ترفندهایی برای تقویت موهای آسیب دیده

atoosamirzavandi
روغن نارگیل غنی از پروتئین و اسیدهای چرب، ویتامین بی و سی ، روی ، پتاسیم و آهن است. روغن نارگیل یکی از بهترین راه های درمان برای موهای خشک است که تا کنون از آن استفاده شده است.

خشک، زبر و بدحالت شدن موها همه نشانه ی بیمار شدن موها است. با استفاده از ماسک های خانگی و البته مواد معدنی مورد نیاز می توان دوباره موها را به حالت اول باز گرداند. در این مقاله راه های تقویت موهای آسیب دیده آشنا خواهید شد.

 

روش های تقویت موی سر

از محصولات بهداشتی با کیفیت برای تقویت موی سر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید با وجود اینکه استفاده از محصولات با‌کیفیت می‌تواند به تقویت مو کمک کند، اما استفاده نادرست و بیش از حد از این محصولات کاملا برعکس عمل می‌کند و می‌تواند یکی از علت‌های ضعیف و نازک شدن تار‌های مو باشد. ترمیم تارهای موی ضعیف‌شده به مراتب از تقویت و جلوگیری از آسیب دیدن موها پرهزینه‌تر است و شما مجبور می‌شوید از محصولات تقویت‌کننده بیشتری استفاده کنید. استفاده بیش از حد از این محصولات نیز موجب می‌شود موها بیشتر آسیب ببینند و به علت باز شدن کوتیکول یا پولک‌های مو حالت خشن داشته باشند.

برای تقویت کردن موهای شکننده چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زیتون و جوجوبا به موها بمالید.

از روغن آرگان استفاده کنید. این روغن حاوی سطوح بالای اسیدهای چرب ضروری برای پوست است و به درخشندگی و تقویت موی سر کمک می کند.

بسیاری از مواد تقویت کننده مو به احتمال زیاد در خانه شما یافت می شود. این مواد شامل :

روغن زیتون

یکی از مواد مهم برای تقویت مو به شمار می رود.

 

روغن نارگیل 

این روغن برای موهای ضخیم مناسب است. موها را کمی نمناک کنید و سپس کاملا با روغن بپوشانید. کلاه پلاستیکی و سپس حوله گرمی را برای نیم ساعت روی موها قرار دهید و طبق روال معمول با شامپو بشویید.

 

آووکادو 

 آووکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید. این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند. بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم در ماه یک بار این کار را تکرار کنید.

 

آب لیمو

سرکه سیب

ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامت موها دارند.

ویتامینC، با مراقبت از فولیکول‌های مو سلامت رگ‌های خونی زیر پوست سر را تأمین و به جذب آهن از پروتئین‌های گیاهی کمک می‌کند.

ویتامین B یک ویتامین مهم برای تقویت موهای ضعیف و بهبود بافت موهاست. این ویتامین در ماهی قزل‌آلا، هویج، زرده تخم‌مرغ و ماهی ساردین یافت می‌شود. مکمل‌های ویتامین هم می‌تواند به تقویت موهای ضعیف کمک کنند.

سیلیس (Silica) ماده مغذی است که در جو، برنج، خیار، کلم و تخمه آفتاب‌گردان وجود دارد و به رشد مو و ناخن کمک می‌کند.

آب یکی‌ دیگر از ضروریات برای بدن و موها است که نوشیدن آن به مقدار کافی (۶ تا ۸ لیوان) در طی روز، عملکرد بدن شما را بالا برده و به تقویت موهای ضعیف کمک می‌کند.

 

ماسک مو روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه ها برای درخشندگی و نرمی مو است.

روغن نارگیل غنی از پروتئین و اسیدهای چرب، ویتامین بی و سی ، روی ، پتاسیم و آهن است. روغن نارگیل یکی از بهترین راه های درمان برای موهای خشک است که تا کنون از آن استفاده شده است. یک شیشه روغن نارگیل تازه خریداری کرده و هر زمانی که ممکن است موهایتان صدمه ببیند (مانند زمستانی سخت یا تابستانی داغ) یا هر زمانی که متوجه شدید روند مراقبت از مویتان چیزی کم دارد، بسادگی آنرا به موهایتان بمالید.

روغن را بخش به بخش موهایتان بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ Massage دهید. سپس موهایتان را در یک حوله ی گرم پیچیده و آنرا برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه رها کنید. در نهایت موهایتان را مانند همیشه آب کشی کرده، بشویید و به آن نرم کننده بمالید.

 

فواید ماسک تخم مرغ

مرطوب کردن مو
فواید عسل برای پوست و مو به ما نشان داده است که مواد طبیعی می توانند مرطوب کننده خوبی برای مو باشند. جدا از عسل، ما می توانیم از زرده تخم مرغ نیز به عنوان مرطوب کننده مو استفاده کنیم. برای کسب بهترین نتیجه می توانید از ترکیب عسل و زرده تخم مرغ به عنوان ماسک مو همیشگی خود استفاده کنید. استفاده از این مواد روی مو و پوست سر رطوبت را به موی خشک باز می گرداند.

از بین بردن شوره سر
زرده تخم مرغ به تنهایی ممکن است شوره سر را تشدید کند. با این وجود، شما می توانید زرده تخم مرغ را با مواد دیگر، مانند روغن یاس بنفش هندی که در مبارزه با شوره سر موثر عمل می کند، ترکیب کنید. از این رو، شما هم مواد مغذی و هم ویژگی های ضد شوره را در اختیار خواهید داشت.

پیشگیری از ریزش مو
پروتئین برای مو خوب است. تخم مرغ از محتوای پروتئین بالایی برخوردار است. استفاده از زرده تخم مرغ روی مو و افزودن برخی مواد مفید دیگر به آن یک ترکیب فوق العاده را برای تقویت موی سر شکل خواهد داد. رطوبت مورد نیاز مو و پوست سر از این طریق تامین می شود. این فرآیند مو را با مواد مغذی تغذیه می کند. افزون بر این، ریشه های مو تقویت خواهند شد.


استفاده از زرده تخم مرغ برای موی خشک و معمولی
موی خشک بسیار مستعد شکستگی و فرخوردگی است. پیش از بروز این مشکلات، استفاده از زرده تخم مرغ می تواند بهترین راه حل باشد. از این رو، آنچه نیاز دارید شامل موارد زیر می شود:

دو عدد تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، و نصف فنجان آب.

تمام مواد را در یک کاسه ریخته و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

این ترکیب را با استفاده از دو انگشت دست روی پوست سر خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که ترکیب تمام پوست سر را فرا گرفته باشد.

یک کلاه پلاستیکی مخصوص حمام را روی سر خود گذاشته و اجازه دهید 20 دقیقه به همین حالت باقی بماند.

سپس ماسک مو خود را با آب شستشو دهید.

تقویت مو با این ماسک موی خانگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ