عادت های بدی که شما را سریع تر پیر می کند

atoosamirzavandi
عادت های بدی که شما را سریع تر پیر می کند را با مطالعه این مقاله تا انتها بشناسید و به مرور زمان آن ها را ترک کنید.

عادت های بد زمانی که به موقع جلوی آن ها گرفته نشود عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. عادت های بدی که شما را سریع تر پیر می کند را در این مقاله بشناسید و از آن ها دوری کنید.

استفاده از ناخن هایتان به عنوان ابزار

زمانی که ناخن زیبایتان را برای باز کردن و یا کندن چیزی استفاده می کنید زیبایی دستانستان را در معرض آسیب قرار می دهید.

استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب

اگر بدانید که استفاده از کرم ضد افتاب برای حفظ زیبایی و جوانی پوست شما چقدر اهمیت دارد هرگز از زیر استفاده از ان شانه خالی نمی کنید. لکه های قهوه ای و آفتاب سوختگی ها نمونه ای از اسیب های آفتاب برروی پوست هستند.

بازی کردن با موها

درست است که زمانی که عصبی و یا کسل هستید عادت دارید با موهایتان بازی کنید و مدام با دستانتان آنها را بکشید و رها کنید ولی باید بدانید که این نوع رفتار با موهایتان زیبایی و سلامت آنها را تخریب می کند.

شانه زدن زیاد موها

از قدیم گفته اند که هر چیزی حدی دارد و شانه زدن موها هم یکی از این موارد است. اگر چه این روشی برای کاهش استرس در میان برخی از خانم هاست ولی باید با رفتاری دیگر جایگزین شود البته رفتاری صحیح.

شانه زدن موهای خیس

هرگز موهای خیستان را شانه نزنید این عادت نادرست از لحاظ بهداشتی و سلامتی برای موهایتان توصیه نمی شود.

استفاده از صابون های قلیایی

این صابون ها پوست نرم و لطیف بدنتان را خشک و طشت خواهند کرد.

تمامی چربی‌های مورد نیاز را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنید:

برخی از چربی‌ها برای نگهداری از جوانی و ظاهر زیبای شما ضروری هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ که برای قلب نیز بسیار مفیدند در روغن ماهی (مانند سالمون) و برخی از آجیل‌ها( همچون گردو و تخم کتان) یافت می‌شود. این اسید چرب می‌تواند پوست شما را شاداب نگه دارد و از ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری نماید. همچنین برای سلامت قلب و مغز نیز مفید است.متخصصان توصیه می‌کنند حداقل هفته‌ای دوبار ماهی در رژیم غذایی خود داشته باشید.

نوشیدنی‌های خود را با نی می‌نوشید:

مصرف نوشیدنی‌های طبیعی و با رنگ تیره با نی می‌تواند از ایجاد لکه روی دندان جلوگیری کند اما مکیدن نوشیدنی با نی می‌تواند به تدریج باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و لب شما شود. این موضوع همچنین با کشیدن سیگار نیز رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این امر بهتر است نوشیدنی‌های خود را با لیوان بنوشید.

آرایش زیادی می‌کنید:

داشتن آرایش اضافی بر روی صورت می‌تواند فرآیند پیر شدن صورت را تسریع کند. این نوع آرایش‌های سنگین و استفاده از محصولاتی که روغنی هستند بیشتر می‌تواند صورت شما را خراب کند. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از محصولات پوستی با رایحه، مواد شیمیایی تحریک کننده و عوامل الکلی ممکن است پوست شما را با حذف چربی طبیعی آن خشک‌تر کند. همین امر نیز باعث ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود.
سیگار کشیدن
در این مورد هیچ چیز قانع کننده تر از تحقیقی نیست که در سال ۲۰۱۳ روی دو قلوها انجام شد. نتیجه این تحقیق تفاوت های آشکار در میزان پف زیر چشم، پلک های متورم و چین و چروک را در دو فرد دوقلویی که یکی سیگار می کشید و دیگری نه نشان می داد.

این تحقیق همچنین نشان می داد حتی مدتی به کوتاهی ۵ سال سیگاری بودن چه تاثیر محسوسی روی چهره دو قلوها داشت.

نزدن عینک آفتابی

وقت آن رسیده است که یک عینک آفتابی در هر کدام از کیف هایتان داشته باشید! جمع کردن دائمی چشم ها می تواند منجر به چین و چروک های عمیقی شود. مخصوصا در تابستان ها و روزهای آفتابی و حتی روزهای برفی! نزدن عینک آفتابی می تواند منجر به  ایجاد خطوط ریز دور چشم ها و نهایتا پیر شدن شما شود.

خوابیدن روی صورت

اگر طاقباز نمی خوابید، وقت آن رسیده است که مدل خوابیدنتان را عوض کنید! چین و چروک های خوابیدن واقعی هستند و می توانند دائمی باشند.

اگر یک شب را روی شکم و صورت بخوابید چیزی نمی شود، اما اگر این را تبدیل به عادت کنید و یک شب پشت شب دیگر و سال پشت سال این طوری بخوابید، قطعا چروک های بدون بازگشتی روی صورتتان ایجاد می کنید. روی پشت یا روی پهلو بخوابید و تا می توانید از جنس های لطیف مثل ابریشم برای روبالشی استفاده کنید.
منبع الودکتر
شایع ترین دلایل پیری زود رس

    

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ