زنان باردار دارای مشکلات روحی روانی، مراقبت بیشتری نیاز دارند

کارشناسان می‌گویند برای مراقبت بهتر از زنانی که قرار است مادر شوند باید اقدامات ضروری متناسب با مشکلات پزشکی و روحی آن‌ها انجام گیرد، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد علیرغم کاهش روی‌هم‌رفته‌ی مرگ مادران، میزان مرگ و میر میان این زنان همچنان ثابت باقی مانده است.

هارون صدیق- کارشناسان می‌گویند برای مراقبت بهتر از زنانی که قرار است مادر شوند باید اقدامات ضروری متناسب با مشکلات پزشکی و روحی آن‌ها انجام گیرد، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد علیرغم کاهش روی‌هم‌رفته‌ی مرگ مادران،  میزان مرگ و میر میان این زنان همچنان ثابت باقی مانده است.
محققان دریافتند بیش از دو سوم زنانی که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در زمان بارداری یا بعد از زایمان فوت کردند، مراقبت‌های توصیه شده پیش از به دنیا آمدن فرزند را انجام ندادند و یک چهارم آن‌ها حتی در پایین‌ترین سطح به آن عمل نکرده‌اند. این مشاهدات به این نتیجه‌گیری انجامید که هنوز به‌طور موثری به مرگ غیرمستقیم مادران پرداخته نشده است. 
پروفسور ماریان نایت، مدیر این گروه تحقیق گفت: «اول از همه لازم است در تمام مراحل هماهنگ و متمرکز عمل کنیم تا شرایط مراقبت از زنانی را که مشکلات پزشکی دارند، قبل، ‌حین و بعد از زایمان بهبود ببخشیم.» 
نایت همچنین تاکید کرد زنانی که سابقه بیماری دارند و دارو مصرف می‌کنند، از ترس آسیب رساندن به نوزاد به‌ دنیا نیامده‌ی خود بدون مشورت با پزشک مصرف داروهایشان را قطع نکنند و به محض اطلاع از اینکه باردارند، به پزشک مراجعه کنند.
(منبع: گاردین)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ