افزایش قد کودکان با سیرابی

sahar.d
شاید عجیب به نظر برسد اما سیرابی خواص بسیاری برای بدن دارد و از جمله آن می توان به تقویت رشد قد و موی کودک اشاره کرد.

سیرابی شاید به دلیل ظاهری که دارد برای بسیاری از افراد جز غذاهای ممنوع باشد، اما شاید با اطلاع از فواید آن نظر افراد در مورد مصرف سیرابی تغییر کند. سیرابی سبب جذب بهتر آهن در بدن می شود و به دلیل وجود آنتی اکسیدان های مفید از ابتلا به سرطان و بیماری های متابولیک پیشگیری می کند. سیرابی همچنین یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت رشد قد و مو کودکان است.

سیرابی سبب افزایش قد کودکان می شود

به گزارش الو دکتر به نقل از ایسنا؛ سیدمرتضی صفوی متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به خواص سیرابی اظهار کرد: سیرابی بخشی از چهار معده‌ نشخوارکنندگان است که پروتئین آن حتی از گوشت قرمز بالاتر است و با مصرف آن بدن یک ماده پروتئینی کامل شامل آمینواسیدهای ضروری دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه پروتئین‌ در محصولات غذایی حیوانی بیشتر از پروتئین‌های گیاهی است و به دلیل آمینو اسیدهای موجود در این مواد، پروتئین کامل محسوب می‌شود، ادامه داد: پروتئین موجود در سیرابی از لحاظ کیفیتی بالاتر از سایر محصولات غذایی حیوانی است و آمینواسیدهای ضروری بدن را تامین می‌کند. بنابراین سیرابی می‌تواند در رشد کودکان و نوجوانان نقش بسزای داشته و کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامیین کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه تقریبا پنج میلی‌گرم آهن در 100 گرم سیرابی وجود دارد که مانند گوشت قرمز برای رفع کم خونی مناسب است،‌ گفت: سیرابی باعث جذب بهتر آهن به بدن می‌شود و آنتی اکسیدان‌های مفیدی دارد که از ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های متابولیک جلوگیری می‌کند.

صفوی با بیان اینکه کلسترول موجود در سیرابی حتی از کلسترول گوشت قرمز، مرغ و ماهی کمتر است، ادامه داد: روی موجود در 100 گرم سیرابی 11 درصد نیاز بدن به روی را تامین می‌کند و این ماده غذایی به رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و رشد قد کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 100 گرم سیرابی 130 گرم کالری دارد، اضافه کرد: قند موجود در سیرابی از آجیل و گوشت قرمز هم پایین‌تر است و باعث افزایش اسپرم، حس چشایی، بویایی و تقویت سیستم ایمنی می‌شود و علاوه بر این ویتامین‌های B₁، B₂، B₆،B₁₂ و همچنین ویتامین A نیز در این ماده غذایی وجود دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه به دلیل وجود آلودگی در پرزهای سیرابی، این ماده غذایی پیش از مصرف باید به خوبی شسته شود، خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود مردم حداقل هفته‌ای یک روز سیرابی مصرف کنند و افرادی که نسبت به بوی آن حساسند نیز می‌توانند این غذا را با طعم دهنده‌هایی مانند آب لیمو، ترشی و سبزیجات میل کنند تا طعم و بوی آن مطبوع‌تر شود.

آیا شیر سویا در افزایش قد کودک اثر گذار است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ