صدماتی که با زیاد نشستن به بدن خود وارد می کنید!

atoosamirzavandi
زیاد نشستن تنها باعث افزایش وزن نمی شود و می تواند به تک تک اندام ها آسیب وارد کند.

زیاد نشستن به واسطه ی شرایط شغلی می تواند صدمات جدی به اعضای بدن وارد کند. اما با راهکارهایی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم می توان صدمات ناشی از زیاد نشستن را به حداقل رساند.

عوارض زیاد نشستن

سر: لخته خون که به علت نشستن ایجاد می شود، می تواند به مغز راه پیدا کند و باعث سکته شود.

ریه ها: نشستن طولانی مدت در افرادی که سابقه سکته قلبی داشته اند، باعث بازگشت مایع به ریه ها می شود.

دست ها: فعالیت بدنی خطر بروز فشارخون را کاهش می دهد و نشستن طولانی مدت به دلیل نداشتن فعالیت، باعث بروز فشارخون خواهد شد.

معده: نشستن طولانی مدت به چاقی مفرط و سرطان کولون منجر می شود. آنزیم هایی که چربی ها را می سوزاند، غیرفعال می شود و متابولیسم مواد مانند گلوکز و لیپید مختل می شود.

گردن: مایعات بدن هنگام شب به سمت گردن حرکت می کند و باعث آپنه می شود.

قلب: شیوه زندگی بدون تحرک به بیماری قلبی عروقی منجر می شود. در افرادی که دچار سکته قلبی و آپنه می شوند، هنگام شب مایعات در ریه ها و گردن جمع می شود.

پاها: هنگام نشستن، مایعات در پاها جمع می شود. راه رفتن کمک می کند تا قبل از این که مشکلی ایجاد شود، این مایع به بیرون پمپاژ شود.

راهکارهای عالی برای جلوگیری از عوارض نشستن زیاد

آلارم گوشی را فعال کنید

هر نیم ساعت یکبار از روی صندلی بلند شوید و خودتان را کش بدهید ، برای یادآوری این کار آلارم گوشی تان را تنظیم کنید تا هر نیم ساعت یکبار یادتان بیاورد .

قرارهای کاری را بیرون بگذارید

به جای تعیین قرارهای کاری در اتاق جلسات ازمحیط بیرون از دفتربرای این کاراستفاده کنید زیرا با این کار بیشتر راه می روید و خون جریان بیشتری می یابد.

وسایل مورد نیاز را دور از میز کار قرار دهید

وسایل را از خودتان دور نگه دارید تا مجبور شوید از جا بلند شده و چند قدم بردارید ،به طورمثال پرینتر را با کمی فاصله از خودتان قرار دهید تا هنگام پرینت مجبور باشید از جا بلند شوید.

به دیدار همکاران بروید

گه گاهی به دیدن همکارانتان در یک طبقه دیگر بروید.

زمان مکالمه تلفنی راه بروید

هنگام مکالمه تلفنی راه بروید زیرا بعضی از مکالمات ممکن است یک ساعت طول بکشد پس اگر هنگام مکالمه به جای نشستن راه بروید کالری زیادی می سوزانید.

به کارهای عقب افتاده سازمان بدهید

یکسری کارهای کوچک و عقب افتاده مثل چک کردن ایمیل های جدید یا تمیز کردن ظرف هایی که در یخچال عمومی شرکت گذاشته اید ،هستند که معمولا نادیده گرفته می شوند.با انجام این کارها کمی به خودتان بدهید .

برای جلوگیری از نشستن طولانی همیشه از پله ها استفاده کنید

برای بالا رفتن از پله استفاده کنید و اگر کفش پاشنه بلند پوشیده اید چند طبقه از پله و بقیه را با آسانسور بروید وحتما نیاز نیست که قانون همه یا هیچ را دنبال کنید .

به جای لیوان از فنجان برای آب استفاده کنید تا زیاد ننشینید

هرچند وقت یک بار از جای خود بلند شوید و برای خود آب بیاورید ، برای این کار از فنجان به جای لیوان استفاده کنید زیرا آب فنجان زودتر تمام می شود و شما مجبورید هر چند وقت یکبار برای پر کردن فنجان بلند شوید

منبع:  الو دکتر

زیاد نشستن قاتل عمر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ