پرتودرمانی برای بیماران مسن مبتلا به سرطان سینه ضروری است؟

بر اساس گزارش مدیکال‌نیوز تودی این احتمال وجود دارد که بیماران سالخورده مبتلا به سرطان سینه در معرض پرتودرمانی‌های غیرضروری باشند.

رینا شاه- بر اساس گزارش مدیکال‌نیوز تودی این احتمال وجود دارد که بیماران سالخورده مبتلا به سرطان سینه در معرض پرتودرمانی‌های غیرضروری باشند.
به دنبال یافته‌های حاصل از آزمایشات بالینی در سال ۲۰۰۴ یک بررسی در نشریه‌ی سرطان منتشر شد. تحقیقات پیشین از حذف پرتو درمانی برای بیماران مسنی که در مراحل اولیه‌ی ابتلا به سرطان سینه بودند، حمایت می‌‌کرد. خصوصن برای بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتند یا از داروی تاموکسیفن استفاده می‌کردند، پرتودرمانی این خاصیت را نداشت که باعث شود بیماری در طول پنج سال بازنگردد و میزان ادامه‌ی حیات را در آن‌ها بهبود ببخشد.
حالا، تحقیقات جدید نشان می‌دهد در درمان به کار گرفته شده، هیچ کاهشی صورت نگرفته است. تحقیقات نشان داد ۷۶.۵ درصد زنان بالای ۷۰ سال پرتودرمانی انجام می‌دادند، که این رقم در زمان بررسی انجام شده در سال ۲۰۰۴، برابر با ۶۸.۶ درصد بود و بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ به ۶۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد، اما این روند ادامه پیدا نکرد. تغییر مهمی که در درمان مشاهده شد استفاده‌ی کمتر از پرتودرمانی برای کل سینه و به‌ جای آن هدف قرار دادن ناحیه‌ای خاص بود.
جامعه آنکولوژی و پرتودرمانی آمریکا همچنان در حال به روز رسانی دستورالعمل‌های استفاده از پرتودرمانی است. آن‌ها خیلی کم پرتودرمانی برای کل سینه‌ را توصیه می‌کنند. اگرچه هنگامی‌ که برای مورد مناسبی به کار برده می‌شود، پرتودرمانی کل سینه می‌تواند میزان نیاز به عمل جراحی را کاهش دهد.
(منبع: dailydigestnews)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ