درمان هایی برای خارش پوست

atoosamirzavandi
خارش پوست می تواند دلایل زیادی داشته باشد. به عنوان مثال به دلیل لمس کردن گیاهی خاص. پسوزیاریس نوعی بیماری پوستی است که باعث خشکی پوست می شود.

خارش پوست می تواند کمی اذیت کننده باشد. می تواند باعث ناراحتی شود و حتی ممکن است موجب پریشانی فرد گردد. ممکن است اگر دچار خارش پوست گردید از این که چگونه می توانید در منزل آن را درمان کنید احساس ناراحتی و نگرانی کنید.

خارش پوست می تواند دلایل زیادی داشته باشد. به عنوان مثال به دلیل لمس کردن گیاهی خاص. پسوزیاریس نوعی بیماری پوستی است که باعث خشکی پوست می شود و دلیل خارش پوست خشک شدن بیش از اندازه آن خواهد بود.

بیماری ها، نیش حشرات یا سوختگی می توانند از جمله عوامل ایجاد کننده خارش پوست باشند.

در ادامه این مقالهراهکارهایی خانگی برای درمان خارش پوست ارائه خواهد شد.

جو:

جو تنها به عنوان یک صبحانه مغذی مورد استفاده قرار نمی گیرد. جو کلوئیدی نوعی جو می باشد که از جو پودر شده تهیه می شود. از این محصول در انواع صابون ها و لوسیون ها استفاده می شود.

تحقیقی در سال 2012 نشان داد که جو کلوئیدی می تواند هر نوع خارش پوستی را از بین ببرد. می توانید جو کلوئیدی را در انواع لوازم آرایشی بیابید یا می توانید از پودر شده آن به عنوان یک ماده شوینده استفاده کنید.

ژل برگ گیاهان:

ژل برگ گیاه از جمله ژل آلوورا می تواند در درمان خارش ناشی از آفتاب سوختگی یا نیش پشه موثر باشد.

ژل نعناع خشک تاثیر خنک کنندگی بر پوست می گذارد و از گیاه نعناع تهیه می شود. از ژل نعناع باید با احتیاط استفاده کرد زیرا اگر آن را رقیق نکنید ممکن است موجب تحریک پوست شود. هر دو این محصولات می توانند به عنوان یک دارو مناسب در فروشگاه ها یافت شوند.

مرطوب کننده با کیفیت بالا:

یک مرطوب کننده خوب آب را در لایه بیرونی پوست شما نگه خواهد داشت. این امر موجب می شود که پوست آب خود را از دست ندهد و کمتر دچار خشکی و خارش گردد.

خود را خنک نگه دارید:

پزشکان محلول های ساده که برای نیش پشه و حشرات مناسب هستند را پیشنهاد می کنند. همچنین از کمپرس یخ و یا آب سرد می توانید برای خنک نگه داشتن خود استفاده کنید. موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دچار سرما خوردگی نشوید.

از این که آب گرم با ناحیه آسیب دیده در تماس باشد خودداری کنید. زیرا آب گرم موجب تحریک پذیری بیشتر و خارش می گردد.

آنتی هیستامین:

هیستامین مواد شیمایی موجود در بدن می باشد که موجب ایجاد علائم آلرژی می شود از جمله خارش. آنتی هیستامین یک درمان متداول برای آلرژی می باشد. داروهای آنتی هیستامین خواب آور هستند پس بهتر است که آن ها را قبل از خواب استفاده کنید.

برخی از تحقیقات اظهار می کنند که برای جلوگیری از عوامل جانبی آنتی هیستامین بهتر است به جای مصرف خوراکی آن را به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده قرار داد.

هیدروکورتیزون:

یک کرم ضد خارش می باشد و به عنوان یک راه درمانی متدول محسوب می شود. کرم ضد خارشی را تهیه کنید که حداقل دارای 1 درصد هیدروکورتیزون باشد. این دارو التهاب را محدود خواهد کرد و موجب آرامش می گردد. از این کرم باید برای یک دوره کوتاه استفاده کرد.

ضد افسردگی:

طبق برخی از تحقیقات ضد افسردگی ها می توانند خارش را از بین ببرند. برخی از این دارو ها موجب ترشح سرتونین می شوند که به آرامش بدن کمک می کنند. از این دارو ها برای مواقع بسیار حساس استفاده خواهد شد.

خاراندن را متوقف کنید:

وقتی که خارش دارید، خاراندن قطعا یک عمل عادی و نرمال می باشدو اما این کار به درمان کمک نخواهد کرد. بلکه ممکن است که شرایط را بدتر و عفونت ایحاد کند.

عدم خارش خود زیاد هم سخت نخواهد بود. لباس راحتی بپوشید تا از تحریک پوست جلوگیری کنید و تا جایی که امکان دارد ناخن های خود را کوتاه کنید.

چه زمانی خارش را باید جدی گرفت؟

اگر بعد از 3 روز یا بیشتر دچار خارش بودید به پزشک مراجعه کنید.

اگرچه خارش یک مشکل جدی نخواهد بود اما به طور کلی خارش نشان دهنده یک مشکل خاص خواهد بود از جمله تیروئید، نارسایی کلیوی یا بیماری های قلبی و سرطان.

منبع الو دکتر

علت خارش پوست بعد از اصلاح

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ