آیا پروبیوتیک ها برای درمان اگزما مفید هستند؟

mahdie.mohtashami
در این مقاله همراه با الودکتر باشید تا مطمعن شوید که پروبیوتیک ها برای درمان اگزما مفید می باشد یا خیر. پروبیوتیک چیست؟

چه زمانی پروبیوتیک‌ها وارد می‌شوند؟

بدن شما مملو از باکتری های “خوب” و “بد” است. پروبیوتیک ها باکتری های “خوبی” به حساب می آیند ، زیرا به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می کنند. بسته به رژیم غذایی شما ، احتمالاً قبلاً غذاهایی را می خورید که حاوی باکتری های پروبیوتیکی هستند. آنها معمولاً در ماست ، سرکه سیب و شکلات تیره یافت می شوند. پروبیوتیک ها به صورت مکمل نیز در دسترس هستند.

در سال های اخیر ، مشخص شده است که پروبیوتیک ها می توانند به دستگاه گوارش شما کمک کنند. مصرف پروبیوتیک می تواند برای افراد مبتلا به اگزما مفید باشد. تصور می شود که اضافه کردن باکتری ها به رژیم غذایی شما می تواند باعث کاهش اگزما در بدن شما شود.

خواندن را ادامه دهید تا بدانید که چگونه پروبیوتیک ها می توانند به درمان اگزما ، چگونگی افزودن آنها به رژیم غذایی خود و عوارض جانبی احتمالی آن‌ها آشنا شوید.

آنچه تحقیقات باور دارند

اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها می توانند برای افراد مبتلا به اگزما فوایدی داشته باشند ، اما تحقیقات به بهترین وجه در این زمینه به کار برده شده‌اند.

به روزرسانی سال 2010 از آزمایشگاه و کلینیک ، نتایج تعدادی از متاآنالیزها و بررسیهای سیستمیک را قبل از این نتیجه گیری ارزیابی کرد که هیچ توصیه ای در این زمان نمی تواند انجام شود. محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از متاآنالیزها و بررسی سیستماتیک آنها را مورد ارزیابی قرار می دهد که نتایج مطالعات مربوط به انواع مختلف باکتری های پروبیوتیک ها را در برگرفته است. علاوه بر این ، بسیاری از تحقیقات ارزیابی شده در تمایز بین بیماریهای آلرژیک موفق نبودند. به عنوان مثال ، شرکت کنندگان با آسم آتوپیک و اگزمای آتوپیک ممکن است واکنش های متفاوتی نسبت به باکتری های پروبیوتیکی داشته باشند. اگر مشخص نیست که کدام یک از شرکت کنندگان نتیجه معینی را تجربه کرده اند ، محققان قادر به نتیجه گیری خاصی در مورد کارآیی نیستند. گفته می شود ، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پروبیوتیک ها ممکن است عوارض جانبی بر افراد مبتلا به اگزما داشته باشند. روشن نیست که آیا باکتری های پروبیوتیک یا عامل دیگری را می توان با کاهش شیوع بیماری معتبر کرد. برای ارزیابی اینکه آیا باکتری های پروبیوتیکی خاص ممکن است به کاهش دفعات یا شدت علائم اگزما کمک کند ، تحقیقات بیشتری لازم است.

مزایای دیگر مصرف پروبیوتیک ها

اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا باکتری های پروبیوتیکی بر اگزما تأثیر دارد ، اما چندین مزیت اثبات شده در مصرف پروبیوتیک وجود دارد.

باکتری های پروبیوتیک می توانند:

سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

به جلوگیری از عفونت ادراری کمک می کند

اگر پیش از تولد مصرف شود ، بروز اگزما را در کودکان کاهش می دهد

در حال حاضر تحقیقات برای تعیین اینکه آیا باکتری های پروبیوتیکی می توانند به موراد زیر کمک کنند بررسی می‌شود:

با باکتریهای مقاوم به آنتی بیوتیک مبارزه کنید

با باکتری های ایجاد کننده زخم مبارزه کنید

شرایط التهابی روده را درمان کنید

نحوه استفاده از پروبیوتیک ها برای درمان اگزما

اگر تصمیم دارید پروبیوتیک ها را به رژیم خود اضافه کنید ، با پزشک خود صحبت کنید. انواع مختلف باکتری وجود دارد. لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم رایج ترین مکمل ها هستند و فواید بی نظیری دارند. پزشک شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرد که کدام نوع یا ترکیب برای شما مناسب است و در کجا می توانید آن را پیدا کنید.

باکتری های لاکتوباسیلوس به طور معمول در ماست و سایر غذاهای تخمیر شده یافت می شوند. گفته می شود این باکتری ها به سهولت در اسهال کمک می کنند و ممکن است برای افرادی که تحمل لاکتوز ندارند مفید باشد.

باکتریهای بیفیدوباکتریوم نیز در ماست و برخی از لبنیات دیگر یافت می شود. تصور می شود آنها به شرایط تحریک پذیر روده کمک می کنند.

سایر غذاهای غنی از پروبیوتیک که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید عبارتند از:

کفیر

پنیر خام

سرکه سیب

شکلات تیره

همچنین ممکن است بخواهید یک مکمل پروبیوتیک بدون نسخه مصرف کنید. در صورت انجام این کار ، حتماً دستورالعمل های بسته بندی را رعایت کنید. مصرف مکمل روی معده خالی می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، بنابراین همیشه مکمل خود را با غذا میل کنید. قبل از یافتن مکمل مناسب برای نیازهای شما ، ممکن است در مورد مارک های پروبیوتیکی برخی آزمایش و خطا انجام شود.

خطرات و هشدارها

غذاها و مکمل های غنی از پروبیوتیک به طور کلی از مصرف آنها بی خطر هستند. اولین انتخاب شما باید به طور طبیعی از طریق غذاها باشد. اما اگر هر یک از شرایط زیر را دارید ، قبل از استفاده از مکمل ها باید با پزشک خود مشورت کنید:

سیستم ایمنی بدن به خطر بیفتد

شرایط روده

بیماری‌های مزمن دیگر

زنانی که باردار هستند هنگام استفاده از مکمل های پروبیوتیک باید احتیاط کنند. نوزادان و خردسالان نباید از مکمل های پروبیوتیکی استفاده کنند. معمولاً عوارض جانبی در مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک یا نوشیدنی وجود ندارد.

هنگامی که برای اولین بار از مکمل پروبیوتیک استفاده می کنید یا به یک مکمل جدید پروبیوتیک تغییر می دهید ، ممکن است هنگام تنظیم بدن ، ناراحتی معده یا سایر مشکلات گوارشی را تجربه کنید.

این شامل:

گاز

سوزش قلب

اسهال

ممکن است شروع به مصرف دوز کمتری داشته باشید و به آرامی راه خود را برای گرفتن دوز کامل انجام دهید. این کار می تواند به کاهش برخی از عوارض جانبی کمک کند.

آیا درمانی برای اگزما وجود دارد؟

درمان های خانگی برای اگزما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ