نویسندگانی که بیماری روانی داشتند: ارنست همینگوی

افسردگی، ویژگی‌های شخصیت خودشیفته، اختلال دوقطبی و بعدها جنون دست در دست هم ارنست همینگوی را به قعر جهنم شخصی‌اش فرستادند.

افسردگی، ویژگی‌های شخصیت خودشیفته، اختلال دوقطبی و بعدها جنون دست در دست هم ارنست همینگوی را به قعر جهنم شخصی‌اش فرستادند. 
این نویسنده بزرگ و صاحب سبک آمریکایی و نویسنده آثار درخشانی همچون وداع با اسلحه، پیرمرد و دریا و زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند، به جای اینکه از پزشکان یا روان‌درمانگران کمک بگیرد، به الکل و ورزش‌های مخاطره‌جویانه پناه برد. سلامت جسمی و روانی او در سال‌های آخر عمرش – در اصل به خاطر مصرف الکل- به سرعت مخدوش شد و سرانجام در سال ۱۹۶۰ همینگوی پذیرفت که تحت الکتروشوک درمانی قرار بگیرد.
در سال ۲۰۰۹، نتایج تحقیقی در مجله انجمن علم روانشناسی چاپ شد که در آن نشان داده شده بود که پیوند مشخصی بین خلاقیت و ژن نورگولین ۱ که نقش پررنگی در جنون دارد، وجود دارد. همینگوی از خانواده‌ای بود که سابقه طولانی در بیماری‌های روانی ازجمله اختلال دوقطبی، اختلالات عصبی، افسردگی و بولیمیا (نوعی پرخوری عصبی) داشتند. بنابراین خودکشی با خون خانوادگی همینگوی بیگانه نبود. در نهایت این نویسنده بزرگ در سال ۱۹۶۱ با شلیک گلوله به سر خود به زندگی‌اش پایان داد.
سالانه حداقل یک میلیون نفر در سراسر دنیا خودکشی می کنند یعنی در هر ۴۰ ثانیه یک نفر (به نقل از خبرگزاری فرانسه.)
طی مقاله ای که به تازگی به چاپ رسیده است، این آمار از سوی وزارت بهداشت تایید شده است. خودکشی دهمین دلیل مرگ است و یک و نیم درصد مرگ های جهان را به خود اختصاص داده است. خودکشی به تنهایی در چین علت ۳۰ درصد فوت هاست.
نسبت خودکشی مردان به زنان ۲ و نیم به یک و در بعضی از مواقع ۴ و نیم به یک است. هر چند که آمار خودکشی در ایران نسبت به بسیاری از کشورها در رده پایین تری قرار دارد اما مقایسه این آمار با آمار ثبت شده سال های گذشته در کشورمان، رشد قابل توجهی را نشان می دهد.
طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور انگیزه خودکشی در مطالعات انجام گرفته به ترتیب مربوط به مسائل ناموسی، اختلالات خانوادگی، تحصیل و ازدواج، شکست و ناامیدی، فقر و تنگدستی، بیماری های روانی استرس ها و فشارهای روانی، تنهایی، عشق و تمایلات شدید عاطفی و اعتیاد به مواد مخدر و مواد توهم زا بوده که در این میان سهم خودکشی با انگیزه اختلافات خانوادگی با ۴۱ درصد بالاترین علت خودکشی ذکر شده و از لحاظ جنسیتی، اقدام به خودکشی در مردان ۸ برابر زنان بوده است.
(منبع: اینپدندنت)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ