بهترین ورزش برای سلامت قلب

sahar.d
اگر می خواهید قلب تان مثل ساعت کار کند، بهتر است ورزش کردن را فراموش نکنید.

سبک زندگی بی تحرک یا کم تحرک یکی از خطرناک ترین دشمنان سلامت قلب است. نشستن طولانی مدت یکی از عوامل خطر برایسلامت قلب است و تحقیقات تحقیقات نشان می دهد که حتی اگر شما ورزش هم کنید، نشستن برای مدت زمان طولانی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.بهترین ورزش ها برای سلامت قلب آن هایی هستند که ضربان قلب و سرعت تنفستان را به شدت بالا می برند. در ادامه این مطلب شما را با بهترین ورزش ها برای سلامت قلب آشنا می کنیم.

ورزش هوازی

هدف اصلی این است که حرکت خون در سراسر بدن برای اکسیژن رسانی است . فعالیت های هوازی مانند دویدن، دوچرخه سواری، بالا رفتن از پله و قایقرانی قلب را برای تامین اکسیژن به ماهیچه ها قویتر میکند. فعالیت شدید تر و مکرر، بیشتر فایده دارد . بر این اساس، برای تقویت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بسیار خوب است ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها انجام ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط مانند پیاده روی تند، یا ۷۵ دقیقه با شدت شدید فعالیت هوازی مانند دویدن در هر هفته بسیار ایده آل میداند

تمرینات وزنه

بسیاری از مردم تمرینات با وزنه را به عنوان یک راه برای افزایش قدرت و توان ورزشی محافظت از قلب درنظر میگیرند . در حالی که تمرینات با وزنه دارای تاثیر کمی در ظرفیت هوازی دارد ، ولی می تواند سطح قند خون ، حساسیت به انسولین ، فشار خون و برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی را کنترل کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که چقدر تمرینات با وزنه ممکن است سلامت قلب تاثیر بگذارد . در یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه هاروارد ، دانشمندان طبق تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مردانی که آموزش وزنه به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر در هر هفته داشته اند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر تا ۲۳ درصد کاهش یافته بود.

یوگا

یوگا یک اتصال ذهن، جسم و روح و روان است . در فرهنگ های غربی ، برخی از پزشکان یوگا فعالیت های کششی و هوازی پویا به روال خود اضافه کرده اند. اما تنها در رابطه به شدت هوازی تمرین – با اضافه کردن این عناصر جدید ، یوگا ممکن است مزایای محافظ قلب را فراهم کند به عبارت دیگر، یک روال یوگا ممکن است قلب را تا زمانی که در شدت هوازی متوسط تا شدید انجام می شود کمک کند.

اما این اثرات آرام بخش در ورزش یوگا به طور منظم بر سلامت قلب ت اثیر میگذارد. انجمن قلب آمریکا ، روانشناس و پزشک یوگا M. مالا کانینگهام، گفت پس از ۱۲ هفته تمرین به طور منظم فشار خون کمتر و احساس آرامش بیشتریبه انسان دست میدهد. سطح کلسترول پایین می آید و قابلیت بدن افزایش یاقته خطرات ناشی از بیماری های قلبی کاهش میابد.

اثر ورزش پیلاتس بر قلب

یک بوکسور و مربی تناسب اندام آلمانی به نام ژوزف پایلتس این تکنیک را ابداع و در دهه ۱۹۲۰ آن را در آمریکا معرفی کرد. ورزش پایلتس از یک مجموعه حرکات تشکیل شده که برای افزایش قدرت عضله قلب ، افزایش قد و قوام عضلانی طراحی شده و می توان ان ها را با استفاده از وسایلی مخصوص این ورزش طراحی شده یا به عنوان حرکات زمینی انجام داد.

پایه و اساس این ورزش همان تمرکز در یوگا و مدیتیشن در «ذن» است. ورزش پیلاتس بر جاذبه زمین تکیه دارد تا بدن قادر شود مقاومت و قدرت مجموعه عضلات قلب خود را به دست آورد. در این ورزش قلبی، روی تنفس عمیق، موزون، تمرکز، دقت و کنترل و تجسم ذهنی حرکات تأکید می شود تا قدرت و توان قلب، روانی و جسم فرد بیشتر شود.

آیا ورزش همیشه برای قلب مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ