آیا امواج وای فای سرطان زاست؟

parya
حتما برای شما هم سوال پیش آمده که آیا امواج وای فای سرطان زاست و هنوز هم پاسخ درستی برای آن نیافته اید. اما تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است که تا حدی می تواند پاسخ این سوال شما را بدهد.

مدتی است که بر سرزبان ها افتاده است که شب ها و یا مواقعی که از اینترنت استفاده نمی شود، باید وایفای را خاموش کرد زیرا امواج وای فای سرطان زا است. اینکه تا چه حد این ادعا صحیح می باشد را در این مقاله می توانید بخوانید.

سرطان زا بودن امواج وای فای

آژانس بین‌المللی تحقیق سرطان که بخشی از سازمان بهداشت جهانی است، میدان‌های الکترومغناطیسی رادیویی را به عنوان احتمال “۲ b” در رده عوامل خطرساز سرطان طبقه بندی کرده است که امواج وای‌فای و امواج تلفنی هم مشمول این میدان‌های الکترومغناطیسی است. اما این به هیچ عنوان مدرکی برای اثبات آن نیست.

طبقه‌بندی احتمالی “ b۲” نه تنها شامل وای‌فای بلکه قهوه، نجاری و ترشی سبزیجات هم می‌شود. اما موارد ادعاشده در این طبقه ثابت نشده‌اند.

یک پژوهش در سال ۲۰۱۱ مدعی شد که ارتباطی میان استفاده تلفن‌های همراه و نوعی از سرطان مغزی پیدا کرده است. از سوی دیگر یک پژوهش تحلیلی دیگر که بر اساس اطلاعات و داده‌ها انجام شده بود نتیجه گرفت که هیچ ارتباطی میان امواج تلفنی و سرطان مغزی وجود ندارد.

سازمان بهداشت جهانی می‌گیود که در مطالعات علمی به خاطر پیدا کردن ارتباط میان امواج فرکانس رادیویی وای فای و سرطان هیچ مدرکی ارایه نشده است.

سازمان بهداشت جهانی نتیجه‌گیری می‌کند که هیچ‌ ارتباط مستندی میان امواج وای فای و خطر برای سلامتی انسان تاکنون پیدا نشده است. اما با این وجود بهاماتی هم در این زمینه وجود دارد.

گیاهان ضد وای فای را بشناسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ