خواص معجزه‌آسای آغوش

mojtaba
براساس یک تحقیق جدید اینکه در آغوش گرفته شوید، تاثیرات مخرب استرس بر بدن را کاهش می‌دهد.

براساس یک تحقیق جدید اینکه در آغوش گرفته شوید، تاثیرات مخرب استرس بر بدن را کاهش می‌دهد.
آغوش همچون حمایت اجتماعی است و جلوی بیمارشدن افراد را می‌گیرد و اگر هم مریض شوند، نشانه‌های بیماری را در آنها کاهش می‌دهد.
در این تحقیق که در مجله‌ی علوم روانشناسی منتشر شد از ۴۰۴ انسان سالم پرسیده شد که چقدر حمایت اجتماعی از سوی دیگران دریافت می‌کنند. همچنین محققان از آنها پرسیدند هرچند وقت یک‌بار در آغوش گرفته می‌شوند.
سپس شرکت‌کنندگان را در آزمایشگاهی با ویروس سرماخوردگی قرار دادند (به هر کدام از شرکت‌کنندگان ۱۰۰۰ دلار دادند!) سپس بر وضعیت آنها در قرنطینه نظارت شد تا ببینند آیا دچار سرماخوردگی می‌شوند و نشانه‌های این بیماری چقدر در آنها شدید است.
پروفسور شلدون کوهن که تحقیق را مدیریت می‌کرد این چنین توضیح داد: «ما می‌دانیم افرادی که به طور مداوم تجربه‌ی درگیری با دیگران را دارند کمتر می‌توانند با ویروس سرماخوردگی مقابله کنند.
همچنین می‌دانیم کسانی که حمایت اجتماعی دارند تا حدی از تاثیرات استرس بر وضعیت‌های روانشناختی مثل افسردگی و اضطراب تا حدی محافظت می‌شوند.
ما این نکته را آزمایش کردیم که آیا دریافت حمایت اجتماعی به طور مساوی در محافظت از ما در برابر استرس ناشی از قرارگرفتن در معرض آلودگی، موثر است؟ و همچنین در آغوش گرفته شدن آیا علت آن احساس حمایت است یا نه.
نتایج نشان داد که کسانی که بیشتر در آغوش گرفته شده بودند و یا حمایت اجتماعی بیشتری دریافت می‌کردند، کمتر دچار سرماخوردگی می‌شدند.
آن‌هایی هم که سرما خورده بودند، اگر بیشتر در آغوش گرفته شده و از نظر اجتماعی احساس حمایت بیشتری کرده بودند، نشانه‌های بیماری در آن‌ها شدت کمتری داشت.
(منبع: spring)

در آغوش گرفتن عزیزانمان چه تاثیری در سلامتی ما دارد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ