آیا لوبیا سیاه به کنترل دیابت کمک می کند؟

atoosamirzavandi
فیبر موجود در لوبیا سیاه برای کسانی که از دیابت نوع ۱ و نوع ۲ رنج می‌برند حیاتی است

لوبیا سیاه سرشار از فیبر می باشد که باعث هضم مواد غذایی می شود و همین مزیت به کنترل دیابت بسیار کمک می کند. در این مقاله با دیگر خواص بی نظیر لوبیا سیاه آشنا شوید.

 

کاهش فشار خون

قطعا لوبیا سیاه، از آنجا که غنی از پتاسیم و دارای سدیم پایین است برای کسانی که مشکل فشار خون دارند مفید است. سدیم یکی از موادی است که می‌تواند باعث افزایش سطح فشار خون شود در حالی که پتاسیم عملکردی به عنوان دشمن طبیعی سدیم دارد.

پتاسیم سدیم را در بدن شما محصور می‌کند و آن را از سیستم بدن شما حذف می‌کند تا به کنترل فشار خون‌تان کمک کند. با وجود این، اگر لوبیا سیاه کنسروی مصرف می‌کنید، بهتر است مطمئن شوید که لوبیا سیاه را پاک کرده و خوب شسته باشید تا محتوای سدیم درون لوبیا سیاه کنسرو شده را کاهش دهید.

 

کنترل دیابت

فیبر موجود در لوبیا سیاه برای کسانی که از دیابت نوع ۱ و نوع ۲ رنج می‌برند حیاتی است. در نوع یک، فیبر موجود در لوبیا سیاه به کاهش سطح قند خون کمک خواهد کرد در حالی که در نوع ۲ به افزایش انسولین و بهبود تحمل انسولین کمک خواهد کرد.

علاوه بر آن که سیستم گوارشی شما درحال‌حاضر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر سطح قند خون دارد، سیستم گوارشی ناسالم یا متغیر می‌تواند باعث سطح قند خون ناپایدار شود و همان ماده‌ی فیبری نیز در به جریان انداختن سیستم گوارشی‌تان با سرعتی پایدار نقش برجسته‌ای خواهد داشت، در نتیجه تمام مواد مغذی به صورت بهینه جذب خواهند شد و احتمال دفع هر ماده‌ی مغذی کاهش می‌یابد.

به علاوه، گوارش سالم عملکرد کبد را نیز بهبود خواهد بخشید و اگر کبد به صورت بهینه کار کند حذف قند اضافی در خون می‌تواند به سهولت انجام شود. یک دلیل دیگر آن که لوبیا سیاه برای بیماران دیابتی خوب است کربوهیدرات سالم یا ساده موجود در آن برای سطح قند خون‌تان بی‌خطر است.

 

کاهش خطر بیماری‌های قلبی

در لوبیا سیاه موادی وجود دارد که برای سلامت قلب مفید هستند. نخستین آنها قطعا مواد معدنی است. تمام انواع مواد معدنی موجود در لوبیا سیاه مانند پتاسیم، منیزیم، و آهن برای قلب خوب هستند.

پتاسیم نقش مهمی در کاهش سطح سدیم در خون‌تان دارد که این امر به نوبه‌ی خود بر سطح کلسترول بدن‌تان تاثیر خواهد گذاشت در حالی که منیزیم و آهن برای تولید سلول‌های قرمز خون مفید هستند و کار قلب را کمی آسان‌تر می‌کنند.

به علاوه، لوبیا سیاه حاوی فیبر محلول نیز هست که کمک بزرگی در جمع کردن مواد لازم در کولون (روده‌ی بزرگ) و شستن و بیرون راندن آنها به همراه مواد زائد ایفا می‌کند. شکل ژل مانند فیبر محلول کلسترول را گیر خواهد انداخت به نحوی که انباشته شدن پلاک خونی که ممکن است شریان‌ها را مسدود می‌تواند کاهش داده شود یا به طور کامل از میان برداشته شود.

 

تقویت مفاصل و استخوان ها

اگر می خواهید عضلات، مفاصل و استخوان های سالم داشته باشید، لوبیا سیاه بخورید. پروتئین، اسید های چرب امگا3 و کلسیم موجود در لوبیا سیاه برای سلامت بدن بسیار موثر و مفید هستند.

 

کمک به عملکرد دستگاه گوارش

سوزش سردل، ناراحتی معده و یبوست با مصرف لوبیا سیاه برطرف می شود و مصرف این لوبیا کارکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد. فیبر موجود در انواع لوبیا به این بحث جامعه عمل می پوشاند.

 

تامین آهن مورد نیاز در دوران بارداری

لوبیا سیاه چون سرشار از اسید فولیک و فیبر می باشد برای بانوان باردار و تکمیل سیستم عصبی جنین بسیار مفید می باشد.

 

سرشار از مواد معدنی

برای جبران کمبود های بدن و تامین کلسیم، پروتئین، منگنز، آنتی اکسیدان و امگا3 و دیگر مواد معدنی و مغذی، در برنامه غذایی خود این لوبیا را بگنجانید و از خواص لوبیا سیاه بهره مند شوید.

 

تقویت کننده‌ی انرژی

کربوهیدرات‌ سالم موجود در لوبیا سیاه منبع خوبی از انرژی است. خوب، آن دسته از شما که درحال‌حاضر برنامه‌ی کاهش وزن یا برنامه‌ی رژیم کربوهیدرات را در پیش گرفته‌اید می‌توانید آسوده خاطر باشید چون کربوهیدرات موجود در لوبیا سیاه برای شما بی‌خطر است.

کربوهیدرات ساده‌ی موجود در لوبیا سیاه انرژی را که برای فعالیت روزانه‌تان لازم دارید فراهم خواهد آورد در حالی که فیبر و پروتئین موجود در لوبیا سیاه به بهینه‌سازی جذب کربوهیدارت از طریق تبدیل آن به انرژی کمک خواهد کرد و بر سطح قندتان هیچ تاثیری نخواهد گذاشت.

 

تمام خواص لوبیا سیاه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ