تخم مرغ کلسترول بد دارد یا ندارد؟!

pegiu
آیا کلسترول تخم مرغ برای سلامتی ضرر دارد؟در ادامه این مطلب بخوانید

کلسترول و تری گلیسیرید

همانطور که می دانید کلسترول بد برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک می باشد.در ادامه این مطلب از الودکتر بخوانید که آیا تخم مرغ دارای کلسترول بد است یا خیر.

آیا تخم مرغ دوباره دشمن کلسترول است؟

تخم مرغ

به گفته یک مطالعه جدید، تخم مرغ به طور خاص دارای ضرر نیست، اما کلسترول در تخم مرغ به نظر می رسد مشکل ساز است.

بله این درست است. حتی محققانی که در این تحقیق کار کرده اند در مورد آن خوشحال نیستند.

نورینا آلن، PhD، یک اپیدمیولوژیست قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه شیکاگو دانشگاه نورث وسترن می گوید: “این خبر غم انگیز است.”

. در سال 2015، کارشناسانی کهرهنمودهای رژیم غذایی ایالات متحده را تهیه می کنند، به طور عمده کلسترول را به عنوان یک پرونده دریافت می کنند و می گویند : آنها را به عنوان یک غذای آزاد در برنامه رژیم غذایی خود حساب می کنند. همان طور که آمریکایی ها رژیم های کم کربوهیدرات را پذیرفته اند، بسیاری از آنها به عنوان منبع پروتئینی قابل اعتماد به تخم مرغ تبدیل شده اند.

اما مطالعات جدید می گوید تخم مرغ، یک منبع غنی از چربی موم است. متوسط ​​تخم مرغ حاوی 200 میلیگرم است – کلسترول بیشتری نسبت به فست فود است.

متخصصین قلب و عروق می گویند متوجه شده اند که مردم گیج می شوند.

لسیلی چو، مدیر مرکز مرکز قلب و عروق زنان کلینیک کلین کل در اوهایو می گوید: “مشکل این است  مقدار زیادی چربی اشباع و کلسترول را از منابع حیوانی پروتئین دریافت می کنند.”

او می گوید “تمام شواهد بسیار روشن است.” چو می گوید: ” بیشتر سبزیجات بخورید و سعی کنید مقدار چربی اشباع شده و کلسترول غذایی را محدود کنید، از جمله تخم مرغ و سایر محصولات با چربی حیوانی.” او گفت که تحقیق جدید کار خوبی را برای جمع آوری شواهد انجام داد.

این تحقیق یک تحلیل جدید از شش مطالعات قبلی است که شامل حدود تعداد زیادی آمریکایی است. این مطالعات تمام زمان های صورت گرفته از رژیم های شرکت کنندگان را به صورت کتبی ثبت نمود. در بعضی موارد، افرادی که در این مطالعات به مدت 10 تا 30 سال  شرکت دارند نیز ،دنبال می شوند.

آنها دریافتند که مصرف نیمی از تخم مرغ در روز با افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی، یا مرگ زودهنگام با خطر 6 تا 8 درصد در مقایسه با افرادی بود که تخم مرغ نداشتند ،است.

این اعداد صحیح هستند، اما آنچه در علم به عنوان خطرات نسبی شناخته می شود. محققان همچنین به خطرات مطلق نگاه کردند – یعنی افزایش خطر برای یک فرد در طی یک دوره زمانی مشخص. خطرات مطلق مهمترین مسئله را در نظر می گیرند که چگونه رفتار یا انتخاب ممکن است بر سلامت شما تأثیر بگذارد. در طول این مطالعات، صرف یک نصف تخم مرغ در روز و یا حدود سه تخم مرغ در هفته، خطر ابتلا به یک حمله قلبی، سکته مغزی و یا برخی از رویدادهای مرتبط با قلب را با مقدار کمی – حدود 1٪ افزایش می دهد. این خطر ابتلا به یک فرد را در حدود 2٪ افزایش داد.

این انجمن ها حتی هنگامی که محققان به کیفیت کلی یک رژیم غذایی نگاه می کردند، برگزار شد. کسانی که تخم مرغ را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم داشتند، در مقایسه با افرادی که تخم مرغ را در کنار غذای کم خوردند، خطر کمتری  نداشتند.

نستله همچنین خاطرنشان می کند که بسیاری از مطالعات انجام شده برای دستورالعمل های غذایی رژیم غذایی 2015 که کلسترول رژیم غذایی را به عنوان خطر ابتلا به بیماری قلبی محروم می کنند، توسط صنعت تخم مرغ تامین می شود

.

میکی روبین، مدیر اجرایی مرکز تغذیه تخم مرغ در هیئت مدیره تخم مرغ آمریکایی، یافته های تحقیق جدید را مورد سوال قرار داد. در حالی که یافته ها “جالب هستند و به نیاز به تحقیقات بیشتر اشاره می کنند، روبین در بیانیه ای گفت که این مطالعه” متناقض با مطالعات متعدد اخیر است که نشان می دهد هیچ ارتباطی بین تخم مرغ و خطر بیماری قلبی نیست. “

او خاطرنشان کرد که این مطالعه جدید نزدیک به 30 هزارشرکت کننده داشته است. یک متاآنالیز قبلی مطالعات متعدد بیش از 350 هزار شرکت کننده داشت و هیچ ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و خطر قلبی عروقی نداشت.

تجزیه و تحلیل جدید مشاهداتی است که بدین معنی است که نمی تواند علت و معلوم شود. دلایل دیگری نیز وجود دارد که افرادی که بیشتر تخم مرغ می خورند، علاوه بر تخم مرغ، مشکلات بیشتری از مشکلات قلبی داشتند.

اما این مطالعه نیز با دقت انجام شد. هنگامی که محققان نتایج خود را برای تعیین تأثیرات کلسترول به صورت خود تنظیم کردند، ارتباط با بیماری های قلبی و مرگ از بین رفت، و به آنها اطمینان داد که این کلسترول است، در حالی که در مقایسه با چیز دیگری در تخم مرغ، این ارتباط بود.

این یک مطالعه 2018 است که به بررسی کلی شواهد جمع آوری شده از 28 مطالعه که مردم تخم مرغ را به عنوان آزمایش مصرف می کردند و سپس تغییرات در چربی های خون خود را بررسی کردند، دنبال می شود. به طور کلی، مطالعه نشان داد که خوردن تخم مرغ باعث افزایش کلسترول خون در حدود 5 امتیاز نسبت به افرادی که در رژیم غذایی بودند، شد. بیشتر این افزایش از افزایش LDL یا “کلسترول بد” ناشی می شود.

اگرچه اخبار امروز ممکن است در حال چرخش باشد، متخصصان تغذیه می گویند شما مجبور نیستید که کاملا تخم مرغ را ترک کنید اما با رعایت احتیاط مصرف نمایید.آلن می گوید: “در این مورد، آنچه واقعا در مورد آن صحبت می کنیم، جزء جزء کلسترول تخم مرغ است، و بیشتر زرده تخم مرغ است.”

اما قسمت های دیگر تخم مرغ وجود دارد. اسیدهای آمینه وجود دارد و کولین وجود دارد، و برای افرادی نیز  ممکن است سود داشته باشند. بنابراین ما پیشنهاد نکردیم که تخم مرغ را از رژیم خود حذف کنیم. اما ما توصیه می کنیم که مردم کلسترول را در نظر بگیرند

منبع:الودکتر

درمان کلسترول بالا با مریم گلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ