آب کرفس تضمین کننده سلامتی می باشد؟

mahdie.mohtashami
آیا می دانید نوشیدن این آب سبز رنگ تا چه اندازه بزای سلامتی مفید می باشد؟ در اینجا هستیم تا با یکدیگر دلایل علمی برای مفید بودن آب کرفس را بخوانیم.

آیا می دانید نوشیدن این آب سبز رنگ تا چه اندازه بزای سلامتی مفید می باشد؟ در اینجا هستیم تا با یکدیگر دلایل علمی برای مفید بودن آب کرفس را بخوانیم.

حتما تا به حال آب کرفس را در صفحه های مجازی دیده اید و یا اینکه مزایای خوردن آب کرفس را مطالعه کرده باشید. شواهد نشان می دهد این آب سبز روشن یک جذب کننده خاموش می باشد اما آیا واقعا آب کرفس برای بدن مفید است یا تنها یک انرژی زا می باشد؟

درست است که تحقیقات حمایتی در مورد فیتو شیمیایی در کرفس کمک می کند تا فشار خون را کاهش دهد، التهاب را کاهش دهد، و مبارزه با استرس اکسیداتیو را انجام دهد. این ماده غذایی در کرفس و همچنین آب کرفس یافت می شود.

چه چیزی در آب میوه کرفس وجود دارد؟

آب کرفس حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، فولات، کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، فسفر، الکترولیت ها، آب و مقادیر کم ویتامین و مواد معدنی دیگر است. آب کرفس همچنین حاوی فلاونوئیدها و سایر مواد شیمیایی گیاهی برای سلامتی است، اگر چه بعضی از این مواد زمانی که فیبر آب میوه برداشته می شود از بین می روند.

زمانی که فیبر آن جدا می شود به سرعت می تواند که قند خون را بالا ببرد. لازم به ذکر است که شما از تمام مزایای سلامتی دیگر مانند فیبر را از دست خواهید داد زمانی که تنها آب کرفس را مصرف می کنید. بسیاری از غذاها حاوی مواد مغذی در پوست، پالپ و دیگر اجزا هستند که از بین می روند زمانی که به آب کرفس تبدیل می شوند.

 فیبر در رژیم غذایی نه تنها سیستم گوارش شما را به طور صحیح نگه می دارد، بلکه می تواند به شما کمک کند:

احساس سیری بیشتری داشته باشید

کمک به کاهش وزن بیشتر

تعادل قند خون

حفظ کلسترول سالم

تغذیه باکتری خوب در روده و تقویت سیستم ایمنی بدن شما

کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2

علاوه بر این زمانی که شما کرفس را به عنوان غذا در رژیم غذایی خود قرار می دهید احساس راحتی بیشتری خواهید کرد ت زمانی که آب آن را می نوشید. برای بسیاری از افراد جویدن آن بسیار ساده تر و لذت بخش تر می باشد.

مزایای نوشیدن آب کرفس چیست؟

برخی از کارشناسان تغذیه معتقد هستند که آب کرفس می تواند راحت تر باشد به خصوصو اگر آن را به صورت آماده دریافت کنید. شما می توانید بخشی بزرگتر را با حجم کمتر مصرف کنید و غذای بیشتری از غذای خاصی بخورید … بنابراین اجازه می دهد تا در سطح بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی مصرف کنید. اگر شما آب میوه کرفس یا سایر آبمیوه های خالص را به جای نوشیدنی یا سایر غذاهایی که کالری بیشتری دارند، می توانید وزن خود را کاهش دهید.

علاوه بر این، از آنجا که کرفس دارای الکترولیت است، خوردن یا نوشیدن آن می تواند شما را هیدراته کند.

آیا پیوستن به این روند سالم می باشد؟

اگر می توانید از نوشیدن آب کرفس لذت ببرید، هیچگونه مشکلی در آن وجود ندارد. خواص تغذیه ای از آب منحصر به فرد نیست و همان مزایای را می توان از خوردن کرفس همراه با سایر سبزیجات برگ سبز پیدا کرد. “اگر از روند لذت می برید، احساس می کنید که با آن کنار بیایید. اما در غیر این صورت، فقط هدف اضافه کردن سبزی بیشتر در رژیم غذایی شما می باشد.

از طرفی برخی دیگر بر این باور هستند که زمانی که شکل آب یک سبزیجات یا یک میوه را تهیه می کنید به معنای از بین بردن قند و فیبر آن می باشد و این نوشیدنی برای تعادل قند خون، انرژی بدن و نگهداری وزن سالم مناسب نیست.

در هر صورت قبل از اینکه آب کرفس را وارد رژیم غذایی خود کنید در مورد مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

اگر از یک رژیم دارویی خاص پیروی می کنید مطمعن شوید که مصرف آب کرفس تداخلی با داروهای شما ندارد. به عنوان مثال آب گریپ فروت می تواند باعث از بین بردن اثر بعضی از داروها شود این توانایی در آب کرفس نیز می باشد به همین دلیل بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

سخن آخر

تحقیقات نشان می دهد که فیتو شیمی در کرفس می تواند به کاهش فشار خون و التهاب کمک کند و همچنین در برابر استرس اکسیداتیو مبارزه کند. شما می توانید این مزایا را از کرفس به دست آورید چه آن را به صورت غذا میل کنید چه آب کرفس بنوشید.

با این حال زمانی که تنهاآب کرفس می نوشید تمام فیبر این میوه از بیم می رود همانطور که می دانید فیبر دارای مزایای فراوانی است از جمله احساس سیری در دراز مدت و همچنین ایجاد تعادل در قند خون و بسایری از خواص دیگر.

اصول خوردن آب کرفس برای لاغری تضمینی

چطور با آب کرفس چربی های زائد را از بین ببریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ