بهترین روش خانگی برای جلوگیری از سفید شدن موها

sahar.d
اگر دیدن تار موهای سفید در میان موهایتان آزارتان می دهد، بهتر است روش های توصیه شده در این مطلب را امتحان کنید تا از سفید شدن موها جلوگیری کنید.

دیدن تارهای سفید در میان موها برای هیچکس خوشایند نیست. این اتفاق زمانی می افتد که موهای تازه رشد کرده پیگمنت های رنگی کمی داشته باشند. ژنتیک مهمترین عامل درتغییر رنگ موها است. همچنین عوامل محیطی، مواد شیمیایی، استرس و … برسفید شدن زودرسموها تاثیر گذار هستند. در این مطلب بهترین روش های خانگی برای جلوگیری از سرعت سفید شدن موها را به شما معرفی می کنیم.

آب لیمو

دو قاشق غذاخوری آب لیمو را با دو قاشق روغن نارگیل ترکیب کنید، به مو‌ها زده و برای 30 دقیقه نگه دارید. این فرآیند را می‌توان هفته‌ای دو بار انجام داد. ویتامین بی‌ و سی موجود در لیمو به حفظ پیگمنت‌ها در فولیکول مو کمک می‌کند.

برگ کاری

یک مشت از برگ کاری را با 3 قاشق غذا خوری روغن نارگیل برای 15 دقیقه بجوشانید. پس از آنکه محلول خنک شد، آن را به سر زده و برای 45 دقیقه نگه دارید. این کار را هفته‌ای 2 تا 3 بار انجام دهید. کاری به حفظ ملانین در موها کمک می‌کند.

چای سیاه

دو قاشق غذا خوری چای سیاه را با یک لیوان آب بخوبی دم کنید و بگذارید محلول خنک شود. سپس آن را به پوست سر و موها بمالید و ماساژ دهید. پس از یک ساعت مو‌ها را با شامپو بدون سولفات بشویید. این کار را هفته‌ای سه بار تکرار کنید. چای سیاه به خاطر داشتن آنتی اکسیدان فراوان رشد موی سفید را به تعویق می‌اندازد.

حقایقی درباره استرس و سفید شدن مو که باید بدانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ