درمان های خانگی موثر سوزش معده

sahar.d
سوزش معده یک درد همراه با سوزش در ناحیه سینه درست پشت قفسه سینه است. طب سنتی روش های مفیدی برای درمان سوزش معده پیشنهاد می کند که در این مطلب به معرفی آن ها می پردازیم.

هر فردی در طول زندگی با مشکلات معده و علی الخصوص سوزش معده مواجه شده است، دردی که گاهی با مشکلات قلبی اشتباه گرفته می شود. استرس، تغذیه نامناسب و مصرف بیش از حد فست فودها تاثیر زیادی بر مشکلات معده دارند. در این مطلب روش های خانگی موثر درمان سوزش معده را به شما معرفی می کنیم.

آب الوئه ورا

آب آلوئه‌ورا در میان درمان‌هایی که در منزل برای سوزش معده صورت می‌گیرند، به عنوان یک داروی محبوب شناخته شده‌است. این نوشیدنی با از بین بردن التهاب و التیام دستگاه گوارش‌تان به کنترل اختلال سوزش معده کمک می‌کند. 20 دقیقه قبل از صرف غذا یک چهارم لیوان آب الوئه ورا بنوشید.

تخم رازیانه

یکی از ساده‌ترین داروهای خانگی برای درمان سوزش سردل جویدن تخم رازیانه است. می‌توانید این تخم‌ها را چندین بار در روز بجوید تا نفس‌تان تازه شود، و در عین حال تولیداسید معده‌ نیز کنترل شود. علاوه بر این، شما می‌توانید یک فنجان دمنوش تهیه شده از تخم رازیانه را بنوشید. 

برای آماده کردن این دمنوش گیاهی، باید ۲ قاشق چایخوری تخم رازیانه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، و سپس به مدت حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود. در نهایت، آن را صاف کنید و در یک فنجان بریزید، و کم‌کم آن را بنوشید.

دمنوش نعنا

نعناع برای درمان سوء هاضمه و سوزش معده بسیار موثر است چرا که خواص تسکین‌دهنده دارد و به فرآیند هضم کمک می‌کند. 

۱ قاشق غذاخوری برگ نعناع خرد شده را به یک فنجان آب اضافه کنید. سپس اجازه بدهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه بماند. این نوشیدنی را ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید.

علاوه بر این، شما می‌توانید برگ نعناع تازه را به منظور جلوگیری از سوزش معده بجوید. با این وجود، یادتان باشد در صورتی که به رفلاکس اسید مبتلا هستید، نباید از نعناع استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه‌ی سیب دارویی مناسب برای درمان سوزش معده است. با اینکه سرکه‌ی سیب طبع اسیدی دارد، ولی در معده خاصیت قلیایی پیدا می‌کند و موجب تنظیم سطح اسید معده می‌شود.

سرکه‌ی سیب به گوارش کمک می‌کند و مانع تشکیل اسید اضافی در معده می‌شود. در نتیجه از دردهای معده جلوگیری می‌کند و باعث تنظیم pH معده می‌شود.
1 تا ۲ قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب خام و صاف‌نشده را در یک لیوان آب ولرم بریزید. به آن کمی عسل اضافه کنید (اختیاری) و هم بزنید. این نوشیدنی را ۱ یا ۲ بار در روز میل کنید. بهتر است این ترکیب را قبل از غذا بنوشید.

زنجبیل

زنجبیل تازه کمک خواهد کرد که فورا و در طی مدت دو روز از شر سوزش معده خلاص شوید، زنجبیل اسید داخل معده را جذب می‌کند و به آرام کردن اعصاب‌تان (که در بروز سوزش معده نقش دارد) کمک می‌کند. راه‌های آسان زیادی برای استفاده از زنجبیل جهت درمان سوزش سردل وجود دارد. میتوانید از دمنوش زنجبیل استفاده کنید و یا زنجبیل را به صورت ادویه به غذاهایتان اضافه کنید.

 دمنوش بابونه

بابونه دارای خواصی دارویی است که درمان بسیار موثری برای سوزش معده هستند. علاوه بر این، دمنوش این گیاه به کاهش التهاب در معده‌تان کمک می‌کند. 

 مقداری آب (یک فنجان) بجوشانید. گلبرگ‌های گل بابونه را به آب اضافه کنید و پس از آن اجازه بدهید به مدت حدود یک دقیقه بجوشد. شعله را خاموش کنید و در قوری را بگذارید. اجازه بدهید به مدت حدود ۲ تا ۳ دقیقه بماند.  ترکیب را صاف کنید و پس از آن دمنوش تهیه شده را در یک فنجان بریزید.  کمی لیمو و عسل به دمنوش اضافه کنید.

 بهتر است کهدمنوش بابونه را قبل از رفتن به رخت‌خواب بنوشید.

لیمو و عسل

عسل و لیمو در کاهش سوزش معده بسیار موثر هستند زیرا آنزیم‌هایی دارند که بلافاصله بر روی آنزیم‌های گوارشی تاثیر می‌گذارند و اثر آنها را خنثی می‌کنند و همچنین سبب کنترل تولید بیش از حد آنها می‌شوند.

آب نیمی از یک لیمو و یک قاشق چای‌خوری عسل را در یک لیوان آب گرم بریزید. این سه را خوب با هم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را هر زمانی که احساس کردید نزدیک است دچار سوزش شوید، بنوشید.

شما همچنین می‌توانید معجون لیمو و عسل را همراه با وعده‌های غذایی مصرف کنید چرا که این ترکیب از سوزش معده جلوگیری خواهد کرد.

دمنوش دارچین

دارچین یک گیاه دارویی طبیعی است که دارای خواص موثری برای تسکین دادن مشکل سوزش معده است.

کمی چوب دارچین (یک یا دو چوب) بردارید و آن را در یک دستگاه آسیاب پودر کنید. پودر دارچین یا دارچین خردشده (یک قاشق چای خوری) را به یک فنجان آب اضافه کنید. خوب آنها را با هم مخلوط کنید و سپس به مدت چند دقیقه آن را بجوشانید. به آبی که در حال جوشیدن است یک یا دو دانه هل اضافه کنید. سپس ترکیب را صاف کنید.

توصیه می‌شود که دمنوش دارچین را بعد از صرف غذاهای تند یا روغنی برای از بین بردن مشکل سوزش معده بنوشید.

نوشیدنی مناسب برای سوزش معده چیست؟

خوراکی‌هایی که باعث سوزش معده می‌شود

علت و درمان ترش کردن و سوزش معده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ