چگونه قارچ باعث درمان آکنه می شود؟

atoosamirzavandi
مشکلات پوستی، اکثرا به دلیل التهاب و فعالیت زیاد رادیکال آزاد به‌وجودمی‌آیند. قارچ، حاوی آنتی‌اکسیدان و ترکیبات دارای خواص ضدالتهابی است.

قارچ به دلیل این که سرشار از ویتامین D می باشد می تواند به مشکلات پوستی کمک کند. قارچ دارای

آنتی اکسیدان است که می تواند خاصیت ضد التهابی در قارچ ایجاد کند. در این مقاله با خواص بی نظیر قارچ آشنا شوید.

 

آبرسانی پوست

اسیدهیالورونیک، مرطوب‌کننده داخلی بدن محسوب‌می‌شود زیرا پوست را پر و سفت‌می‌کند. این ماده، چین‌وچروک‌ها و خطوط مربوط به پیری را کاهش‌می‌دهد. قارچ، حاوی یک پلی‌ساکارید است که در آبرسانی و پرکردن پوست، موثر است. پوست، نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود.

 

درمان آکنه

قارچ، سرشار از ویتامین D است. زمانی‌که به‌صورت موضعی بر آکنه قراربگیرد، خواص درمانی دارد. بنابراین، عصاره قارچ معمولا در محصولات مراقبت از پوست مخصوص آکنه، کاربرددارد.

 

روشن‌کننده طبیعی پوست

بعضی قارچ‌ها، اسیدکوجیک دارند که یک روشن‌کننده طبیعی برای پوست است. این اسید، از تولید ملانین بر سطح پوست جلوگیری‌می‌کند. اسیدکوجیک، سلول‌های جدید پوست را که بعد از لایه‌برداری سلول‌های مرده تشکیل‌شده‌اند، روشن‌می‌کند. این ماده، جایگزینی عالی برای روشن کننده‌های شیمیایی سمی مانند هیدروکینین که خطر ایجاد سرطان را دارد، است.

 

از جمله خواص قارچ این است که ضد پیری است

قارچ، دارای خواص ضدپیری است. اسیدکوجیک، به‌عنوان درمانی برای علائم پیری مانند لکه‌های کبد، لکه‌های پیری، تغییر رنگ و رنگ پوست نامناسب ناشی از آسیب نوری، معمولا در کرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌ها به کارمی‌رود. قارچ، دفاع طبیعی پوست را افزایش‌داده و با سالم‌کردن آن، ظاهر پوست را خوب‌می کند.

 

درمان مشکلات پوست

مشکلات پوستی، اکثرا به دلیل التهاب و فعالیت زیاد رادیکال آزاد به‌وجودمی‌آیند. قارچ، حاوی آنتی‌اکسیدان و ترکیبات دارای خواص ضدالتهابی است. استفاده موضعی از این ترکیبات طبیعی، درمان را سرعت‌داده و با التهاب مبارزه‌می‌کند. عصاره قارچ معمولا در محصولات پوست و برای درمان مشکلات پوستی مانند اگزما، رزاسه و آکنه به‌کارمی رود.

 

خواص قارچ برای مو

موی سالم نیز، درست‌ مانند بقیه بدن، نیازمند دریافت مواد مغذی حیاتی برای فولیکول‌های خود است. کمبود این مواد مغذی، همچنین عوامل خارجی مانند درمان‌های شیمیایی قوی، سبک‌زندگی ناسالم و بیماری‌های‌ مزمن، می‌توانند باعث مشکلات مو شوند. قارچ، منبع خوبی از ویتامین D، آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی مانند سلنیوم و مس است.

 

با ریزش مو مبارزه می‌کند

کم‌خونی یکی از معمول‌ترین دلایل ریزش مو است. کم‌خونی به‌دلیل کمبود آهن در خون به‌وجودمی‌آید. قارچ، منبع خوبی از آهن است و می‌تواند با ریزش مو مبارزه‌کند. آهن، یک ماده معدنی حیاتی است و در تشکیل سلول‌های قرمز خون نقش‌دارد، بنابراین مو را تقویت می‌کند.

 

از سرطان سینه و پروستات جلوگیری‌می‌کند

قارچ، دارای بتاگلوکان و اسیدلینولئیک ترکیب‌شده با عوامل ضدسرطان‌ است. این‌ها به جلوگیری از سرطان سینه و پروستات کمک‌می‌کنند. اسیدلینولئیک، در زنان یائسه، به سرکوب استروژن برای جلوگیری از سرطان سینه و بتاگلوکان به جلوگیری از سرطان پروستات کمک‌می‌کند. سلنیوم، بیشتر به سرکوب این سلول‌های سرطانی کمک‌می‌کند.

 

رژیمی عالی برای افراد دیابتی

قارچ، هیچ‌گونه چربی ندارد و دارای کربوهیدارات کم، پروتئین بالا، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است. بنابراین، برای بیماران دیابتی، عالی است. آنزیم‌های طبیعی موجود در آن به شکستن قندها و نشاسته کمک‌می‌کنند. همچنین، عملکرد غدد درون‌ریز را بهبودمی بخشند. به‌علاوه، آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی موجود در قارچ، به مبارزه با عفونت‌هایی که افراد دیابتی، مستعد ابتلا به آنها هستند، کمک‌می‌کنند.

 

کمک به کاهش وزن

آیا می‌دانستید یک رژیم غذایی کم‌چربی برای کاهش وزن و ماهیچه‌سازی عالی است؟ یکی دیگر از خواص قارچ داشتن پروتئین کم‌چرب است، به این ترتیب بیشتر چربی‌های موجود در آن برای هضم پروتئین‌های غذای‌مان مصرف می‌شوند. به علاوه پروتئین موجود در قارچ کربوهیدرات کمی دارد و فاقد چربی و کلسترول و سرشار از فیبر است. با این ترکیب فوق‌العاده، قارچ به کاهش وزن خیلی کمک می‌کند.‌ با توجه به تراکم بالای مواد مغذی موجود در قارچ، این ماده از خیلی از میوه‌ها و سبزیجات دیگر بهتر است و محققان اعتقاد دارند که این گیاه جزو معدود موادی است که می‌توانید هر چقدر دوست داشتید بخورید و از خواصش استفاده کنید. عارضه‌ی جانبی خاصی هم ندارد.‌

 

یک تحقیق نشان داده است اگر هر روز گوشت قرمز را با یک فنجان قارچ جایگزین کنید به راحتی در یک بازه‌ی زمانی استاندارد وزن کم می‌کنید و لاغر می‌شوید. تازه برخلاف بقیه‌ی رژیم‌های لاغریِ دیگر، می‌توانید وزن‌تان را به راحتی حفظ کنید.‌

 

کمک به جذب مواد مغذی

ویتامین D به سختی در سبزیجات پیدا می‌شود و در واقع شکل خوراکی این ویتامین خیلی کم است. اما قارچ سرشار از ویتامین D است و این ویتامین به جذب و متابولیسم کلسیم و فسفر کمک می‌کند. به علاوه قارچ مقدار زیادی کلسیم و فسفر هم دارد. حالا که می‌دانید قارچ حاوی چه مواد و ویتامین‌های مفیدی است و با خواص قارچ برای سلامتی آشنا هستید باید هر وقت توانستید قارچ بخورید.

علائم مسمومیت با قارچ های سمی مشابه با قارج های خوراکی

بیماری های خطرناکی که با خوردن قارچ ایجاد می شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ