بیوگرافی گلریز قهرمان

گلریز قهرمان دختر پناهنده ایرانی که به پارلمان راه یافت

گلریز قهرمان کیست؟

بیوگرافی گلریز قهرمان

گلریز قهرمان دختر ایرانی پناهنده گشور نیوزلند است که در مشهد متولد شد و در کودکی در حالیکه تنها نه سال داشت با خانوانده به نیوزلند پناهنده شدند. گلریز قهرمان داوای هوش بالایی است ،گلریز بهرمان توانست واود دانشگاه آکسفورد شود،گلریز قهرمان که دانش آموخته آکسفورد است و تجربه کاری به‌عنوان وکیل در سازمان مل را داراست. در نیوزیلند بر تقویت حقوق بشر و پاسخگو ساختن دولت در این زمینه کار کرده است. او نیز مدتی در آفریقا کار و زندگی کرده است. وی همچنین بر روی پرونده رهبران کامبوج در زمان زمامداریشان کار کرده است. در نیوزیلند نیز وی به‌صورت داوطلبانه در زمینه حقوق کودکان کار کرده است. بخشی از فعالیت‌های اخیر او نیز بر حقوق افراد ناتوان متمرکز بوده است.

واکنش گلریز قهرمان به راهیابی اش به پارلمان

خانم قهرمان در واکنش به خبر راهیابی به پارلمان گفت: «حس مسئولیت در برابر هزاران فردی دارم که برای راهیابی من یاریم کردند…راهیابی فردی از خاورمیانه به پارلمان جای شادمانی دارد.»
راهیابی گلریز قهرمان به پارلمان پس از آن صورت گرفت که حزب راستگرای حاکم چند کرسی خود را در پارلمان از دست داد. به این ترتیب سبزها که توانسته بودند در این انتخابات به ۶.۳ درصد از مجموع آراء دست یابند این بخت را یافتند تا کرسی‌های خود را یک عدد افزایش دهند و گلریز قهرمان را به پارلمان بفرستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ