مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. سپس مخلوط حاصله را کمی فشار دهید و آبش را بگیرید. پنبه ای بردارید و صورت خود را چند دقیقه با استفاده از این آب صورت خود را ماساژ بدهید. سپس زمان بدهید تا زمانی که کاملا خشک شود روی پوست‌تان بماند. سپس آن را با آب شستشو دهید و از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا پوست‌تان صاف شود. برای زدودن لکه‌های تیره پوستتان نیز، بهتر است که پوست سیب زمینی را به مدت دو تا سه دقیقه و به طور مستقیم روی لکه ها بمالید.

غنی کردن خاک گلدان

اگر در منزل گل و گیاه نگه داری میکنید برای غنی کردن خاکشان می توانید پوست سیب زمینی را خشک کرده و در زیر لایه سطحی دفن نمایید.

هرگز این قسمت از سیب زمینی را نخورید! 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ