‌روش‌های طبیعی برای درمان ام‌اس

maryam01
در بیماری ام‌اس، سیستم ایمنی بدن به غلاف میلین احاطه‌کننده‌ی عصب‌ها آسیب وارد می‌کند و نتیجه‌ی این آسیب‌دیدگی می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد.

در بیماری ام‌اس، سیستم ایمنی بدن به غلاف میلین احاطه‌کننده‌ی عصب‌ها آسیب وارد می‌کند و نتیجه‌ی این آسیب‌دیدگی می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. محققان هنوز دلیل این امر را نمی‌دانند، آن‌ها همچنین در این مورد که چرا این بیماری در مناطق شمالی کره‌ی زمین شایع‌تر است نیز اطمینان ندارند. با این وجود، بهتر است بدانید که با تغییر در سبک زندگی می‌توان از بیماری ام‌اس پیش‌گیری یا به طور طبیعی با آن مقابله نمود.
1- زندگی سالم: استرس و خواب ناکافی می‌توانند علائم ام‌اس را تشدید کنند. از این رو، مهم است از خود مراقبت نمایید: ورزش منظم، مدیتیشن و خوابیدن در ساعاتی منظم می‌توانند در به حداقل رساندن علائم ام‌اس کمک کنند. تمام روز را یک جا ننشینید و سعی کنید از استرس و اضطراب دوری نمایید.
2- از مصرف برخی مواد خوراکی پرهیز کنید: ثابت شده است که برخی موارد خوراکی می‌توانند علائم ام‌اس را وخیم‌تر سازند: مواد غذایی فرآوری شده، روغن‌های گیاهی دارای حلقه‌های چندتایی اشباع نشده (مانند مارگارین)، مواد نگه‌دارنده و شیرین‌کننده‌های مصنوعی و گلوتن. پرهیز از کلیه‌ غلات در بسیاری از افراد می‌تواند علائم بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد.
3- استفاده از برخی مواد خوراکی: مصرف برخی دیگر از مواد غذایی می‌تواند از علائم ام‌اس بکاهد: مواد خوراکی سرشار از امگا-3 (از جمله ماهی و آجیل)، پروتئین حیوانات تغذیه شده با علف، منابع چربی سالم (مانند روغن نارگیل، زیتون و آواکادو) و مواد غذایی تخمیر شده.
4- داروهای گیاهی: گیاهانی که دارای خاصیت ضدالتهابی هستند ممکن است بتوانند در زمانی که علائم در وخیم‌ترین حالت خود هستند مفید واقع شوند. برخی از این گیاهان که می‌توان آن‌ها را به آسانی به غذاها اضافه کرد عبارتند از زردچوبه، زنجبیل، آویشن، دارچین، پونه کوهی، رزماری و میخک صدپر.
علاوه بر موارد فوق، ویتامین D نیز می‌تواند برای بیماران ام‌اس مفید باشد. برخی از تحقیقات کمبود ویتامین D و عود ام‌اس را مرتبط می‌دانند. نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است، اما می‌توان از مکمل‌های ویتامین D نیز استفاده نمود.
(منبع: medicinenet)

آیا در طب سنتی چین شیوه ای برای درمان بیماری ام اس وجود دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ