فواید بی نظیر خارهای کاکتوس

atoosamirzavandi
آب میوه های کاکتوس دارای فواید داروئی از جمله برطرف کننده التهاب مفاصل، کاهش کلسترول، کنترل قند خون و... می باشد.

کاکتوس از گیاهانی است که در سال های اخیر در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است. آب میوه های کاکتوس فواید درمان داروئی زیادی دارد که در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره کرده ایم.

سه نوع کاکتوس خوراکی وجود دارد که در زیر به شرح آن می‌پردازیم:
* سان پدرو (Sanpedro): این کاکتوس دارای ارزش دارویی بالایی می‌باشد و آب به دست آمده از آن مانع سوزش مثانه و کلیه می‌شود و تب بالا و هپاتیت را درمان می‌کند.
*هودیا (Hoodia): این نوع اغلب در آفریقای جنوبی به عمل می‌آید و به درمان چاقی مفرط کمک می‌کند.
* اوپنتیا (Opuntia): سرشار از فلاوانوئیدز است که خاصیت آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان تأثیر سم زدایی دارد و از آسیب سلولی که باعث سرطان و پیری می‌شود، جلوگیری می‌کند.

آب کاکتوس التهاب مفصلی را تسکین می دهد:

آب کاکتوس مهار آمدن لکوسیت هستا، که به عنوان کاتالیزور در پیشرفت بیماری های التهابی عمل می کند. حاوی ویتامین A و B2 و C است که برای افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند بسیار مفید است. خواص ضد التهابی آب کاکتوس برای از بین بردن درد و مبارزه با التهاب مفید است و همچنین سفتی و درد ناشی از آرتریت را کاهش می دهد.

آب کاکتوس برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

مصرف منظم آب کاکتوس به حذف ویروس های مرگبار در بدن کمک می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.سطح بالای فیتوکمیکال شیمیایی در کاکتوس موجب خنثی کردن تومورها و افزایش پاسخ ایمنی بدن می شود. آنتی اکسیدان هایش همچنین در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

آب کاکتوس برای زنان مفید است:

آب کاکتوس فوری بدن را از سموم قاعدگی رهایی می بخشد ، در طول دوره قاعدگی زنان درد شکمی را تجربه می کنند.آب کاکتوس همچنین در کنترل تهوع مفید است.
آب کاکتوس باعث کاهش کلسترول می شود
تحقیقات نشان داده است که آب کاکتوس کاهش دهنده سطح کلسترول خون است. شهد آن سرشار از فیبرهای محلول است که می تواند جذب چربی بدن را کاهش دهد.

کاهنده کلسترول

سطح کاکتوس با وجود فیبرهای آن دارویی مفید برای بیماران مبتلا به سندروم متابولیک است و افرادی که سطح کلسترول خونشان بالا است پس از 4 هفته مصرف این گیاه، سطح LDL و تری گلیسیرید بدن کاهش و خطرات قلبی کم می شود.کاکتوس گلابی خاردار می تواند سطح قند خون را در بیماران دیابت نوع 2 کاهش دهد و مصرف 140 میلی گرم از آن سبب کاهش پکتین و به حداقل رسیدن قندخون در معده منجر و از کبد افراد محافظت جدی به عمل می آورد.
طی یک مطالعه ای به وسیله دانشمندان دانشکده این نتایج حاصل شد که افراد مبتلا به دیابت پس از هشت هفته مصرف عصاره کاکتوس LDL 15 درصد، کلسترول 12 درصد ، قندخون 11 درصد و انسولین 11 درصد کاهش یافت.

محافظت از سلول های مغزی

گیاه کاکتوس به سبب خواص ضدالتهابی، رادیکال های آزاد از مثبتی بر سلولهای مغزی می گذارد و سطح حفاظت و این سلول های قشر خاکستری مغز افزایش می یابد. گفتنی است برگ کاکتوس برای بیماری های پروستات پستان و سرطان کبد مفید است و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

آب کاکتوس پر از آنتی اکسیدان است

آب موجود در نوع خاصی از کاکتوس به نام گلابی خاردار مکزیکی پر از بتالیانز betalains است، این ماده رنگدانه ی آنتی اکسیدانی بسیار قوی و نادر است. این ماده در احیای پوست بسیار موثر بوده و یک درخشان کننده فوق العاده است و می تواند از پیدایش علائم پیری جلوگیری کند.

منبع: الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ