بچه معروف تلگرام فکر کجا را نکرد!

akahmadi
حتی آنهایی که عکس‌های دست به دست شده پسر معروف تلگرام را در کنار دختران متعدد ندیدند، بعد از منتشر شدن یک ویدئو از طرف او و مایه شوخی و مضحکه شدنش در فضای مجازی، انگیزه بیشتری برای دیدن این عکس‌ها پیدا کردند.

 الو دکتر-حتی آنهایی که عکسهای دست به دست شده پسر معروف تلگرام را در کنار دختران متعدد ندیدند، بعد از منتشر شدن یک ویدئو از طرف او و مایه شوخی و مضحکه شدنش در فضای مجازی، انگیزه بیشتری برای دیدن این عکسها پیدا کردند. ماجرا از این قرار است که پسری طی ماهها عکسهایش با دختران مختلف که از پوشش و وضعیت مناسبی برخوردار نبودند را در تلگرام و شبکههای مجازی منتشر میکرده و برخی کاربران که به این عکسها دسترسی داشتند، با بالا رفتن تعدادشان آنها را دست به دست منتشر میکردند. وقتی که پسر جوان نمیتواند در برابر این موج انتشار تصاویر بایستد، ویدئویی را ضبط و در تلگرام پخش میکند و به بینندهها میگوید که این تصاویر، متعلق به فامیلهای نزدیک و دوستانش بودهاند و با دزدیده شدن گوشیاش در شبکههای مجازی قرار گرفتهاند. درحالی که در روزهای بعد پلیس فتا میگوید شکایتی از سوی این فرد به این ارگان ارائه نشده، پسر در ویدئوی ارسالی ادعا میکند که حریم خصوصیاش توسط افراد سودجو شکسته شده و از طریق پلیس فتا در جست و جوی مجرمان است.

بله؛ پلیس فتا حواسش به همه چیز هست!

چیزی نمیگذرد که پلیس فتا با شکایت خانواده دخترانی که تصاویرشان در گوشیهای دیگران دست به دست چرخیده بود دستگیر میکند و ویدئوی اعترافهای این جوان موجی دیگر را در شبکههای مجازی ایجاد میکند. این جوان که از کردهاش ابراز پشیمانی کرده بود میگوید برخلاف تصور همه وضع مالی خوبی ندارد و پلیس فتا هم که او را در خانهای استیجاری دستگیر کرده بود، میگوید احتمال چنین موضوعی بعید نیست. آنچه در بررسیهای پلیس فتا مشخص میشود، این است که نه تنها گوشی این جوان به سرقت نرفته بود که خود این جوان 26 ساله پس از دادن وعده ازدواج به این دختران از آنها عکس گرفته و از سه سال قبل درج آنها در فضای مجازی را شروع کرده بود. او که به وعده ازدواجش عمل نکرده و این دختران را رها کرده بود، با بیفکریاش در انتشار خود را به یکی از متهمان جدی نقض حریم خصوصی و هتک حیثیت تبدیل کرد.

پلیسها مشغول کارند

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات که به اختصار پلیس فتا نامیده میشود در اواخر سال 89 راه اندازی شد. پلیسی که خیلی زود کارش را در زمینه مبارزه با جرایم اینترنتی که هتک حریم خصوصی و حرمت از مصادیقشان است جدی گرفت. در سال 1391  سرهنگ مهندس علی نیک نفس، سرپرست وقت معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا به خبرگزاری مهر گفته بود که هتک حیثیت و حرمت در فضای مجازی رتبه دوم پروندههای پلیس فتا را پس از کلاهبرداری به خود اختصاص داده است. به گفته این مسئول مشکل اصلی که در این پروندهها وجود دارد سر و کار داشتن با آبروی افراد است و درحالی که  در سایر پروندهها خسارت به صورت مادی و قابل جبران است اما در این پروندهها به دلیل سرعت انتشار اخبار در فضای سایبری تصویر یا مطالب حیثیتی که از فردی منتشر میشود در اختیار افراد زیادی قرار میگیرد و تبعاتش قابل جبران نیست.

ادامه این مطلب جالب و خواندنی را می توانید در شماره 147 مجله سیب سبز که از 16 آذر ماه روی کیوسک می آید،بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
بهار

بهار

1394-09-27 - 07:03 پاسخ

طوری لطفا ادبش کنید که درس عبرتی بشود برای سایرین.