راهنمای استفاده از کاندوم

کاندوم یکی از مشهورترین وسایل برای حفظ سلامت جنسی است. اما بسیاری نمی‌دانند که کاندوم نیز مثل هر وسیله‌ی دیگری انواع مختلف دارد که برای افراد مختلف ساخته شده است.

کاندوم یکی از مشهورترین وسایل برای حفظ سلامت جنسی است. اما بسیاری نمی‌دانند که کاندوم نیز مثل هر وسیله‌ی دیگری انواع مختلف دارد که برای افراد مختلف ساخته شده است. در اینجا درباره‌ی این کاندوم‌ها نکاتی را خواهیم گفت.

لاتکس
این کاندوم گیاهی اقعا ایمن است. کاندوم لاتکس هم مانع از بارداری می‌شود و هم از ابتلا به بیماری‌های آمیزشی جلوگیری می‌کند. کاندوم لاتکس سد محکمی در برابر ویروس HIV هم هست. اما دقت کنید که لاتکس در مقابل روان‌سازهای روغنی ضعیف می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از این کاندوم همراه با روان‌ساز استفاده کنید، روانساز آبی انتخاب بهتری است.

پوست حیوانی
این نوع کاندوم که از پوست روده‌ی بز ساخته‌ شده طبیعی‌ترین احساس را در بین کاندوم‌های موجود دارد. اگر فکر می‌کنید کاندوم بخش زیادی از احساس شما را از بین می‌برد، کاندوم پوست حیوانی انتخاب فوق‌العاده‌ای است. اما مراقب باشید، کاندوم‌های پوست حیوانی منافذ بسیار ریزی دارند که باعث می‌شود در مقابل بیماری‌های آمیزشی موثر نباشند. اگرچه نگران نباشید منافذ روی این کاندوم‌ به قدری کوچک است که از شما در برابر احتمال بارداری محافظت می‌کند.

پلاستیکی
«پلاستیکی» صفت درستی برای این نوع کاندوم نیست. در واقع بهتر است این کاندوم را پلی پورتانی بنامیم. کاندوم‌های پلی پورتانی بسیار قوی هستند. در مطالعات آزمایشگاهی در کلینیک مایودر آمریکا ثابت شد که کاندوم‌های پلی پورتانی، سد محکمی در برابر ویروس HIV  هستند.

زنانه
کاندوم زنانه از پلی پورتان ساخته شده و پیش از آمیزش جنسی، در واژن گذاشته می‌شود.این نوع کاندوم سراسر واژن را می‌پوشاند و از شما در برابر بیماری‌های جنسی و هم بارداری محافظت می‌کند. حسن این کاندوم برای مردان این است که احتمال بارداری دیگر مساله‌ی زنان است، نه آنها. با این حال در نظر داشته باشید که استفاده از کاندوم زنانه،‌ شبیه آمیزش جنسی با یک کیف پلاستیکی است.

خیلی حساس
اگر احساس جنسی بیشتری می‌خواهید از کاندوم‌های «حساس» استفاده کنید. اما با وجود اینکه ایمنی این نوع کاندوم‌ها به اثبات رسیده، چون نازک‌تر شده احتمال پاره‌شدن‌شان بیشتر است. دقت کنید که وقتی می‌خواهید از این کاندوم‌ها استفاده کنید مطمئن شوید که ناخن‌های‌تان کوتاه شده، تا جلوی پارگی احتمالی‌اش گرفته شود.

قوی‌تر
این کاندوم دقیقا نقطه‌ی مقابل کاندوم حساس است. این کاندوم ها از کاندوم‌های معمولی قوی‌تر هستند بنابراین احتمال پاره‌شدن‌شان خیلی کم است، اما با آن حس جنسی کمتری را تجربه خواهید کرد.

خاردار
کاندوم‌های خاردار از نظر محافظت مثل کاندوم‌های لاتکس هستند، تنها تفاوت‌شان این است که کاندوم‌های خاردار احساس خوشایندتری به طرف مقابل می‌دهد.

روان‌سازی شده
کاندوم‌های روان‌سازی شده همان محاسن کاندوم‌های لاتکس را دارند. آنها از بارداری و ابتلا به بیماری‌های آمیزشی جلوگیری می‌کنند. با وجود اینکه استفاده از این کاندوم راحت‌تر است، احتمال پاره شدنش هم کمتر است.

اسپرم‌کُش
این کاندوم‌ها به لطف ترکیب شیمیایی نونوکینول 9 که یک ترکیب شیمیایی اسپرم‌کش است، در مقابل بارداری موثرترند. اما HIV و بیماری‌های آمیزشی را از بین نمی‌برند.
(منبع: menhealth)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-06-27 - 09:27 پاسخ

سلام.میخواستم بدون آیا روییدن مو بر رو و زیر خود آلت تناسلی امری طبیعیست یا یک نوع عارضه است‌.اگرعارضه است برای درمانش چکار بایدانجام داد.خواهشأ راهنمایی کنید باتشکر

admin

admin

1394-06-27 - 09:27


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .

آبی

آبی

1394-05-30 - 01:50 پاسخ

سلام دکتر. جون من واریکوسل دارم آیا این موضوع دلیل بر زود انزالی من میشه

admin

admin

1394-05-30 - 01:50

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .