با این راهکارها برای همیشه از دست سرفه خشک رهایی یابید

atoosamirzavandi
سرفه های خشک را می توان با استفاده از درمان های خانگی از بین برد. در این مقاله راهکارهایی برای از بین بردن سرفه خشک ارائه شده است.

سرفه های خشک پاییزی گاهی آنقدر شدید می شوند که فرد را به حالت تهوع دچار می کنند و تاب و تحمل را از بین می برند. در این مقاله با راهکارهایی که برای همیشه از دست سرفه خشک رهایی می یابید آشنا خواهید شد.

فلفل و عسل

فلفل سیاه پرفروش‌ترین ادویه‌ی جهان است، اما بیشترین استفاده‌ی آن به دنیای آشپزی محدود می‌شود. آنچه مردم از آن اطلاع ندارند این است که از فلفل سیاه می‌توان به عنوان یک درمان عالی برای سرفه‌هایی که با خلط زیاد یا احتناق سینه همراه هستند استفاده کرد.
عسل خواص ضد باکتریایی به آن می‌افزاید و از تحریک کنندگی بیش از اندازه‌ی آن می‌کاهد. داخل یک لیوان یک قاشق چایخوری پودر فلفل و یک قاشق غذاخوری عسل بریزید و آن را از آب جوش(۲۳۰ گرم) پر کنید. این مخلوط را هم بزنید تا ذرات فلفل پخش و در عسل ذوب شوند. بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه خیس بخورد، بعد یک بار دیگر آن را هم بزنید، و به طور کامل آن را سر بکشید. در صورت نیاز، برای نرم کردن مخاط این عمل را ۱ تا ۲ بار در روز تکرار کنید.

چای سبز و عسل

چای سبز گلو را آرام می‌کند در حالی که عسل باکتری‌هایی را که باعث سرفه‌ی خشک می‌شوند، از بین می‌برد. چای را با استفاده از یک چای سبز کیسه‌ای خریداری شده از فروشگاه آماده کنید و کمی عسل برای طعم دادن به آن اضافه کنید، یا می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید.
روش آماده کردن چای سبز و عسل برای درمان سرفه خشک
– یک لیوان آب را بجوشانید و ۱ قاشق غذاخوری برگ چای سبز را به آن اضافه کنید.
– شعله را پایین بکشید و اجازه بدهید ترکیب ۵ دقیقه‌ی دیگر هم روی حرارت پایین به آرامی بجوشد.
– شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه دم بکشد.
– ترکیب را صاف کنید، مقداری عسل خام و ارگانیک را برای افزودن طعم و مزه به چای اضافه کنید و به طور منظم آن را بنوشید.

شربت زنجبیل و نعناع

زنجبیل به‌عنوان یک ماده‌ی خلط‌آور به نرم کردن و خروج مخاط از ریه کمک می‌کند. همچنین خارش آزاردهنده‌ی پشت گلو را که ریشه‌ی بسیاری از سرفه‌های خشک است، متوقف می‌کند. نعناع نیز خارش ناشی از سرفه‌ها را تسکین می‌دهد.

برای درست کردن شربت زنجبیل و نعناع به سه قاشق غذاخوری زنجبیل خردشده، یک قاشق غذاخوری نعناع خشک، ۴ فنجان آب و یک فنجان عسل نیاز دارید.

زنجبیل را خرد کنید و به همراه نعناع به چهار فنجان آب اضافه کنید و آن را به جوش بیاورید. بگذارید ترکیب آن‌قدر بجوشد تا حجم آن به نصف مقدار اولیه برسد. پس از اینکه کمی خنک شد یک فنجان عسل را با آن ترکیب کنید و هم بزنید تا تمام عسل کاملا در آن حل شود. سپس شربت را در ظرفی بریزید و نگهداری کنید. هر چند ساعت، یک قاشق غذاخوری از آن را میل کنید تا سرفه‌تان رفع شود. این شربت را می‌توانید به‌مدت سه هفته در یخچال نگهداری کنید.

تاثیر بالای شیر زردچوبه در درمان سرفه

پزشکان سنتی چینی و هندی از زرد چوبه مدت ها پیش برای درمان بیماری های تنفسی، گوارشی و پوستی استفاده می کرده اند . عجیب نیست که امروزه به عنوان داشتن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی شناخته می شود. قسمتی که مورد استفاده قرار می گیرد بخش زرد رنگی است که یک گیاه استوایی در حال رشد مرتبط با زنجبیل است . عامل اصلی فعال در زرد چوبه به عنوان کورکومین مورد شناسایی قرار گرفته است که رنگ زرد طلایی به آن می دهد.
از آنجا که زرد چوبه می تواند با باکتری ها و ویروس ها مبارزه کند، علاوه بر تسکین التهاب، در درمان سرفه به خاطر عفونت گلو و عفونت دستگاه تنفسی بسیار موثر است. برای درست کردن شیر زردچوبه دو قاشق چای خوری زرد چوبه را در یک فنجان شیر آب گرم مخلوط کنید و دو بار در روز بنوشید. به طور سنتی، شیر بز به عنوان شیر گاو توصیه می شود تا خلط افزایش یابد . همچنین می توانید زرد چوبه را در آب بجوشانید و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و یا کره به آن اضافه کنید چون چربی فراهم زیستی کورکومین را افزایش می دهد.
منبع الودکتر

علت و درمان سرفه خشک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ