درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست چشم

atoosamirzavandi
چربی های زیر پوست دور چشم نگران کننده نیستند و می توان با استفاده از درمان گیاهی به سادگی آن ها را از بین برد.

غده های چربی دور چشم زیبای چهره را از بین می برند گاهی به طور خود به خود از بین می روند اما گاهی باید حتما با استفاده از دارو از بین بروند. در این مقاله روش های خانگی برای درمان غده های چربی زیر پوست چشم ارائه شده است.

درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست – کمپرس گرم

گرما همراه با رطوبت، روند تخلیه و درمان غده‌ی چربی را سرعت می‌بخشد. گرما رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و در نتیجه انتقال مواد مغذی از طریق خون و ترمیم بافت آسیب‌دیده سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود. این روش همچنین باعث افزایش جریان خون در ناحیه‌ی مورد نظر می‌شود و به تخلیه‌ی مواد سمی که باعث تورم می‌شوند، سرعت می‌بخشد.

درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست – روغن درخت چای

با افزایش چربی، منافذ پوست‌تان بسته می‌شود که نتیجه‌ی آن بروز آکنه‌های کیستی است. عفونی شدن آکنه‌های کیستی باعث بروز غده های چربی عفونی می‌شود. روغن درخت چای (گیاه بومی استرالیاست و با چای سیاه یا چای سبز که در معنای رایج می‌شناسیم، متفاوت است) بروز غده‌های چربی را کاهش می‌دهد. این داروی گیاهی دارای عناصر ضدمیکروب است و خاصیت ضدِتورمی و ضدباکتریایی بالایی دارد. هرچند تأثیر روغن درخت چای در درمان غده های چربی زیر پوست اثبات نشده است، اما می‌توان به‌خاطر خاصیت ضدباکتریایی‌اش از آن استفاده کرد.

درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست – آلوئه ورا

آلوئه‌ورا نه‌تنها برای پوست بلکه برای سلامت عمومی بدن مفید است. خاصیت ضدباکتری و تسکین‌دهندگی آلوئه‌ورا به کاهش درد ناشی از کیست‌ های چربی کمک می‌کند. این خاصیت ناشی از ترکیبات فنولی موجود در آلوئه‌وراست. گیاه آلوئه‌ورا همچنین به درمان و بهبود زخم‌ها سرعت می‌بخشد

دو حلقه آناناس

( تازه و کنسرو نشده ) را در مخلوط کن ریخته و پس از آنکه کاملا پوره شد آن را با 4 قاشق غذاخوری روغن آفتاب گردان و 4 قاشق غذاخوری الکل ( الکل هایی که پوست را خشک می کنند مانند اتانل پیشنهاد نمی شوند ) مخلوط کنید ، ماسک شما آماده است ؛ آن را در یک شیشه ی هم اندازه ( بدون هوای اضافی ) ریخته و روزی یکبار به مدت 20 دقیقه از این ماسک استفاده کنید
جوش شیرین و آب !
این محلول را درست کرده و بگذارید چند دقیقه روی صورتتان بماند . اگر احساس کردید به صورتتان نمی سازد آن را رها کنید در غیر این صورت می توانید در هفته سه مرتبه از آن استفاده کنید .

ماسک سفیده تخم مرغ

اگر به تخم مرغ حساسیت دارید که هیچ ؛ در غیر این صورت سفیده تخم مرغ برای چربی زیر چشم بسیار مناسب است . زرده را از سفیده جدا کنید ، سفیده را کاملا زده تا کف کند و آن را به صورت بمالید ، بعد از 20 دقیقه شستشو دهید .در برخی منابع دیده شد استفاده از سوزن استریل و ایجاد خراشی جزئی و بیرون آوردن چربی ها با فشاری اندک توصیه شده است ، اگر تمایل به امتحان کردن این راهکار دارید حتما از یک فرد با تجربه بخواهید تا این کار را انجام دهد ، حتی یک پزشک زیبایی . اگر هم تمایل دارید لیزر را امتحان کنید باید گفت راهی است که جواب می دهد اما دائمی نبوده و قطعا برگشت پذیر است ، درواقع هیچ درمان قطعی برای چربی زیر چشم وجود ندارد به همین علت است کارهای با تداوم بجای لیزر یا استفاده از سوزن بیشتر پیشنهاد می شود .توجه داشته باشید که برای استفاده از هر ماسکی باید ابتدا صورت را به خوبی شستشو دهید .

درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست – روغن کرچک

روغن کرچک، یکی دیگر از روش‌های درمان گیاهی غده های چربی زیر پوست است. این روغن خاصیت ضدتورم و ضدخارش دارد. همچنین حاوی ماده‌ای شیمیایی به نام رایسین است که خاصیت ضدباکتریایی دارد. حتی اگر کیست‌هایتان عفونی نباشند، استفاده از روغن کرچک ضرری ندارد.
روش استفاده:
باند یا پارچه‌ی تمیزی تهیه کنید؛
پارچه را در روغن کرچک بخیسانید و آن را روی کیست‌ها بگذارید؛
روی پارچه کمپرس گرم قرار بدهید و چند دقیقه‌ای (کمتر از نیم ساعت) آن نگه دارید؛
به جای این کار می‌توانید روزی چند بار روغن کرچک را روی غده های چربی بمالید.

منبع الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ