بهترین راه‌ها برای کاهش وزن در یک ماه

تنها یک ماه به مراسم عروسی‌تان وقت مانده و می‌خواهید هر طور شده وزن‌تان را کم کنید. بی‌خیال روش‌های کاهش وزن فوری شوید که قول می‌دهند پس از فقط یک ماه اثرات معجزه‌آسای‌اش را خواهید دید.

تنها یک ماه به مراسم عروسی‌تان وقت مانده و می‌خواهید هر طور شده وزن‌تان را کم کنید. بی‌خیال روش‌های کاهش وزن فوری شوید که قول می‌دهند پس از فقط یک ماه اثرات معجزه‌آسای‌اش را خواهید دید. قعطاً نمی‌خواهید کاهش وزن‌تان مقطعی بوده و بعد سریعاً وزن اضافه کنید یا سلامتی‌تان را به خطر بیندازید. بهترین استراتژی ماهانه برای کاهش وزن باید مبتنی بر رفتارها و عاداتی باشد که در طول یک ماه بتوانید تحمل کنید.

اهداف واقع‌بینانه

بهترین استراتژی‌ها برای کاهش وزن متضمن هدف واقع‌‌بینانه‌‌ای است که به فرد کمک کند همچنلن ادامه دهد و از نامایدی‌اش جلوگیری کند. براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری، کاهش وزن منطقی و سالم برای اکثر آدم‌ها حدود نیم تا یک کیلو در هفته است. ممکن است وقتی کارتان را شروع کردید بیش از این وزن کم کنید اما براساس نتایج تحقیقات انجام شده، کاهش وزن طبیعی برای یک ماه حدود ۴ کیلو است.

شاید همچنان دوستش داشته باشید: کالری

فاکتورهای زیادی بر میزان کاهش وزن شما تاثیر می‌گذارد، اما کالری چیزی است که ورود و خروجش را می‌توانید کنترل کنید. کالری، انرژی موجود است و هر ۳۵۰۰ کالری، نیم کیلو وزن می‌سازد. برای کاهش وزن، ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ کالری در هفته را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید. تکه‌های غذایی که در بشقاب‌تان می‌گذارید کوچک‌تر کنید. با میوه تازه و سالاد را جایگزین غذاهای با کالری بالاتر مثل گوشت چرخ‌کرده کنید. نوشیدنی‌های شیرین را به دلیل کالری بالایی که دارند از برنامه‌ غذایی‌تان روزانه‌تان حذف کنید و یا کمتر مصرف کنید. نیازی نیست روزانه بیش از ۱۲۰۰ کالری از غذایتان حذف کنید. چون در غیر اینصورت در طول همین یک ماه نیز دچار کمبود انرژی و تغذیه می‌شوید.

فعالیت هوازی

برای کاهش وزن در یک ماه نباید در کلاس‌های اردوگاهی یا ماراتن ثبت نام کنید. کافی است خودتان مجبور کنید که بیشتر حرکت کنید. اگر اصلاً ورزش نمی‌کنید، پنج روز در هفته روزی ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. اگر ورزش می‌کنید بکوشید دفعات تمرینات با شدت بالا را بیشتر انجام بدهید. براساس مقاله‌ای که یکی از شماره‌های مجله چاقی در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، این کار به سوزاندن چربی بدن‌تان کمک می‌کند.

تمرینات مقاومتی

اگر تمرینات مقاومتی را در برنامه کاهش وزن‌تان اضافه کنید، هم‌زمان با کاهش چربی، عضلات‌تان را هم مشاهده می‌کنید. نه تنها سایز لباس‌تان کوچک‌تر می‌شود بلکه لاغر هم به نظر می‌رسید. در تحقیقی که نتایجش در یکی از شماره‌های مجله چاقی در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، محققان دریافتند زنانی که تمرینات مقاومتی انجام می‌دهند و برنامه روزانه غذایی مبتنی بر کاهش کالری را رعایت می‌کنند، به اندازه زنانی که تمرینات مقاومتی انجام نمی‌دهند، وزن کم می‌کنند نه بیشتر. اما از عضلات لاغر خود محافظت می‌کنند. کافی است در هفته دوبار تمرینات مقاومتی انجام دهید، تمریناتی که بر همه‌ی عضلات تاثیر بگذارد. با حفظ حجم عضله لاغر، سوخت و ساز بدن‌تان را بالا نگه می‌دارد بنابراین احتمال اضافه وزن پس از یک ماه کم‌تر است. بعد از یک ماه باید این تمرینات را پی بگیرید یا این‌که تناسب اندامی که به دست آورده‌اید را از دست بدهید.

(منبع: livestrong)


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ